Offerte vervangen oud dubbelglas voor hr++ ontvangen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-10-2024
Hallo tweakers,

Willen jullie even met mij meedenken ? Alvast bedankt.

Dit in de offerte aanvraag gezet->

Vervangen oud dubbelglas door hr++ glas gaat om 9 ramen waarvan 7 op de bgg laag hoeft geen steiger bij. kozijnen op 65 cm van grond.(betegeld) 2 ramen voor westkant op 1e verdieping op 2.5 m hoogte.

Ik heb net gebeld met uw bedrijf.

Ramen met kozijn voorkant westzijde 2 stuks 2x2 m. Zijkant noord 3 stuks 2x1.20 m met dwarsbalk in midden van 6.5 cm (2 ruiten dus per raam)

1 ruit zuidzijde 190x85cm met klapraampje van 40cm bovenin.
1 raam zuidzijde 185x100 met klapraam rechts 50cm breed.

2 ramen westkant boven 100x095 op vanaf grond op ongeveer 2.6 meter hoogte.

alle kozijnen bgg op 65 cm vanaf betegeld terras Ik kan met een klein krukje overal bij.

Kozijnen voor en zijkant noord zijn in 2022 geschilderd en behandeld.

alle kozijnen van volgens mij hardhout.

in de 3 ramen zijkant noord zitten ventilatie roosters bovenin.
Wel gewenst Duco roosters.
Ik heb me daarover ingelezen op tweakers forum.
Alle maten gemeten grof met kozijnbreedte erbij 5cm kozijn.

Woning ligt op ongeveer 35 meter van de weg af (wel oprit) 🙂

Telefonisch benaderd met vragen.en daarna deze offerte ontvangen waarbij ze uitgaan van 14 ruiten omdat de 3 ramen noord met dwarsbalk als 6 ruiten worden geteld. De 2 ramen zuid zuid met
klapraam tellen ze als 4 ruiten.

Offerte--> Ik noem even geen bedrijfsnaam

Omschrijving Aantal Prijs Totaal
06-06-2024

Met veel plezier bied ik u hierbij onze offerte aan.
OFFERTE
Relatienummer xxx

Het vervangen van 14 ruiten oud glas voor HR++ glas met een U-waarde van 1.0
(Eclaz One met aluminium kader). Kosten bedragen +/- €6000,- inclusief BTW.
Eclaz One heeft een hogere isolatiewaarde van 10% t.o.v. standaard HR++ glas.

Onze standaarden:
Wij vinden een goede dienstverlening en betrouwbaarheid heel belangrijk. Om dit te kunnen
bewerkstelligen, vallen onder andere de volgende zaken onder onze standaard
dienstverlening:
• inmeten van de ramen om zodoende fouten bij het bestellen te voorkomen.
• Tijdige planning om zo duidelijkheid te kunnen geven.
• Prijs is prijs, oftewel geen verrassingen achteraf (behalve als zaken echt niet konden worden
voorzien).
• Hoogwaardige afwerking, dit betekent volhouten glaslatten van A-kwaliteit, dubbel gegrond
met sigma grondverf, overschilderbare beglazingskit (wel eerst grondverf) en het gebruik van
neuslatten en RVS nagels. Volgens ons maakt de afwerking veel verschil op langere termijn.
• Snelle reactie op vragen via telefoon, WhatsApp of mail.
• Nadat alle werkzaamheden zijn afgerond, wordt alles netjes opgeruimd.
• Betaling is pas achteraf. Dus pas als u tevreden bent (wij doen niet aan vooruitbetalingen).
• Ons glas komt uit de regio en word geproduceerd door Saint-Gobain of Scheuten glas (geen
goedkoop glas uit Duitsland of Polen), vandaar de lange garantie.
• 15 jaar Garantie op het glas.

Tweakers alvast bedankt voor uw reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Wat is je vraag precies?

Als je offertes wilt vergelijken kun je er meerdere opvragen bij verschillende bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
Nopheros schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:31:
Wat is je vraag precies?

Als je offertes wilt vergelijken kun je er meerdere opvragen bij verschillende bedrijven.
De vraag is of de 6000 eu marktconform is.

Ik heb er wel wat moeite mee om meerdere bedrijven op te zadelen met tijd en moeite.
Dit bedrijf heeft aantal goede recensies op meerdere sites oa werkspot trusto google etc.

