Wasmachine gezocht die goed centrifugeert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Huidige wasmachine is aan vervanging toe. Dit model komt uit 2021 en is geeft eigenlijk al sinds het begin al problemen met het centrifugeren.

In 2021 dit probleem voorgelegd aan de fabrikant en die legde me uit dat er door nieuwe EU regelgeving energiezuinigere motoren in nieuwe wasmachines zit waardoor die “doormiddel van sensoren” meer op het gewicht en balans letten van de trommel.

Vorig model komt uit 2014 en werkt naar mijn idee ook veel beter. Ook dat was een Beko instap model en ik kon echt die hele trommel volproppen en centrifugeren, kwam er allemaal droog uit.

Mijn vraag is: Ik zoek een wasmachine die goed centrifugeerd en niet om ieder witte wasje weer blijft hangen omdat er weer een “onbalans” is.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:26

Secsytime

Automagisch

Miele, er is geen betere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Zeg je nu dat je in 10 jaar al 2 wasmachines versleten hebt?
Ik zou toch eens naar de conformiteit tabellen gaan kijken, of koop je een B merk?

Miele en bosch zou ik aanraden.
Siemens is ook prima (ik heb zelf de iq300,, die is prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

LG bevalt ons prima, er zitten echt een paar praktische slimmigheden in deze wasmachine :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:10

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Al 18jr een Miele. Paar maanden geleden de schokdempers vervangen.

Weet niet wat en hoe jij wast, maar 2 machines in 10jr vind ik echt vreemd.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Tjah, de trommel helemaal volproppen. Ten eerste geldt er een maximum toelaatbaar gewicht aan was wat je wasmachine aankan. Ten tweede is volproppen ook niet goed want je was moet kunnen bewegen tijdens het wassen Veelal is het advies om een hand (op zijn kant) ruimte te laten.

En ipv in die korte tijd 2 keer het instapmodel te kopen had je beter kunnen investeren in een beter model van een A merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:33:
Zeg je nu dat je in 10 jaar al 2 wasmachines versleten hebt?
Ik zou toch eens naar de conformiteit tabellen gaan kijken, of koop je een B merk?

Miele en bosch zou ik aanraden.
Siemens is ook prima (ik heb zelf de iq300,, die is prima).
Ik weet niet of het normaal is voor een B-Merk, maar er gaat hier thuis verschrikkelijk veel was doorheen. Ik denk ook wel dat die machines aan hun draai uren zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
B merk doet ongeveer 1000 wasjes -> om de dag wassen is ruim 5 jaar.
A merk 2500 -> om de dag wassen is ruim 13 jaar!

Dus als A merk 3x zoveel kost, dan is het nog steeds betere koop:
- stiller
- zuiniger
- betere programma's

Waar de grens ligt moet je natuurlijk zelf bepalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zakkenwasser schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:08:
[...]Ik weet niet of het normaal is voor een B-Merk, maar er gaat hier thuis verschrikkelijk veel was doorheen. Ik denk ook wel dat die machines aan hun draai uren zijn gekomen.
Misschien ook wel goed om eens na te denken of al die was wel echt gewassen moet worden.
Ik ken bijvoorbeeld mensen die gooien een handdoek na een keer douchen en afdrogen in de was.
Terwijl je toch zou denken dat het aannemelijk is dat die handdoek alleen maar schoon water kan bevatten, want na het douchen ben je schoon toch?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:20:
[...]

Misschien ook wel goed om eens na te denken of al die was wel echt gewassen moet worden.
Ik ken bijvoorbeeld mensen die gooien een handdoek na een keer douchen en afdrogen in de was.
Terwijl je toch zou denken dat het aannemelijk is dat die handdoek alleen maar schoon water kan bevatten, want na het douchen ben je schoon toch?
Na het douchen eindigd mijn handoek altijd op de grond om daar de druppels op te vegen...

Wacht op de eerste username grap... :D

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 21:40

Cheezus

Luiaard

[...]

