getallen zichtbaar na invullen aantal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-05 10:18
Mijn vraag
..
ik heb een sheet waarbij, wanneer ik bij een bepaalde vraag een aantal of keuze ingeef, alleen het gevraagde zichtbaar wordt.

dus onzichtbaar wordt dan zichtbaar getoond.
en met een andere keuze verdwijnt dit en wordt een andere keuze zichtbaar
ik weet niet goed hoe ik dit anders moet omschrijven.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaYwjlLT0zH0Pubs0AFh0hnIyJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsgfMOPslT9HnNznm7aspscJ.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3jDWmphqGOc5pisd-fKqHiup5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ffUhBKr57hAX22fyhb7IUna.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
excel 365
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik weet niet hoe dit heet en krijg ook niet echt iets op internet gevonden

Beste antwoord (via saxzozie op 07-06-2024 09:40)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De 'van toepassing op'-cellen krijgen de betreffende opmaak als wordt voldaan aan de voorwaarde in de regel.

Voor je het toepast in je productiesheet, "speel" een beetje met de basisfuncties in een lege sheet en check wat tutorials. Dan is duidelijker wat het doet en kan je het toepassen op je echte sheet.

Een ALS() zou hier prima kunnen voldoen. Lijkt me beter dat voorwaardelijke opmaak.
saxzozie schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:22:
als ik op de cel klik, zijn ze wel zichtbaar in de (formule)balk of hoe je die noemt
Dat zal altijd het geval zijn. Als je dat niet wilt, wil je geen Excel gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 16:14
Heb je een IF statement al geprobeerd met de waarde die je wilt laten zien bij TRUE en "" bij FALSE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:45
loeberce schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:23:
Heb je een IF statement al geprobeerd met de waarde die je wilt laten zien bij TRUE en "" bij FALSE?
Als je excel Nederlands is dan werkt het met ALS(statement;waar;onwaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
ik heb bij formules weergeven gekeken bij de telling van aantallen en dat is geen als functie (=f6*h6)
bij de keuze verdwijnen dan ook 3 cellen (aantal,artikelnr en omschrijving)
ik kan het bestand ook niet uploaden wegens eventuele virusbesmetting denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik zou eens kijken naar de Voorwaardelijke opmaak / Conditional Formatting.
Mogelijk dat daar wat kleuren aangepast worden, waardoor het lijkt alsof de waarden weg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
als ik op de cel klik, zijn ze wel zichtbaar in de (formule)balk of hoe je die noemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixiC8QPmXc8NWZWSQ1utRbQEwP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAIvTgGeIndf592PujyJyDwD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
is dan het lege blok bij opmaak wit de vulkleur in de cellen bij van toepassing op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
ok, dank u

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De 'van toepassing op'-cellen krijgen de betreffende opmaak als wordt voldaan aan de voorwaarde in de regel.

Voor je het toepast in je productiesheet, "speel" een beetje met de basisfuncties in een lege sheet en check wat tutorials. Dan is duidelijker wat het doet en kan je het toepassen op je echte sheet.

Een ALS() zou hier prima kunnen voldoen. Lijkt me beter dat voorwaardelijke opmaak.
Dat zal altijd het geval zijn. Als je dat niet wilt, wil je geen Excel gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23-05 18:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Maar wat is nou je vraag?
Je voorwaardelijke opmaak laat zien dat als het getal kleiner is dan 1 (ofwel 0), de tekst wit wordt. Dan is hij dus in de praktijk niet zichtbaar.
Wat wil je bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
mijn vraag was hoe het kon dat de getallen na een keuze verdwenen of te voorschijn kwamen en ik wist niet hoe dat kon.
wat ik wil bereiken is dat mijn collega's dat makkelijker een selectie kunnen maken met de juiste artikelen.
en dat gaat nu lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23-05 18:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat selectievakje (inbouw/opbouw) is gedaan door Gegevensvalidatie (tabblad gegevens, bij "Hulpmiddelen voor gegevens".

Daar is dan gekozen voor
Toestaan: lijst, en die lijst betaat waarschijnlijk uit: =inbouw;opbouw

Waar die plaatjes/artikelen tevoorschijn komen (cel J5?), is dan een formule die lijkt op
ALS(B5="inbouw";4862002;4862000)
Dat betekent: Als in B5 het woord inbouw staat, laat dan "4862002" zien. Als dat niet zo is, laat dan "4862000" zien

Hierbij heb ik gegokt dat dat keuzemenuutje in B5 staat.

In de cellen rechts van het artikelnummer is dan weer een ALS-functie, waarbij de bijbehorende artikelen/plaatjes getoond worden.

In plaats van voorwaardelijke opmaak, had degene die de sheet heeft gemaakt ook kunnen kiezen voor
ALS(B3>0;B3;"")
Dat betekent: als B3 (Aantal benodigde thermostaten) groter is dan 0, laat dan dat getal zien. Als dat niet zo is, laat dan een lege cel zien (" ")

Ik hoop dat dit een en ander verder uitlegt.

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 07-06-2024 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:33:
Als je de cellen beveiligt nadat je bij de Celeigenschappen hebt aangeduid dat de formules verborgen moeten worden, dan zijn de formules niet zichtbaar, ook niet als je op de cel klikt.
Pagina: 1