Misschien nog even vermeldenswaardig dat ik in Groningen woon en de 10.000 SNN subsidie heb ontvangen die ik voor 7 maart 2026 moet besteden aan woning verbetering.

Inmiddels zijn juni vorig jaar zonnepanelen gelegd en is de groepenkast vervangen. Daarvoor bovenop de 10 k extra 4k ontvangen ivm erkende aardbevingsschade door de nam en voor de panelen gebruikt.

Fijne dag.

[ Voor 28% gewijzigd door Emphyr op 06-06-2024 17:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:07
Het feit dat ze op Werkspot staan is voor mij eerder een rode vlag. Blijkbaar hebben ze anders te weinig opdrachten en hebben ze nog geen naamsbekendheid / vertrouwen van klanten verworven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
99ruud99 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:40:
Het feit dat ze op Werkspot staan is voor mij eerder een rode vlag. Blijkbaar hebben ze anders te weinig opdrachten en hebben ze nog geen naamsbekendheid / vertrouwen van klanten verworven.
Bedrijf bestaat 15 jaar en wat ik al vermelde op meerdere sites (niet op trustpilot) wel op trustoo prima recensies. Ook best veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:52
Bedrijven zijn er op ingesteld dat een bepaald percentage van hun offertes niet leidt tot een aankoop van een consument. Dat zit al in je prijs berekend. Iedere kritische consument zou voor dit werk drie partijen offerte moeten vragen.

Ik heb zelfs laatst oud dubbelglas vervangen voor HR+++ met u-waarde 0,6. 3k voor 9 ruiten. Dus nee, heel conform is dit op het eerste oog niet. Maar zoals ik al zei, drie partijen vragen om een offerte. Je kunt zelfs op basis van je huidige offerte een prijsopgave vragen bij andere partijen omdat je de maatvoering al goed in beeld hebt. Kunnen ze zelfs achter hun bureau blijven zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Check ook even of er onlangs een wijziging in KvK is geweest en of ze bij genoemde garantie fondsen (nog) daadwerkelijk zijn aangesloten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Even een snelle scan gedaan en ik heb vragen over:
- Nog nooit gehoord van "volhouten glaslatten" wat voor hout is dat?
- Dit lijkt op een prijsindicatie en geen offerte. Een offerte krijg je als de leverancier zelf de maten heeft gemeten.

Hier omgeving Oost Groningen en vorig jaar voor mijn moeder HR++ glas offertes aangevraagd en uitgekomen bij de lokale schilder. Prima en snel werk geleverd.

Mijn advies: Vraag min 3 offertes bij lokale schilderbedrijven nadat ze zelf hebben gemeten.
Nog genoeg tijd om het geld te besteden lijkt me (2026)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emphyr
TwingyTwingy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:47:
Bedrijven zijn er op ingesteld dat een bepaald percentage van hun offertes niet leidt tot een aankoop van een consument. Dat zit al in je prijs berekend. Iedere kritische consument zou voor dit werk drie partijen offerte moeten vragen.

Ik heb zelfs laatst oud dubbelglas vervangen voor HR+++ met u-waarde 0,6. 3k voor 9 ruiten. Dus nee, heel conform is dit op het eerste oog niet. Maar zoals ik al zei, drie partijen vragen om een offerte. Je kunt zelfs op basis van je huidige offerte een prijsopgave vragen bij andere partijen omdat je de maatvoering al goed in beeld hebt. Kunnen ze zelfs achter hun bureau blijven zitten.
In de offerte staat alleen 14 ruiten Eclaz One met aluminium kader 6000euro. De maten zijn door mij opgegeven in de offerte aanvraag.
Dank voor je reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17

Yucon

*broem*

Taatort schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:50:
Mijn advies: Vraag min 3 offertes bij lokale schilderbedrijven nadat ze zelf hebben gemeten.
Voor een offerte hoeft dat toch niet? Wat maakt het nu uit als je er een cm naast zit :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taatort
  • Nu online
Yucon schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:02:
[...]

Voor een offerte hoeft dat toch niet? Wat maakt het nu uit als je er een cm naast zit :?
Als ik een prijsindicatie wil ga ik zelf meten, maar in een offerte (wat bepalend is voor de factuur) wil ik niet het risico lopen dat ik fout heb gemeten. TS heeft ook +/- prijs staan dus wat mij betreft is dat geen offerte.

