• Martinodepino
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-07-2024
Beste ik ben opzoek naar Daikin airco gezien de binnen units het mooiste uitpakken. Grote woning met aardige glas partij en oppervlak. Onderstaande offerte binnen:

Levering en montage van:

Zijkant woning:
1 x Daikin buitendeel 2MXM68
1 x Daikin binnendeel Perfera vloermodel 5 kw (woonkamer)
1 x Daikin binnendeel Perfera 3,5 kw (1e Verdieping)

Andere zijkant woning
1 x Daikin buitendeel 3MXM68
1 x Daikin binnendeel Perfera vloermodel 5 kw (tuinkamer)
2 x Daikin binnendeel Perfera 2,5 kw (slaapkamers)

Leiding werk 30 meter plus.

Alle binnen delen zijn voorzien van wifi modules

Meerprijs vooreen 4MXM80 ipveen 3MXM68. € 783,- incl btw.

Totaal prijs: 2x 6,8 kw buitenunit : 13500

Totaal prijs 1x 6,8 en 1x 8 kw 14250 dit ten behoeve van uitbreiding in toekomst naar zolder

Inclusief montage en benodigd materiaal.

Is dit een huidige markt conforme prijs?

Graag jullie input/advies

Bedankt, groet

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:42
hoeveel bedrijven heb je al over de vloer gehad?
natuurlijk, doordat je een specifieke airco wilt zal de prijs wat hoger zijn dan wanneer aanbieder zelf kan kiezen.
Vergeet niet te kijken of je voor subsidie in aanmerking komt, of dat je door een kleine extra ingreep ineens wel / meer subsidie krijgt. (soms kost het 100 euro extra voor 500 extra subsidie :) ) .

• Martinodepino
@99ruud99 een drietal bedrijven over de vloer gehad, 2 adviseerde Daikin, 1 MHI. 2e offerte Daikin zat nog een 1200 euro hoger voor dezelfde opstelling en dan nog exclusief boren (150 euro per muur) om door beton te boren wat het verschil nog iets groter maakt. Mbt MHI zat de offerte of 11K maar met de standaard modellen, deze zit verder van de Daikin bron, dus dan verwacht ik dat deze ook duurder zal zijn. Huidige offerte kan binnen 2 weken monteren rest zit al stuk verder.

We hebben warmtepomp met vloerverwarming maar dat slurpt ook energie en in onze glazen tuinkamer trekt die dat niet, dus voor de snelle koeling en verwarming heeft airco voorkeur. Voor zover ik weet zit daar geen subsidie op..

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:10
Martinodepino schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 06:52:
@99ruud99 een drietal bedrijven over de vloer gehad, 2 adviseerde Daikin, 1 MHI. 2e offerte Daikin zat nog een 1200 euro hoger voor dezelfde opstelling en dan nog exclusief boren (150 euro per muur) om door beton te boren wat het verschil nog iets groter maakt. Mbt MHI zat de offerte of 11K maar met de standaard modellen, deze zit verder van de Daikin bron, dus dan verwacht ik dat deze ook duurder zal zijn. Huidige offerte kan binnen 2 weken monteren rest zit al stuk verder.

We hebben warmtepomp met vloerverwarming maar dat slurpt ook energie en in onze glazen tuinkamer trekt die dat niet, dus voor de snelle koeling en verwarming heeft airco voorkeur. Voor zover ik weet zit daar geen subsidie op..
Je hebt al voldoende offertes om te bepalen dat dit marktconform is, het is al met al gewoon veel arbeidsuren, zeker bij multisplit en bijkomende kosten. (Diamantboringen ed) dus de offertes zijn redelijk marktconform.

En Daikin heeft wel mooiere binnendelen dan MHI.

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:10
Als je rekent met +/- €1000 per kw zit je altijd goed.

• Martinodepino
@Technician- Bedankt voor je input en inderdaad markt conforme. Inderdaad MHI ook niet slecht maar kwa design Daikin mooier.
Pagina: 1