Zoek KVM Switch voor 2 computers -> 1keyboard, 1muis, GELUID

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejacon
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:54
Ik zoek een soort van
4K KVM Switch om 2 computers op 1 monitor 4K 60Hz, 1 toetsenboard, 1 muis en 1 Audio te kunnen combineren - met USB 3.0 voor 2 computers

Mijn budget?

Dit is wel een issue. Ik heb niet veel finaciele mogelijkheden, maar moet ruimte maken door 1 PC werkplek vrij te maken.

Voorkeuren?
Uiteraard sta ik open voor alternatieven?

Ik heb nu een vaste werkplek voor een Desktop PC met monitor, toetsenboard, muis, audio en 2 x externe HDD - USB3.0
Tevens heb ik op de woonkmaer tafel een NUC-mini PC maar wel met grote monitor, toetsenboard, Muis en AUDIO

Ik zou de Woonkmaer NUC graag verplaatsen naar de Lokatie van de DesktopPC om ruimte te maken maar toch met beide PC's te kunnen werken.

Heeft iemand een idee om voor een redelijk bedrag dit te kunnen realiseren?
Alvast bedankt voor de moeite

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met € 0,- aan budget kan je de NUC ook remote bedienen vanaf de vaste PC, bijvoorbeeld met RDP.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:14
Wat als je geen KVM neemt, maar het videogedeelte weg laat? Mijn scherm heeft 2 inputs, en ik schakel daarom enkel de USB met een uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box

Als er maar 1 apparaat aan staat, dan switcht mn scherm automatisch, en anders moet ik op het input knopje van m'n scherm drukken. Voor de usb moet ik wel altijd op het knopje op de switch drukken, maar die ligt op mijn bureau en dat is een kleine moeite.

In mijn geval gaat m'n audio ook over usb. dus dat switcht ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejacon
Diederik schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:35:
Met € 0,- aan budget kan je de NUC ook remote bedienen vanaf de vaste PC, bijvoorbeeld met RDP.
Bedankt !
Klopt maar dat werkt (voor mij) wat onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejacon
NESFreak schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:37:
Wat als je geen KVM neemt, maar het videogedeelte weg laat? Mijn scherm heeft 2 inputs, en ik schakel daarom enkel de USB met een uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box

Als er maar 1 apparaat aan staat, dan switcht mn scherm automatisch, en anders moet ik op het input knopje van m'n scherm drukken. Voor de usb moet ik wel altijd op het knopje op de switch drukken, maar die ligt op mijn bureau en dat is een kleine moeite.

In mijn geval gaat m'n audio ook over usb. dus dat switcht ook mee.
Bedankt !
Goed idee maar ik mis hier de 2 x (Jack) audio IN en 1 audio (liefs OPTIC) UIT.
Geen idee of dit bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejacon
Bedankt voor jullie suggesties.
Ik heb een 8K 60Hz HDMI KVM Switch en een losse audio Switch gevonden.
Een combi was mooier geweest.

Groet
Pagina: 1