Denon X1700H, HEOS app en Netgear Nas - geen gedeeld netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:26
Het lukt hier niet om in de heos app een gedeelde map toe te voegen, deze map staat op een Netgear RN314 Nas, in het verleden had ik hiervoor een gedeelde map van een windows pc, dat werkte prima en ook nu nog.

De gegevens welke in moet voeren in de app //10.0.0.102/media/ , media is de gedeelde schijf waar mijn muziek bestanden staan, heb ook nog een onderliggende map geprobeerd maar helaas
Het antwoord van de Heos app is telkens "gedeelde netwerkmap kon niet worden toegevoegd"
Heb echt alle varianten zoals ip adres, naam van de nas, met of zonder de map waar of de bestanden staan, kleine en hoofdletters, een gebruikersnaam is niet ingesteld op de Nas.

Kom werkelijk geen stap verder, zodra ik het ip adres van de windows pc met gedeelde map ingeef werkt het.

Zowel de Denon als de Heos app zijn voorzien van de laatste update.

Het netwerk hier bestaat uit een Unifi USG 3p router en 2x Unifi ap ac access points, hiervoor had ik een Netgear router met de zelfde access points, ook daar werkte het niet.
Alles in het netwerk is oke, heb nu tijdelijk DLNA aangezet op de Nas, helaas is die verbinding niet stabiel, wel wat het afspelen aangaat, helaas verliest de Heos app regelmatig de DLNA verbinding zodat ik helemaal terug moet in de app en opnieuw moet gaan bladeren naar waar of ik zat.

Ben bang dat dit probleem in de app zit, kan ook zijn dat ik wat over het hoofd zie.
Iemand enig idee wat in nog zou kunnen proberen?

Edit: werkt inmiddels, moest in de Nas bij SMB een vinkje plaatsen voor detectie met oude windows versies ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Servpage op 06-06-2024 23:39 ]

Collectie