[ Voor 8% gewijzigd door Taatort op 06-06-2024 18:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:55
Ga je zelf schilderen? Zo niet kan je het misschien beter door een schilder laten plaatsen. Dan heb je één aanspreekpunt voor een nette afwerking.

Duco roosters zegt nog niets. Zorg dat er zelfregelende roosters worden geplaatst.

Zeg vooral niet dat je zo'n wijsneus bent dat dingen op tweakers leest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Emphyr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:52:
[...]

In de offerte staat alleen 14 ruiten Eclaz One met aluminium kader 6000euro. De maten zijn door mij opgegeven in de offerte aanvraag.
Dank voor je reactie!
Ik zou sowieso warmedge nemen https://www.scheuten.com/...nctionaliteiten/warm-edge en geen alu kader. Betere isolatie. En mooier....vind ik. Hoe zijn je kozijnen overigens? Anders gelijk overstappen naar alu of kunststof kozijnen. Ik heb nu 3 jaar aluminium kozijnen en nog geen dag spijt van. :w Schilderen voor zolang ik leef.

@Kanoet Ik heb zelfregelende en het doet ....... helemaal niets. Nog steeds handmatig regelen is noodzakelijk als de wind erop staat. In alle ruimtes zorgen voor roosters. Kan je ook nog wat spelen met de windrichting. Bij ijskoude noorden wind staan ze bij mij daar toch echt dicht. Gebruik middels Co2 meter zodat je niet overventileert.

[ Voor 26% gewijzigd door MotorBeast op 06-06-2024 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanoet
MotorBeast schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:40:
[...]
@Kanoet Ik heb zelfregelende en het doet ....... helemaal niets. Nog steeds handmatig regelen is noodzakelijk als de wind erop staat.
Dat begrijp ik. Ik had zelfregelende besteld en heb ze eerst moeten openschroeven om de klep bij te snijden. Dat die klep was gewoon te groot waardoor hij niet kon bewegen. En ja dat was Duco.

Je hebt ZR nodig, goede installatie en scherpe blik tijdens de installatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Kanoet op 06-06-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Kanoet schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:44:
[...]

Dat begrijp ik. Ik had zelfregelende besteld en heb ze eerst moeten openschroeven om de klep bij te snijden. Dat die klep was gewoon te groot waardoor hij niet kon bewegen. En ja dat was Duco.

Je hebt ZR nodig, goede installatie en scherpe blik tijdens de installatie.
Bij bewegen ze wel.....maar het heeft gewoon minimale invloed. Ik vind het een marketing verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 19:04

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Taatort schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:50:
Even een snelle scan gedaan en ik heb vragen over:
- Nog nooit gehoord van "volhouten glaslatten" wat voor hout is dat?
Volhouten glaslatten onderscheiden zich van gevingerlaste glaslatten. Het is zeer correct dat dit in de offerte is vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
Jan Workum schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:47:
[...]

Volhouten glaslatten onderscheiden zich van gevingerlaste glaslatten. Het is zeer correct dat dit in de offerte is vermeld.
Dank u,
Ik heb even gegoogled op gevingerlaste glaslatten.-->

Gevingerlaste glaslatten bestaan juist uit kleine stukjes (resthout) die met een getande verlijming aan elkaar gelijmd zijn. Doordat de volhouten latten uit één stuk bestaan, zijn deze sterker dan gevingerlaste glaslatten. Volhouten glaslatten worden geleverd in vallende lengtematen tussen de 2,45 en 5,20 meter.

Helemaal duidelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Emphyr op 06-06-2024 20:46 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
Kanoet schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:25:

Zeg vooral niet dat je zo'n wijsneus bent dat dingen op tweakers leest.
Deze snap ik niet helemaal. Een bedrijf mag toch best weten dat je je inleest op tweakers ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24
Het is al gezegd, maar je moet gewoon nog 2 bedrijven om een prijsindicatie vragen, en dan die je het best bevalt qua geboden materiaal, voorwaarden en prijs kiezen. Dat kost hun weinig tijd, zelfs regelmatig met automatische rekenmodule. Het precies laten meten (dat kost wel tijd) gebeurt dan alleen door degene die het komt doen.