Ik denk dat je een hoop huidcellen afschraapt bij het afdrogen, alleen schoon water zal dus wel tegenvallen :)
Niet dat ik de handdoeken eenmalig gebruik.. ik gooi ze gewoon in de was als ze muf beginnen te ruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
[...]

Ik doe ook vrij lang met handdoeken, kleding daarentegen gaat wel zeer snel. Kindjes maken echt een hele hoop vies. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zakkenwasser schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:40:
[...]Ik doe ook vrij lang met handdoeken, kleding daarentegen gaat wel zeer snel. Kindjes maken echt een hele hoop vies. 😂
Ik droeg als kind vrij vaak een overall wanneer ik buiten ging spelen (in de uiterwaarden of op de boerderij). Dat ding mocht smerig worden en werd maar 1 x per week of zo gewassen.
Yaksa voelt zich ineens erg oud

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-09 23:55
@Zakkenwasser wat voor budget heb je?
bij coolblue begint een beko bij 400e, een lg bij 500 en voor 550 euro heb je de goedkoopste aeg met 8 kg trommel en 1600 toeren en 10jr garantie op de motor. voor 600 euro heb je de goedkoopste bosch en siemens (die bosch schijnt dan bij sommige mensen weer slecht te centrifugeren..)
tis gewoon ruk als je kids hebt en dat ding doet het niet. Ik zou van een wat beter bekend staand merk de basismaxhine kopen die geen opties heeft als
automatisch doseren of stomen maar wel een grote trommel
heeft en 1600 toeren centrifigeert.
Waarsschijnlijk meeste machine voor de euro een LG of Samsung, eerste “europese” merk aeg.
Geen garanties dat het dan beter is, zelf slechte ervqringen siemens maar wel
goed bosch (zelfde fabriek) en AEG. >10jr mee met elke dag 1 of 2 wassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Als je zoveel (zakken)wast eentje kopen met hoog laadgewicht en even op de toeren van de centrifuge letten.

Deze combi van zwaar te beladen en hoge centrifuge snelheid klasse is wel duurder dan wegwerp Beko's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Beko loopt qua features tegenwoordig mee met de dure merken. Dat merk je, want waar het vroeger no-nonsense budget machines waren van goede kwaliteit is de prijs tegenwoordig gestegen en is de kwaliteit gedaald. Die features moeten toch ergens van betaald worden...
Ik heb hier een 5 jaar oude Beko 9kg machine, doet het altijd nog goed (wij wassen veel, 7 volle trommels per week is niet vreemd hier). Tijdje terug kwam de was er ook zeiknat uit na centrifugeren, bleek dat er iets in de pomp zat waardoor die het water niet goed weg kreeg. Dan gaat je trommel gewoon wat dom rondjes draaien zonder op toeren te komen. Iets om na te kijken dus.

Wat betreft de 10 jaar garantie op de motor, dat geven nagenoeg alle merken, de motor gaat nml nooit stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:58
Er staat hier in huis een Schulthess Spirit 540. Die is, mag ik hopen, beter dan Miele :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
99ruud99 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:14:

Dus als A merk 3x zoveel kost, dan is het nog steeds betere koop:
- stiller
- zuiniger
- betere programma's

Waar de grens ligt moet je natuurlijk zelf bepalen
Je gooit nu wat verzonnen nummertjes op, en roept dan 'conclusie: dit is beter!'. Maar 3x de prijs voor 2,5x de levensduur vind ik in ieder geval al geen betere koop.

Als ik €1500 ipv €500 voor een wasmachine zou betalen, dan zou ik op z'n minst willen dat 'ie minimaal 3x zo lang meegaat.

