Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:48
De Macbook Air M1 van mijn vrouw heeft een beetje (1ml?) limonade via de USB poort naar binnen gekregen. Nu doet deze het niet meer. Ik heb de Air open gemaakt en alles met droge wattenstaafjes en tandenstokers. Dit heeft helaas niet geholpen.
Wel viel mij op dat als ik de macbook aan zet dat een van de kleinere chips een wat zoemend geluid maakt. Nu wil ik dit graag laten repareren. Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen?

1: Zijn de reparatiekansen goed als je het moederbord wilt behouden?
2: Weet iemand een bedrijf in de omgeving van Meppel die dit doet?
3: Mijn vrouw maakt zich zorgen dat als je de laptop achter laat dat er data vanaf gestolen kan worden. Er staat een wachtwoord op. Is dit een reële zorg?

Alvast bedankt!

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:11
Je zou hier kunnen kijken voor een erkende Apple serviceprovider in de buurt van Meppel: https://locate.apple.com/nl/nl/sales

Je zou bv naar Amac in Zwolle kunnen gaan.

Zelf ga ik altijd liever naar een officiële apple store. Ben er altijd goed geholpen, reparaties en kosten ging altijd in goed overleg. Je zou de mac book eventueel kunnen opsturen via:
https://support.apple.com/nl-nl/102758

Privacy moet je altijd overleggen maar als het een valide reseller is komt dat wel goed.
Ook als je je data bv wil redden moet die optie er wel zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Riptide op 07-06-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:48
Ik hoor van erkende serviceproviders dat ze heel duur zijn. Dat wil ik graag voorkomen.

Eksit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Een tweedehands MacBook Air M1 gaat tegenwoordig al voor 500-600 weg.

Ik verwacht dat de reparatie kosten niet veel lager zullen zijn.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
Eksit schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:55:
Ik hoor van erkende serviceproviders dat ze heel duur zijn. Dat wil ik graag voorkomen.
En zitten ook wel in de modus om het complete moederbord te vervangen. De kosten zijn niet mals. Dan is de optie van @Greatsword interessanter.

Kan je helaas geen advies geven waar je het beste terecht kan. Maar de Air is nu toch al stuk, dus ergens een toko vinden die een goede diagnose kan doen is dat het proberen waard.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33

nelizmastr

Goed wies kapot

In de regel is een logic board reparatie vrijwel zo duur als een gebruikte Mac.

Reparatie van smd componenten doen de service providers ook niet, die vervangen simpelweg het onderdeel in zijn geheel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
Waarom APR's en andere erkende reparatiecentra zo duur zijn, is omdat Apple eist dat het hele moederbord vervangen wordt. Dat is dus een dure grap.

Vrees dat het afschrijven en iets nieuws / tweedehands kopen wordt. Je bent niet met een paar tientjes klaar.
Pagina: 1