Je hebt een paar grotere ramen, maar de prijs lijkt op het eerste oog niet scherp. Wij waren in 2020 ruim €1000 kwijt voor 7 ramen (HR++), waarvan een etsglas in de voordeur, en een duco-rooster, wel allemaal kleinere maten ruit (orde 1 m2, kunnen ze dus alle reststukjes voor pakken in de fabriek), waardoor je vooral betaalt voor het werk. Nieuwe glaslatten ook overal en netjes gedaan. Meest op de 1e verdieping ook nog.

Die 2x2m ramen kosten natuurlijk meer, dat is logisch. Toch lijkt €6000 redelijk fors.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilke op 06-06-2024 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:39
Toevallig ook bezig en gisteren de offerte ontvangen: (Regio Z-Limburg)

14 ramen van dubbel naar HR++ met een totaal van 20m2 voor 5300 euro (excl. subsidie)
Waarbij de ramen rond de voordeur in MAT zijn voorzien van 2 zijdig veiligheidsglas, ook het raam in de badkamer is MAT..

Alle ramen op de voordeur na zijn 5-15-4, bij de voordeur zijn ze 3.3.1-13-3.3.1.

Het is pas mijn eerste offerte, dus nog geen vergelijkingsmateriaal..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16
Net afgelopen maand 20 ramen laten vervangen door HR++, totaal 16m2.
Was 4300 (inclusief BTW) kwijt.

Andere glaszetters waren duurder. Maar vond 4300 ook nog steeds erg prijzig :-)
Ze waren met z'n tweeen ruim 1,5 dag bezig.

Voor zover ik weet gaat het voornamelijk om het aantal m2 wat de prijs bepaald, niet direct het aantal ramen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emphyr
Erg fijn dat er zo snel door jullie wordt meegedacht. TOP!

Edit. Ik ben bekend met de ISDE subsidie.
ook hier heb ik info gevraagd-->
https://www.nijbegun.nl/
Extra subsidie Groningen.

[ Voor 54% gewijzigd door Emphyr op 06-06-2024 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
Waar ik ook zoek op internet, ik kom nergens een m2 prijs tegen van 265e zoals de offerte voor mij, volgens internet is het rond 80 tot 90e per m2 incl montage! 8)7 dus schrok wel even..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
BTFD schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:16:
Waar ik ook zoek op internet, ik kom nergens een m2 prijs tegen van 265e zoals de offerte voor mij, volgens internet is het rond 80 tot 90e per m2 incl montage! 8)7 dus schrok wel even..
Hetzelfde hier, vandaar ook mijn topic geplaatst. Met de offerte in de startpost kom ik rond de 400 eu per meter (15m ongeveer)

[ Voor 10% gewijzigd door Emphyr op 06-06-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Emphyr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:08:
Erg fijn dat er zo snel door jullie wordt meegedacht. TOP!

Edit. Ik ben bekend met de ISDE subsidie.
ook hier heb ik info gevraagd-->
https://www.nijbegun.nl/
Extra subsidie Groningen.
Kun je niet nog een zoldervloer isoleren of iets anders? Dan krijg je dubbele subsidie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
BTFD schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Kun je niet nog een zoldervloer isoleren of iets anders? Dan krijg je dubbele subsidie :)
Ben ik mee bezig. Airco en evt wat zonnepanelen erbij en dakisolatie geen kruipruimte. Vloer is al geisoleerd, geen vloerverwarming. Woning is oorspronkelijk uit 1935 waren er 2 die samengevoegd zijn. Wanneer exact weet ik niet. in de jaren 80 ergens Zijgevel met uitbouw en achtermuur zijn nieuw gemaakt toen.

Bouwkundig rapport heb ik van 1998 amper gebreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jj85
BTFD schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:16:
Ja, dat probleem had ik ook... maar meerdere offertes opgevraagd en nergens ook maar iets dat in de buurt van de 90 euro/m2 komt
Maar een ruit an sich kost al snel 60-80 euro per m2. Dan moet er nog arbeidsloon bij, glaslatten, kit etc etc... Dus die 80 tot 90 euro lijkt me anno 2024 niet echt correct meer.

Heb momenteel sowieso het gevoel dat alle vakmensen en materiaal verschrikkelijk duur geworden zijn... Het lijkt wel alsof alle bedragen momenteel x2 of x3 gaan t.o.v. referenties die je online vindt :+
(bezig met een huis verbouwen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Emphyr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:20:
[...]

