Op maandag 10 september 2001 17:29 schreef SickBastard het volgende:
[..]
Hij blaast behoorlijk, en hij is trouwens 6,5 als ik het zo eens opmeet, maarre resonantie heb je ook bij een 1" zelfs... volgens mij, maar goed
Oow ja, als ik geld zou hebben zou ik ook wel vette concertspeakers kopen en in huis gebruiken ofzo

(maar ik ben 15 en verdien maar 180 per maand

(met 6 uur per week

)
Ik heb een ADA885 met 8" woofer. Sats met 3" conusjes, en tweeters. En heb nergens last van wat resonanties betreft. Je moet je gewoon echt geen zorgen maken, das echt gewoon onzin. Als je nou 2 PA speakers thuis hebt staan ok.
Als iedereen zo zou denken als jij, zou meer dan de helft een grote kamer moeten hebben (3x5 is trouwens helemaal niet klein! 5x10 is gigantisch das gewoon een huiskamer) en dempend materiaal hebben.
Door wie heb je je gek laten maken, je maakt je echt druk om niets

De opgegeven diameter van een driver is meestal de diameter van de conus, binnen de rubberen ophanging.
Precies, ik heb een Altec lansing ADA885 met 8" woofer (aangegeven in specs). Ik heb hem opgemeten en kwam op 16cm uit. Das dus 6.5". Hij heeft ook een enorme ophanging (1.5 tot 2cm breed/dik, kan echt flinke loepen maken, en dus flink blazen). En nog steeds geen last van resonanties. (ja staande golven bij de muur (kamer van 4x4). Persoonlijk houdt ik wel van een beetje sublaag (diepste tonen in de muziek (50-60Hz) hoor je dan echt een stuk beter).
Als je merkbare resonantie van je tweeters wilt horen (door de kamer zelf) moet je ze wel heel erg hard zetten. Ik denk dat er helemaal geen probleem is bij de APX4620.