En zuiniger is nog maar net de vraag. Ik heb voor de lol even willekeurig bij Coolblue 3 wasmachines gepakt onder de €500 en 3 wasmachines boven de €1200:
  • De 3 goedkope: 88 kWh, 100 kWh, 128 kWh
  • De 3 dure: 88 kWh, 88 kWh, 108 kWh
Nu is dit een steekproef van niks, maar een goedkope wasmachine kan dus net zo zuinig zijn als een dure. Dus daar bespaar je het geld ook niet per se mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Je moet ook af en toe mazzel hebben. Ik heb echt waar 20 jaar met een Candy gedaan. Die kochten we toen we gingen samenwonen en heeft al die tijd gedraaid met opgroeiende kinderen. Daarna een Bosch gekocht en wat een draak van een machine was dat. Aan de lopende band storingen. Heb nu een AEG en die is weer top. Draait 2 a 3 keer per week. Heb er ook een WP Droger bij van AEG en ook dat ding is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Hahn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:48:
[...]

Je gooit nu wat verzonnen nummertjes op, en roept dan 'conclusie: dit is beter!'. Maar 3x de prijs voor 2,5x de levensduur vind ik in ieder geval al geen betere koop.

Als ik €1500 ipv €500 voor een wasmachine zou betalen, dan zou ik op z'n minst willen dat 'ie minimaal 3x zo lang meegaat.

En zuiniger is nog maar net de vraag. Ik heb voor de lol even willekeurig bij Coolblue 3 wasmachines gepakt onder de €500 en 3 wasmachines boven de €1200:
Nu is dit een steekproef van niks, maar een goedkope wasmachine kan dus net zo zuinig zijn als een dure. Dus daar bespaar je het geld ook niet per se mee.
Aantal wasbeurten is van de conformiteitstabel, aantal jaren dat ze meegaan is gewoon [levensduur aantal wasbeurten] / [aantal wasbeurten per jaar].

Is niet zozeer toveren met getallen, meer een "hoe lang is de levensduur volgens de tabel" en die is niet in jaren maar aantal wasbeurten.

https://www.consumentenbo...-huishoudelijke-apparaten

Mocht de paywall niet weg willen, kijk op bijv Skala die verwijzen ook naar dit onderzoek.

[ Voor 7% gewijzigd door 99ruud99 op 07-06-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

OMD

Hahn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:48:
[...]

Maar jij doet hetzelfde. Als een auto 3x zo duur is gaat ie ook niet 3x zo lang mee.

Features mag ook betaald worden. Miele gebruikt een SoftCare trommel, daar betaal je voor.
Vaak gebruiken ze 3 dempers in plaats van 1 of 2 wat het geluid en duurzaamheid ten goede komt.
Etc etc.

Je betaald niet alleen voor hoe lang die meegaat maar ook wat hij kan.

Een auto van 20000 brengt je ook van a naar b maar vaak is een auto van 80000 euro toch wat fijner. Basis blijft hetzelfde, de rest niet. Kan je op eigenlijk alle consumenten electronica wel toepassen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
losse centrifuge.. die draaien nog meer toeren dan een wasmachine... of het praktisch is... nee...

en verder houd ik het voorlopig bij m'n inmiddels 25 jaar aantikkende Miele...

gratis van marktplaats gevist want warmde niet op... verwarmings element dood door sticky relais..
teller staat op een €150~175 (weet de prijzen niet exact meer) aan reparatie kosten..(geen uurloon want DHZ)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:59
OMD schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:04:
[...]

Maar jij doet hetzelfde.
Op wat voor manier doe ik hetzelfde? Qua cijfers noemen? Ik geef duidelijk aan waar ik mijn cijfers vandaan haal, @99ruud99 z'n nummers kwamen bij mij over als nattevingerwerk van hemzelf. Blijkbaar had 'ie een bron voor die nummers, maar dat werd niet duidelijk uit z'n originele post.
Als een auto 3x zo duur is gaat ie ook niet 3x zo lang mee.

Features mag ook betaald worden. Miele gebruikt een SoftCare trommel, daar betaal je voor.
Vaak gebruiken ze 3 dempers in plaats van 1 of 2 wat het geluid en duurzaamheid ten goede komt.
Etc etc.

Je betaald niet alleen voor hoe lang die meegaat maar ook wat hij kan.

