Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkhaleesi
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-07 00:29
Hey,

Ik heb vandaag mijn processor AMD Ryzen 3 3200G vervangen naar Ryzen 5 3600. Nu is er helaas geen display op mijn monitor. Alles werkt wel en de computer start op en mijn muis en toetsenbord geven licht maar geen display op de monitor.

Ik weet niet zo goed hoe ik verder kan nu. Weet iemand wat voor troubleshooting ik kan doen? Op de foto's kan je zien dat mijn DVI kabel wel geconnecteerd is aan mijn Grafische Kaart.

Mijn specs:
AMD Ryzen 3 Picasso 12nm Technology

RAM 16,0GB Single-Channel DDR4 @ 1330MHz ()

Motherboard Gigabyte Technology Co. Ltd. A320M-H-CF (AM4) REV 1.1

Graphics HP 24y (1920x1080@60Hz) 2047MB NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (MSI)

Storage 465GB KINGSTON SA2000M8500G (SATA-2 (SSD))

VOEDING/PSU EVGA BR 600W
Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDJa-E7JZeyEdUofECBDhCzkH2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtVNVGUlPdWSBs29ucdGuTMF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0bSRuYRCTutXOrjh2WpJaV4G0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDexaHfJ1NGEXpZIcZnC5yDQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:15
Zoals Thomg al aangeeft in je vorige topic:
Thomg schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:35:
Je... Hebt wel een GPU right? De 3600 heeft geen igpu.

[ Voor 56% gewijzigd door White Feather op 06-06-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkhaleesi
White Feather schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:23:
Zoals Thomg al aangeeft in je vorige topic:

[...]
Bedankt om even te laten weten. Ik heb net een antwoord gegeven aan ThomG. Ik heb wel een GPU maar helaas geen display zelfs als de kabel (DVI er in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
Geeft ie wel beeld als je de oude processor er weer in stopt? Weet je zeker dat ie, behalve dat ie licht geeft, ook echt opstart? (Je zou 'm dan moeten kunnen pingen bijvoorbeeld)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:05

EvH

Google eens op 3600 en je moederbord.. klinkt als een bios update die nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkhaleesi
Cyphax schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:30:
Geeft ie wel beeld als je de oude processor er weer in stopt? Weet je zeker dat ie, behalve dat ie licht geeft, ook echt opstart? (Je zou 'm dan moeten kunnen pingen bijvoorbeeld)
De oude cpu er in steken is helaas geen optie want de reden dat ik een nieuwe heb is omdat de oude er niet meer in past omdat de goude pinnetjes scheef zijn tijden schoonmaak.

Hoe bedoel je met pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkhaleesi
EvH schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:31:
Google eens op 3600 en je moederbord.. klinkt als een bios update die nodig is
De bios is al geupdate naar de laatste versie en de pagina van de moederbord zegt dat die 3600 wel support: https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-A320M-H-rev-1x#kf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
teamkhaleesi schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:32:
[...]

De oude cpu er in steken is helaas geen optie want de reden dat ik een nieuwe heb is omdat de oude er niet meer in past omdat de goude pinnetjes scheef zijn tijden schoonmaak.
Ah okee, als je die niet meer kan rechtbuigen houdt dat op, hoewel met een pinpasje oid dat vaak nog wel recht te krijgen is.
Hoe bedoel je met pingen?
Vanaf een andere computer/laptop/telefoon kan je via het netwerk een pakketje sturen waar de computer dan op antwoord om te laten weten dat ie in de lucht is. Dat programma'tje heet, als je op een computer of laptop zit "ping".
Een andere goede indicatie is als ie reageert op caps lock of num lock. Als die aan en uit gaan is er meestal wel iets van leven in, maar als die niet reageren, dan komt ie niet ver bij het booten.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkhaleesi
Cyphax schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:35:
[...]

Ah okee, als je die niet meer kan rechtbuigen houdt dat op, hoewel met een pinpasje oid dat vaak nog wel recht te krijgen is.

[...]

Vanaf een andere computer/laptop/telefoon kan je via het netwerk een pakketje sturen waar de computer dan op antwoord om te laten weten dat ie in de lucht is. Dat programma'tje heet, als je op een computer of laptop zit "ping".
Een andere goede indicatie is als ie reageert op caps lock of num lock. Als die aan en uit gaan is er meestal wel iets van leven in, maar als die niet reageren, dan komt ie niet ver bij het booten.
De toetsenbord en muis gaan wel nog aan want alle lichtjes zijn aan en de capslock werkt ook. Als ik een USB in de port steek dan gaat die ook aan dus ik weet echt niet zo goed wat er aan de hand is :/

Als ik SHIFT spam dan hoor ik wel nog een geluid afspelen. Dus de computer werkt dan toch wel maar er is gewoon geen display?

[ Voor 6% gewijzigd door teamkhaleesi op 06-06-2024 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Misschien een HDMI-kabel proberen? Of een andere DP kabel? Je kabel zit op de foto overigens niet in DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Probeer inderdaad eens met een HDMI/DVI-HDMI kabel?

