• Dalitso
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-11 10:31
Een elektricien heeft hier net een ABB KWh MID-meter (3-fase B23 112–10P) aangesloten achter een laadpaal, maar het ding blijft onbegrijpelijk op nul hangen. De auto laadt meerdere kWh op, de laadpaal geeft alles netjes aan in de eigen interface, de MID-meter geeft lichtpulsen, op de interface knippert het icoontje die pijlen heeft die kloksgewijs getekend zijn, en in alle menu's blijkt dat er inderdaad 3x10A stroom door loopt. Maar op de main-view blijft 0.00 "kW h" staan, en in alle pagina's van de energiewaarden staat ook niet het verbruik.

Ik heb de handleiding hoofdstuk 3 doorgelezen maar ik ben de Konami-code van dit ding nog niet machtig. De handleiding zegt dat het "metering in progress" icoon "clockwise rotation" zou moeten laten zien, maar in plaats daarvan knippert het icoon. De handleiding zegt verder niet of dat een indicatie voor een fout is.

Elektricien had niet genoeg tijd om het te debuggen. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYXoNQ-viYBuP-pMNJ1bCtdFPRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ld4rinRcRu964dAADXtlxp5n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Dalitso op 06-06-2024 20:16 ]

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06:35
Draad verkeerd om aangesloten voor een eenrichtings kWh meter.
Nul niet aangesloten
Richting waar je naar kijkt is verkeerde (pijl onderaan)
Spoel waarde nog niet ingesteld, current transformer ratio.
Linksdraaiend veld, terwijl die rechtsdraaiend wil. Alhoewel ik de kans klein acht, maar de pijltjes tussen 1 en 2 en 3 dat wel vertellen.
Zie vooral hoofdstuk 4

[ Voor 22% gewijzigd door Dapdodo op 06-06-2024 20:32 ]

• Dalitso
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-11 10:31
De nul is aan de onderkant niet aangesloten. Aan de bovenkant tweemaal, éénmaal richting laadpaal en éénmaal richting automaat. Is dit aangesloten zoals het hoort?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9VtpR0S-q7TdFSuG9fyszUDGGA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVghINqAchWR8X6yJCIBTTBN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vpvzwr4v9DPGofF1kEpM8BySGA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmizoNLKWO92I3qUpqQDaquw.jpg?f=fotoalbum_tile
Dapdodo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:30:
Richting waar je naar kijkt is verkeerde (pijl onderaan)
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Pijl naar rechts is toch "import of energy" en dat komt overeen met een auto die aan het opladen is?
Spoel waarde nog niet ingesteld, current transformer ratio.
Dat zou inderdaad kunnen. Elektricien zei dit ding al vaak aangesloten te hebben zonder dat er iets ingesteld moest worden.
Linksdraaiend veld, terwijl die rechtsdraaiend wil. Alhoewel ik de kans klein acht, maar de pijltjes tussen 1 en 2 en 3 dat wel vertellen.
Is het draaiveld belangrijk voor een meter? Waarom is het onwaarschijnlijk dat dat aan de hand is?

Bonusvraag: De meterkast is ABB, maar de 3-fase automaten zijn SEP. Is het zinnig om dat te vervangen met ABB? Het was eigenlijk de bedoeling dat het allemaal ABB zou zijn, maar heb dit over het hoofd gezien.

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06:35
fotos vertellen me dat die verkeerd om is aangesloten. zie 2.4.1
147 moet in zijn en niet de kabel uit.
246 moet uit zijn dus de kabel
11 inderdaad de null waar beide aangesloten zijn.
Draaiveld maakt niet uit bij de meter, mogelijk wel op je laadpaal.
De SEP aardlek staat uit, moet die niet aan gezet worden?
SEP is wat je er zelf van vind, voor dit soort hoge belastingen zou ik het niet doen. Voor een boormachine werkt het wel.