Een auto van 20000 brengt je ook van a naar b maar vaak is een auto van 80000 euro toch wat fijner. Basis blijft hetzelfde, de rest niet. Kan je op eigenlijk alle consumenten electronica wel toepassen.
Ik ontken totaal niet dat features ook geld waard zijn, maar ik reageerde op @99ruud99's post, die voor een groot deel leek te draaien om 'koop een duurdere wasmachine, die gaat langer mee'.

Bij auto's hoor ik overigens zelden dat mensen een duurdere kopen, omdat die langer mee zou gaan. Bij wasmachines hoor ik dat echter zeer geregeld ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 07-06-2024 13:29 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Lochnes schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:34:
@Zakkenwasser wat voor budget heb je?
bij coolblue begint een beko bij 400e, een lg bij 500 en voor 550 euro heb je de goedkoopste aeg met 8 kg trommel en 1600 toeren en 10jr garantie op de motor. voor 600 euro heb je de goedkoopste bosch en siemens (die bosch schijnt dan bij sommige mensen weer slecht te centrifugeren..)
tis gewoon ruk als je kids hebt en dat ding doet het niet. Ik zou van een wat beter bekend staand merk de basismaxhine kopen die geen opties heeft als
automatisch doseren of stomen maar wel een grote trommel
heeft en 1600 toeren centrifigeert.
Waarsschijnlijk meeste machine voor de euro een LG of Samsung, eerste “europese” merk aeg.
Geen garanties dat het dan beter is, zelf slechte ervqringen siemens maar wel
goed bosch (zelfde fabriek) en AEG. >10jr mee met elke dag 1 of 2 wassen
Ik wil best investeren in een goede machine maar dan moet hij ook gewoon goed doen. De huidige machine blijft bij disbalance hangen in het centrifugeer programma, alsof die blijft zoeken zeg maar.

Het zijn vaak zaken zoals beddengoed en jassen die daar problemen mee hebben.

Maar als het wel goed gaat, met de normale was. Dan is het vrijwel zo goed als droog. Zeker niet zeiknat.

Waar ik ook echt een hekel aan heb is die electronische knop waar een vertraging in zit bij de keuze van het programma. Is dat tegenwoordig zo met alles? Ik hoop het niet.

Ik heb inderdaad gedacht aan een Miele. Mag opzich wel rond de 600-800 kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Mijn wasmachine heeft een draai-knop, en dan daarna kan je met knopjes toeren / temperatuur / wachttijd instellen...

ja, zodra je draait is het altijd seconde wachten voor het programma op het schermpje komt, als dat is wat je bedoelt?

en @Hahn sorry dat ik ondudielijk was - nam aan dat de conformiteitstabel bekend was.

[ Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 07-06-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

OMD

Zakkenwasser schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Ik wil best investeren in een goede machine maar dan moet hij ook gewoon goed doen. De huidige machine blijft bij disbalance hangen in het centrifugeer programma, alsof die blijft zoeken zeg maar.

Maar als het wel goed gaat, met de normale was. Dan is het vrijwel zo goed als droog. Zeker niet zeiknat.

Waar ik ook echt een hekel aan heb is die electronische knop waar een vertraging in zit bij de keuze van het programma. Is dat tegenwoordig zo met alles? Ik hoop het niet.

Ik heb inderdaad gedacht aan een Miele. Mag opzich wel rond de 600-800 kosten.
Voor 600 tot 800 euro ga jij geen Miele kopen. Die zijn minimaal 900 euro maar die zou ik eerlijk gezegd laten staan omdat dit 1400 toeren machines zijn. Aangezien je nogal waarde hecht aan zo droog mogelijke was is een 1600 toeren toch wel een must.

Een goede Siemens 1600rpm machine 8kg zit op zo een 750 euro.

AEG heeft momenteel een cashback op aardig wat machines, dan zit je ook in de categorie 600 tot 800 euro.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
OMD schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Voor 600 tot 800 euro ga jij geen Miele kopen. Die zijn minimaal 900 euro maar die zou ik eerlijk gezegd laten staan omdat dit 1400 toeren machines zijn. Aangezien je nogal waarde hecht aan zo droog mogelijke was is een 1600 toeren toch wel een must.