Hetzelfde hier, vandaar ook mijn topic geplaatst. Met de offerte in de startpost kom ik rond de 400 eu per meter (15m ongeveer)
Met de afmetingen in jouw startpost kwam ik trouwens op 20,5m2 ;-) --> 290 eur/m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
jj85 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:31:
[...]

Met de afmetingen in jouw startpost kwam ik trouwens op 20,5m2 ;-) --> 290 eur/m2
Dank je, dan heb ik domme rekenfout gemaakt ergens. Afmetingen in startpost kloppen. Ik heb de kozijnenmaat rondom gemeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Emphyr op 06-06-2024 21:48 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
Emphyr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:20:
[...]
vandaar ook mijn topic geplaatst.
Wilde er gisteren ook al een openen en zie hier.. :)

As we speak ontvang ik de 2de offerte welke uitkomt op 288/m2, dus denk dat je incl die roosters (welke ik niet heb, maar mij nu wel aan het denken hebben gezet) aardig overeenkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
BTFD schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:47:
[...]

Wilde er gisteren ook al een openen en zie hier.. :)

As we speak ontvang ik de 2de offerte welke uitkomt op 288/m2, dus denk dat je incl die roosters (welke ik niet heb, maar mij nu wel aan het denken hebben gezet) aardig overeenkomt..
Dat is toevallig.Ik neem aan dat jij de ISDE subsidie kent ?

Ik moet roosters in de 3 ramen noord, zitten er nu ook in.. Ventilatie is erg belangrijk. Boven op 1e verdieping zitten bij mij 3 Velux schuine dakramen van iets van 1m bij 0.75 die ik meestal minimaal op kier heb staan maar ook best vaak tegenover elkaar stuk open. Van de beide vaste ramen westzijde boven is 1 lek. Daarom neem ik die gelijk mee.

Ik heb sinds kort een CO2 en vochtmeter en schrok een beetje van de waardes die soms aangegeven werden.
Ook afspraak gemaakt met energiecoach vd gemeente die komt kijken. (is gratis)

[ Voor 20% gewijzigd door Emphyr op 06-06-2024 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanoet
Emphyr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:51:
[...]

Deze snap ik niet helemaal. Een bedrijf mag toch best weten dat je je inleest op tweakers ?
Een 'vakman' is soms gewoon iemand die voldoening haalt uit doen wat hij al 30 jaar doet. Als hij al ruikt dat je een wijsneus bent waar hij extra tijd in moet stoppen omdat je irritantegoede vragen hebt zal hij geen goedkope offerte geven. Wacht daar gewoon mee totdat je een offerte hebt.

Of vraag gewoon open wat iemand voorsteld. Als je weinig vragen terug krijgt over wat je precies wilt weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
Ben beetje boos.
Via https://www.kostenglaszetter.nl/winschoten/
offertes gevraagd.

krijg ik mail van homedeal.nl met bevestiging is totaal niet vermeld op site kostenglaszetters dat het naar homedeal gaat.

Ingevuld/aangekruist vrijstaande woning aanwezig dubbelglas en vervanging dubbelglas in bestaande kozijnen.
Kijk ik mijn toegemailde offerte bevestiging na, is het totaal fout in hun systeem aangepast in 2 onder 1 kap, vervanging enkel glas door dubbel en vervanging kozijnen. Ik had alles 3x gecontroleerd voor verzenden.

Geen mogelijkheid iets aan te passen.

Zo worden bedrijven totaal op het verkeerde been gezet wat betreft de aanvraag.
Ik heb op homedeal site een klacht ingediend. Andere site heeft geen contact mogelijkheid.

En nu slapen en van mooie dingen dromen.
Fijne dag!

[ Voor 4% gewijzigd door Emphyr op 07-06-2024 02:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
jj85 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:28:
[...]
Dan moet er nog arbeidsloon bij, glaslatten, kit etc etc..