Ook je DP monitor eens helemaal uitzetten/resetten?
DisplayPort No Signal EASY Fix [Steps on the Description]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkhaleesi
@Dagion @The_Doman

Ik heb een hdmi kabel geprobeerd. Heb het van Grafische kaart monitor gedaan en nu is er wel ineens display?

Waarom heb ik dan nu wel display?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Gare DP-kabel, DP die raar doet, geen idee? Naar mijn idee is HDMI iets betrouwbaarder. Kan ook best dat hij het nu weer doet op je DP. Waarom? Misschien dat iemand met meer verstand dan ik het kan verklaren :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zou kunnen dat het moederbord primair via de iGPU beeld zou geven en eventueel tegelijk aan een dedicated video kaart toont. Maar bij het ontbreken van een iGPU het volledig aan de videokaart over laat. En als die volledig de baas is, een voorkeur kan hebben voor welke uitgang er primair gebruikt wordt. Dat is dan HDMI.

De vorige pc van m'n vader gaf voor mij met Linux erop geen fatsoenlijk beeld via DVI. Of helemaal geen beeld. Maar via VGA was het prima, juiste resolutie en vlot.

De videokaart lijkt op iets van een 1060 of in die reeks, dus zo heel gek is het niet dat er een voorkeursuitgang is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:12
Niet meer van toepassing

[ Voor 91% gewijzigd door Cyriel85 op 07-06-2024 21:24 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
teamkhaleesi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:24:
Ik heb een hdmi kabel geprobeerd. Heb het van Grafische kaart monitor gedaan en nu is er wel ineens display?

Waarom heb ik dan nu wel display?
Goed dat er nu beeld is, de PC/CPU werkt dus.
Wel vreemd inderdaad dat de Displayport verbinding nu dus geen beeld geeft.
Is er misschien nog iets anders gewijzigd in je PC configuratie/bios behalve de nieuwe CPU?

Je monitor/PC dus ook eens helemaal gereset zoals in het filmpje, dus voedingsstekkers er voor langere tijd echt uit?
DP kabel andersom, andere DP poort(en)?
GPU driver eens resetten/verwijderen?

Maar gedoe met de displayport verbinding is een steeds terugkerend issue ook steeds.
Google: Displayport no picture
Ook op Tweakers hier diverse topics daarover.

Hier staan ook nog wat suggesties om te proberen:
Reddit: No signal using DisplayPort (no problem with HDMI)
Arrived here from a Google search, on day two of my struggles with DP. I tried your solution and finally got an image. It works! Both Windows and AMD Software display settings show the feed is coming from DP.

Then I pressed my monitor's settings button and saw it was still feeding from HDMI 2.0, so no biggie, I decided to switch it over to DP.

And immediately my screen went black except for "No Signal".

But after 2 days, I found a solution! I unplugged the Display Port cable, cut it with a pair of scissors, and threw it in the garbage where it belongs. I'm going back to HDMI.

Because over the past 20+ years, whenever I plugged my HDMI cable into my PC, I saw an image right away 99.9% of the time . When I plug my DP cable in, I have to go through 25 problem solving scenarios that eat up hours of my time, might potentially DAMAGE my brand new monitor with the continuous flickering on-and-off, and none of which actually work.
Ook is er een NVIDIA Firmware Update, maar dat betreft een andere issue (geen beeld tijdens bios/boot scherm) dacht ik?
NVIDIA Graphics Firmware Update Tool for DisplayPort 1.3 and 1.4 Displays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamkhaleesi
The_Doman schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 21:22:
[...]

Goed dat er nu beeld is, de PC/CPU werkt dus.
Wel vreemd inderdaad dat de Displayport verbinding nu dus geen beeld geeft.
Is er misschien nog iets anders gewijzigd in je PC configuratie/bios behalve de nieuwe CPU?

Je monitor/PC dus ook eens helemaal gereset zoals in het filmpje, dus voedingsstekkers er voor langere tijd echt uit?
DP kabel andersom, andere DP poort(en)?
GPU driver eens resetten/verwijderen?

Maar gedoe met de displayport verbinding is een steeds terugkerend issue ook steeds.
Google: Displayport no picture
Ook op Tweakers hier diverse topics daarover.

Hier staan ook nog wat suggesties om te proberen:
Reddit: No signal using DisplayPort (no problem with HDMI)

[...]

Ook is er een NVIDIA Firmware Update, maar dat betreft een andere issue (geen beeld tijdens bios/boot scherm) dacht ik?
NVIDIA Graphics Firmware Update Tool for DisplayPort 1.3 and 1.4 Displays
Ik had een bios update gedaan dus ik vermoed dat er een setting is verandered. Maar alle tips die je hebt gegeven heb ik al eens geprobeerd dus ik denk dat de DP kabel gewoon niet meer werkt. Hij is ook wat scheef. Momenteel heb ik het gewoon gelaten bij HDMI. Ik zie niet echt een reden om terug te gaan naar D :)
Pagina: 1