Een goede Siemens 1600rpm machine 8kg zit op zo een 750 euro.

AEG heeft momenteel een cashback op aardig wat machines, dan zit je ook in de categorie 600 tot 800 euro.
Ik heb begrepen dat 1600 toeren ook je kleding wat sneller doet slijten. 1400 is ook goed. Zolang de machine maar niet moeilijk doet met onbalans en in het programma blijft “hangen”.

Zelf neig ik ook meer naar 10kg+ trommel. Er is gewoon zoveel kleding.

Als een Miele van 900.- een hogere meerwaarde heeft ben ik ook best wel bereid mijn budget iets hoger te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Miele is vooral de merknaam van vroeger, de machines zijn niet per se beter dan Bosch/Siemens. Service bij Miele is ook absoluut niet beter.

De tijd dat je met een Miele een machine kocht die na 20 jaar nog steeds z'n wasjes draaide zoals dat vroeger wel het geval was is voorbij.

Persoonlijk ben ik van mening dat een machine gewoon 3 dingen goed moet doen: wassen, spoelen en centrifugeren, liefst met zo min mogelijk herrie. Al die zaken eromheen zoals autodose, wifi, automatische firmware updates, etc zorgt alleen maar voor ellende. Wat er niet op zit kan ook niet kapot, dat geldt zeker voor autodose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Zakkenwasser schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:46:
[...]

Ik heb begrepen dat 1600 toeren ook je kleding wat sneller doet slijten. 1400 is ook goed. Zolang de machine maar niet moeilijk doet met onbalans en in het programma blijft “hangen”.

Zelf neig ik ook meer naar 10kg+ trommel. Er is gewoon zoveel kleding.

Als een Miele van 900.- een hogere meerwaarde heeft ben ik ook best wel bereid mijn budget iets hoger te maken.
Je hebt het over onbelans??? Je machine moet wel waterpas staan. Ik heb nog nooit onbelans gehad.

AEG Actie: https://www.aeg.nl/local/promotions/laundry-cashback/

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 07-06-2024 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
MotorBeast schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:04:
[...]

Je hebt het over onbelans??? Je machine moet wel waterpas staan. Ik heb nog nooit onbelans gehad.

AEG Actie: https://www.aeg.nl/local/promotions/laundry-cashback/
Een Beko machine probeert de was gelijk te verdelen. Als dat niet lukt staat de machine minuten lang doelloos langzaam te draaien tot het programma is afgelopen.

Gebeurt vooral als je bijvoorbeeld 1 broek op kort programma doet: kletsnat want veel water en dan een zware kluit die niet wil verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:19:
[...]

Een Beko machine probeert de was gelijk te verdelen. Als dat niet lukt staat de machine minuten lang doelloos langzaam te draaien tot het programma is afgelopen.

Gebeurt vooral als je bijvoorbeeld 1 broek op kort programma doet: kletsnat want veel water en dan een zware kluit die niet wil verdelen.
Heeft Mielle, AEG of Samsung daar nu geen last van? Ik zit zelf toch meer naar een Miele te kijken.

Waarom zou ik voor een Miele van 1400 of duurder gaan als ze er al zijn voor 999.- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Zakkenwasser schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:40:
[...]

Heeft Mielle, AEG of Samsung daar nu geen last van? Ik zit zelf toch meer naar een Miele te kijken.

Waarom zou ik voor een Miele van 1400 of duurder gaan als ze er al zijn voor 999.- ?
Beko is goedkoop gebouwd. Weinig gewicht, het minimale aan dempers, die machine moet goed recht staan en de was moet goed verdeeld zijn anders gaat de machine lopen. Daar heeft Beko een stukje beveiliging voor ingebouwd door verplicht de was evenredig te verspreiden in de trommel. Als het zwaartepunt te ver naar 1 kant ligt gaat de machine gewoon door met proberen.
Hoe lichter de machine, hoe meer van dit soort kunstgrepen nodig zijn.

