macbook advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-09 14:06
Mijn macbook air uit 2015 is te traag geworden.
Ik zoek een nieuwe. Ik kom er niet uit. Het is voor huis tuin keuken gebruik. Tekstverwerken, internet, google. Email. Graag meerdee tabbladen en programma’s tegelijk. Ik denk aan macbook air 2024 met 512gb en misschien 15’’ omdat ik steeds minder goed van dichtbij zie.. Thuis heb ik een externe monitor. Doch wat moet het intern geheugen zijn. 8gb of kan ik met 16 langer doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

8GB houdt niet over, maar tegelijkertijd doe je er niet heel veel mee. Toch, als je het budget hebt, raad ik wel aan om voor 16GB te gaan, met in het achterhoofd houdende hoeveel geheugen browsers kunnen vreten. Maar ook met 8GB kan je denk ik prima door, het geheugen management van MacOS is ook wel erg goed.

Ik denk dat voor jouw gebruik de meeste Macbooks voldoen. Als geld wil besparen, kan je overwegen om een refurbished apparaat te kopen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 08:26
Ik heb heel lang het dilemma gehad of ik nu 8 of 16gb ging kopen. Uiteindelijk voor de M2 MacBook Air gegaan met 8gb en ik kan alleen maar zeggen dat deze me prima bevalt. Super snel en voor standaard gebruik mis ik echt niet de 16gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glycerine00
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15:55
Als je het budget hebt ervoor zou ik gewoon voor de 16GB gaan.

Ik heb ook een MacBook Air gehad met 8GB, en ook al deed die op zich wel wat die moest doen, toch was ik de hele tijd aan het denken dat ik toch gewoon beter 16GB had genomen en ik de verkeerde had gekocht voor de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

je gaat er langer plezier van hebben met iets meer RAM.
HDD tekort kan je toekomstig altijd nog compenseren met een externe drive, maar dat RAM is eenmalig vastgesoldeerd en dus nooit meer uit te breiden.

[ Voor 8% gewijzigd door JJ Le Funk op 09-06-2024 09:26 ]

d:)b