Het lijkt wel alsof alle bedragen momenteel x2 of x3 gaan t.o.v. referenties die je online vindt :+
Naar aanleiding van dit bericht toch eens gekeken: (Hierbij mijn grootste raam als voorbeeld genomen)

Offerte:
1 x 241.5 × 187.0, Glassoort : 5-15-4 Hr++ / 900e (excl. BTW)

Glasgigant:
1x 241.5 × 187.0 dubbel glas 5-15-4 Hr++ / 285e (Incl BTW)

Verschil:

900*0.21 = 189e

900+189-285= 804 Euro aan montagekosten

Of wel hij gebruik hele dure kit, gouden glaslatten of een uurloon waar menig CEO jaloers op is..
En toch, gezien de andere offertes, lijkt het wel te kloppen! :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

BTFD schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:19:
[...]

Naar aanleiding van dit bericht toch eens gekeken: (Hierbij mijn grootste raam als voorbeeld genomen)

Offerte:
1 x 241.5 × 187.0, Glassoort : 5-15-4 Hr++ / 900e (excl. BTW)

Glasgigant:
1x 241.5 × 187.0 dubbel glas 5-15-4 Hr++ / 285e (Incl BTW)

Verschil:

900*0.21 = 189e

900+189-285= 804 Euro aan montagekosten

Of wel hij gebruik hele dure kit, gouden glaslatten of een uurloon waar menig CEO jaloers op is..
En toch, gezien de andere offertes, lijkt het wel te kloppen! :?
Ochtend werk voor 2 man, demontage oude ruit, montage nieuwe ruit: 8x€70= €560,-
Klein materiaal (kit, glaslatten, glasband, blokjes, schietnagels):€50,-
Transport/voorrijkosten: €100,-
Winst/risico 10%: €71
Afvoeren oude ruit: gratis
Totaal montagekosten €780,-

Zo gek is die prijs niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTFD
Jan Workum schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:12:
[...]

Zo gek is die prijs niet.
Schijnbaar toch wel..

Zojuist nieuwe offerte ontvangen:

Het vervangen van 14 ruiten door dubbelglas HR++
Demontage en afvoeren van bestaand glas.
Het schoonmaken van de sponningen.
Het leveren en monteren van dubbel glas HR++.
De opbouw van het glas is 5-15-4 respectievelijk 6-15-5 ( alleen grote ruit 2400 x 1730)
Uitvoering met zwarte warm Edge spacer.
DUCO rooster in Woonkamer en 2 Slaapkamers
De U- Waarde van het glas is ca 1,2 W/m2K.
Glas rondom deur en badkamer MAT

Kosten 3495e (Incl. BTW)! 175e/m2 en daarmee uitgenodigd om het komen maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Ik doelde op de montagekosten, je zit snel op dat soort bedragen. De uurlonen zijn
fors gestegen de laatste jaren. Succes met deze scherpe aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Zal wel oppassen met deze prijzen. Heb ook een paar keer zulke offertes gehad, maar na opmeten ging meestal de prijs omhoog. Heb zelfs een keer buikpijn gehad over wat een labswansen het waren dat ik ze verzocht heb nooit meer bij me in de buurt te komen (kapot slaan van glaslatten, lossnijden van kitranden bij opmeten)

Uiteindelijk na 10 oid offertes, via een referentie van mijn schilder, akkoord gegeven voor 270 euro per m2. Lager dan dit komt je bijna niet bij een betrouwbare partij is mijn ervaring blijkbaar. Was ook verbaasd dat de prijzen zonwaren gestegen. Komen deze maand plaatsen, dag erna mag de schilder het allemaal afwerken en netjes maken :)
BTFD schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:18:
[...]

Schijnbaar toch wel..

De opbouw van het glas is 5-15-4 respectievelijk 6-15-5 ( alleen grote ruit 2400 x 1730)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Nu online
BTFD schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:18:
[...]

Schijnbaar toch wel..

Laat me raden, deze bedrijven weten dat je in een gebied woont o.b.v. je postcode, waar subsidie m.b.t. schade door gaswinning wordt verstrekt. Gevoelsmatig denk ik dat deze info de prijs opdrijft. Zou niet mogen, maar ja dat is de praktijk. Ze hebben (meer dan) werk zat in dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
Taatort schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:52:
[...]

Laat me raden, deze bedrijven weten dat je in een gebied woont o.b.v. je postcode, waar subsidie m.b.t. schade door gaswinning wordt verstrekt. Gevoelsmatig denk ik dat deze info de prijs opdrijft. Zou niet mogen, maar ja dat is de praktijk. Ze hebben (meer dan) werk zat in dat gebied.
Het bericht waarop je reageert is niet van mij. Zover ik las woont die user in Limburg en heeft dit topic niet geopend.

