Arlo Essential XL: video lokaal opnemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsdeniep
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-05 23:40
Beste mensen,

De beelden van door mijn Arlo camera's gedetecteerde bewegingen, worden automatisch opgeslagen op een aan de Arlo Basecamp (VMW4500) verbonden SSD schijf.

Ik heb vier Arlo H5 camera's (circa 4 jaar oud) en één Essential XL camera (nieuw).
De beelden van de H5 camera's kan ik in de app terug zien in de bibliotheek.
Maarrrr: beelden van de Essential XL kan ik alleen bekijken als ik de harde schijf aan een computer hang.

Dat kan kloppen want Arlo schrijft in de handleiding van de Essential XL:
Video's op een USB-apparaat bekijken
Videoclips op USB-opslagapparaten worden niet weergegeven in de Arlo-app, maar u kunt ze
wel bekijken op een Windows- of Mac-computer.
Mijn vraag is:
Is er een relatief eenvoudige, abonnementsloze manier om de opnames van de Essential XL toch in de app te kunnen bekijken?

Voorbeeld: in het geval ik van huis ben en een melding mis. Dan wil ik op afstand kunnen bekijken of er iets loos was.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlapper
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10-2024
Kun je Arlo camera gebruiken zonder dat je een abonnement afsluit of mis je dan functies?
Met andere woorden worden functies afgeblokt bij geen abonnement. Hoe kun je alles in eigen beheer houden.

[ Voor 48% gewijzigd door vlapper op 07-09-2024 16:49 ]

koper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:45
Wellicht een andere soort van universele app die er mee om kan gaan? Weet niet of er apps zijn die daarmee om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsdeniep
@vlapper zie vraag:
beelden van de Essential XL kan ik alleen bekijken als ik de harde schijf aan een computer hang.
Dus: opgenomen beelden zijn niet op telefoon/tablet te zien én je kunt geen opgenomen beelden zien.
Je kunt alleen life beelden zien met bepaalde Arlo camera's.
Kijk op de (slechte) website van Arlo: daar staat wat je allemaal niet kunt als je geen abo af sluit.

Verisure gebruikt volgens mij Arlo apparatuur.

Met Anker Eufy kun je veel meer zonder abo, maar dan kijken de Chinezen gratis mee.

@Arunia dat is een goede tip. Ik ga zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door Elsdeniep op 09-09-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsdeniep
Ik heb de tip van @Arunia opgevolgd. Ik kan voor de PC en voor Android geen app vinden die mijn camera's kan laten zien.
Het zou kunnen dat dat komt omdat de camera's op een Arlo Base Station zitten aangesloten.
Iemand nog een goed suggestie?

Het probleem is dat de Arlo XL camera wel opneemt (op de memory card van het Base Station) maar dat ik de opnames niet kan zien zonder abonnement.