Zoals gezegd heeft Miele geen grote meerwaarde tov Bosch/Siemens of AEG, het is vooral de merknaam die je koopt. In de basis prima machines, maar voor een instapmodel Miele heb je ook een midden of topmodel Bosch/Siemens of AEG.

Kijk vooral naar het gewicht van de machine ipv hoeveel euros de machine kost. Hoeft ook niet per se 1600RPM te zijn, ik haal met mijn 1400RPM Beko machine betere droogresultaten dan mijn vorige 1600RPM AEG machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
[...]

Als ik zeg dat ik met mijn AEG niet weet wat je bedoelt lijkt het me duidelijk dat dat niet het geval is. Als je een beetje zoekt hebt je een AEG voor de helft van het geld. Gewoon de 6000 serie kopen. Synthetische stoffen komen er bijna droog uit bij mij. Katoen is iets vochtiger. Succes met je keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door MotorBeast op 08-06-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op wat voor ondergrond staat je wasmachine? Houten vloer of beton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Navi schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:47:
Op wat voor ondergrond staat je wasmachine? Houten vloer of beton?
Beton/tegels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Zakkenwasser schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Dit zal bij de meeste moderne wasmachines het geval zijn, als je enkel dit als doel hebt heeft in de regel een nieuwe wasmachine kopen geen zin. Voeg er meer -desnoods schone- was aan toe en je hebt minder last van onbalance, bijv. gedurende de gehele wasprogramma of voordat de wasmachine begint met centrifugeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

99ruud99 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:14:
En dit baseer je op?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Zelfde antwoord als aan hahn, het onderzoek van de Consumentenbond.

Alleen reken ik het om naar jaren adhv wasjes / week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:24

iMars

Full time prutser

Ik heb een Siemens (Bosch is hetzelfde) uit het jaar 2007 en werkt nog steeds prima!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 13:43
Wij hebben een Siemens wasmachine 10kg, want: 5 kids. WM6HXM76NL. Bijna 2 jaar geleden gekocht voor €1000.
Ook vanwege 1600toeren. Zeker met handdoekenwas die daarna in de droger gaat ideaal.
Altijd een hand breedte bovenop leeg laten.
De enkele keer dat ik problemen heb is als ik bijv 1 zwaar item tegelijk was - een dikke trui ofzo, dat krijgt ie dan niet gebalanceerd.
Dus als ik zoiets wil wassen gooi ik er standaard 1 of 2 badlakens bij en dan is het probleem opgelost.
Hier draai ik denk ik 10-12 wassen per week plus nog wat delicate wasjes. Echt een top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49
[...]

Ja hier heeft bosch /siemens ook last van. Vooral als er wat zwaars nat in zit bij een vrijwel lege trommel. 1600 toeren is dan teveel en wordt het niet droog. Oplossing wat droge handdoeken er bij of lager toerental eerst. (Spreek uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_JGC_ schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:23:
Miele is vooral de merknaam van vroeger, de machines zijn niet per se beter dan Bosch/Siemens. Service bij Miele is ook absoluut niet beter.

De tijd dat je met een Miele een machine kocht die na 20 jaar nog steeds z'n wasjes draaide zoals dat vroeger wel het geval was is voorbij.

Persoonlijk ben ik van mening dat een machine gewoon 3 dingen goed moet doen: wassen, spoelen en centrifugeren, liefst met zo min mogelijk herrie. Al die zaken eromheen zoals autodose, wifi, automatische firmware updates, etc zorgt alleen maar voor ellende. Wat er niet op zit kan ook niet kapot, dat geldt zeker voor autodose.
Ik heb hier een Miele 'De Luxe' W752 staan welke ook nog steeds gewoon z'n ding doet en dat ding is volgens mij toch zeker al wel een jaar of 40 oud :o

Machientje is niet meer de meest 'energie zuinige' maar dat maakt tegenwoordig ook steeds minder uit met de bedragen welke het terugleveren van energie moet óf mag kosten :D

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1