Idd ik woon in het subsidie gebied en had ook al gehoord via via dat alle klusbedrijven aannemers etc etc
in het Groningse en deels Drentse subsidie gebied het enorm druk hebben en idd de prijzen ook flink verhoogd. De subsidie moet besteed worden aan woningverbetering. Er is 4 jaar de tijd en voor de meeste ontvangers is er al 2 jaar voorbij.

Snn controleerd op einde (4 jaar) op facturen en als je die niet hebt is het terug betalen.

Ik hoorde ook dat er een hoop "gesjoemeld" wordt met fake facturen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
Kelvern schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:43:
Zal wel oppassen met deze prijzen. Heb ook een paar keer zulke offertes gehad, maar na opmeten ging meestal de prijs omhoog. Heb zelfs een keer buikpijn gehad over wat een labswansen het waren dat ik ze verzocht heb nooit meer bij me in de buurt te komen (kapot slaan van glaslatten, lossnijden van kitranden bij opmeten)

Uiteindelijk na 10 oid offertes, via een referentie van mijn schilder, akkoord gegeven voor 270 euro per m2. Lager dan dit komt je bijna niet bij een betrouwbare partij is mijn ervaring blijkbaar. Was ook verbaasd dat de prijzen zonwaren gestegen. Komen deze maand plaatsen, dag erna mag de schilder het allemaal afwerken en netjes maken :)
[...]
Bedankt voor je waarschuwing! Dat is zeker iets om rekening mee te houden.

Inmiddels hier ook een offerte bomvol taalfouten binnen van een 1 persoons bedrijfje met 1 review wat 4 maand geleden is begonnen , geen website amper info te vinden. Komt met een prijsindicatie ver onder de ander maar wil adres hebben en foto"s van mijn woning. Dat wordt hem dus echt niet.

Zowiezo moet voor de ISDE subsidie de factuur van een erkend bedrijf zijn en dat is hij ook niet.

Het bedrijf wat ik in de startpost noemde kan binnen 2 weken inmeten en zegt dat dan daarna binnen 4 a 5 weken het glas erin zit. Het is een redelijk groot bedrijf met 15 medewerkers en bestaat inmiddels 15 jaar met erg goede en veel recensies.

Fijn weekend.

[ Voor 9% gewijzigd door Emphyr op 07-06-2024 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 16:51
Zelf ook bezig om offertes op te vragen voor 3 kleine ramen in 1 beneden kozijn. (2x 0,72 m2 en 1x 1,6 m) 2Dubbelglas naar hr++

Eerste offertes rond de 1000 euro c.a.
Schrok hier wel een beetje van.

Bijna 300+ per m2. Als ik het zelf bestel kost het qua materiaal 250 a 300 euro. Dus denk dat ik zelf maar een middagje klussen ga😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
Korte update:

Ik overweeg nu om alle of deel van de kozijnen te vervangen door kunststof en heb me ingelezen in het kunststof kozijnen topic.

Offertes en informatie opgevraagd.

Sommige bedrijven reageren snel (binnen een dag,) Anderen geven geen reactie.
Nog dank voor uw reacties hier.
Fijne dag.

[ Voor 12% gewijzigd door Emphyr op 17-06-2024 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Als je toch ook voor nieuwe kozijnen gaat: overweeg dan meteen triple Hr+++ glas. Dat was hier maar ~500 euro voor 7 ramen extra. En met de juiste kozijnen krijg je ook nog eens veel hogere subsidie waardoor het uiteindelijk even duur of zelfs goedkoper kan worden.

Het is heerlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door Wuursj op 17-06-2024 23:00 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 21:50

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Nooit maar dan ook nooit via dit soort sites offertes aanvragen! Is vragen om problemen en dikke facturen! Altijd alleen rechtstreeks bij een glaszettersbedrijf of zo. Zoek eerlijke recensies. Ik ben al meerdere keren echt goed geslaagd door via Google Maps te zoeken op bedrijven in de nabije omgeving voor een bepaalde klus (b.v. voor isoleren, plaatsen zonnepanelen, opknappen tuin, trap bekleden).

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
Wuursj schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:22:
Als je toch ook voor nieuwe kozijnen gaat: overweeg dan meteen triple Hr+++ glas. Dat was hier maar ~500 euro voor 7 ramen extra. En met de juiste kozijnen krijg je ook nog eens veel hogere subsidie waardoor het uiteindelijk even duur of zelfs goedkoper kan worden.
Bedankt heb ik al meegenomen in mijn overwegingen. Ik ga zowiezo niet over een nacht ijs en ben bekend met de subsidie regelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emphyr
PeepPeepPeep schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:40:
[...]

Nooit maar dan ook nooit via dit soort sites offertes aanvragen! Is vragen om problemen en dikke facturen! Altijd alleen rechtstreeks bij een glaszettersbedrijf of zo. Zoek eerlijke recensies. Ik ben al meerdere keren echt goed geslaagd door via Google Maps te zoeken op bedrijven in de nabije omgeving voor een bepaalde klus (b.v. voor isoleren, plaatsen zonnepanelen, opknappen tuin, trap bekleden).
Daar ben ik inmiddels ook achter. Ik heb een klacht ingediend en mijn aanvraag is verwijderd. Kreeg ook 2 echt hele vreemde in mijn ogen (en google) niet echt betrouwbare reacties. (Eenmans bedrijfjes met amper recensies) die nog geen jaar bestaan.

Inmiddels heb ik het ook op jouw manier gedaan. Gezocht en rechtstreeks via de websites benaderd.
Bij de zonnepanelen heb ik dat ook zo gedaan en die zijn door een groot lokaal bedrijf naar volle tevredenheid geplaatst vorig jaar juni.

*edit* ik woon in de provincie Groningen en heb erkende schade via besluit img.(via bezwaar tegen het oorspronkelijke nam besluit)

Heb ook contact gehad met Nij Begun. Omdat ik in de voorgevel rechts boven 1 kozijn een scheur heb zitten (35 cm) ook erkend bedrijf benaderd voor herstel en kijken hoe het met de conditie gevel is en of er probleemloos andere kozijnen geplaatst kunnen worden. Echter ivm de drukte hebben die een opnamestop maar heb wat namen gekregen via hun van anderen die ik kan benaderen.

Ben heel fijn te woord gestaan en ze bellen morgen terug of ze evt mij toch wel kunnen helpen als ze mogelijk in de buurt bezig zijn. Gaat om Siesling Groningen.

*Edit2*
Vanmorgen offerte binnen van een Duits bedrijf niet ver over de grens. Keurige gedetailleerde offerte ook alle ramen ingetekend. Ook inclusief gevel reparatie. Echt een stuk netter en gedetailleerder dan de 2 die ik van NL bedrijven heb en een heel stuk goedkoper. (geen aanbetaling), Volledige factuur betalen na montage.
Veel goede recensies.

Voor subsidie regelingen Duits ook prima mits ingeschreven in het Duitse handelsregister.

Ik weet niet of ik hier bedrijfsnamen mag noemen. Ook gebeld door een groot Nederlands bedrijf die zeiden dat ik per kozijn moet rekenen op 3500 a 4500 euro maakt niet zoveel uit of ze nu 2x2 of 1x1 zijn. :?

Vraag aan moderator : Kan ik hier doorgaan of moet ik een nieuw topic aanmaken?

Take Care!

[ Voor 50% gewijzigd door Emphyr op 18-06-2024 12:30 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emphyr
Update;

Keuze gemaakt.
Alle kozijnen worden vervangen door kunststof met in aantal draai/kiepramen.
Voorgevel wordt gerestaureerd en boven beide ramen voor van 2x2 worden nieuwe stalen lateien geplaatst.

De keuze is gevallen op Holthaus in Weener Duitsland. Ik ben daar vanmiddag zeer goed ontvangen met thee en koekjes.
Men nam uitgebreid de tijd en alles werd punt voor punt nagelopen en uitgelegd.

Ook qua prijs echt veel beter dan wat ik van anderen in NL binnen kreeg en de offerte die snel per email kwam zag er ook veel netter en gedetailleerder uit.

Ik heb echt een enorme goede indruk van dit bedrijf opgedaan.

1 ding de wachttijd tot plaatsen is ongeveer 1 jaar. (geen aanbetaling vereist) Factuur na het plaatsen.

https://holthaus.nl/

Iedereen nogmaals bedankt voor uw reacties en het meedenken,
Take Care!
Pagina: 1