YouTube die volledig bekeken video's als ongezien markeert?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-09 19:03
Ik wist niet zo goed waar ik met dit topic terecht moest, als hij verkeerd staat, excuus.

Ik heb al ruim een jaar lang "last" dat op YouTube video's die ik 100% heb bekeken als ongezien worden gemarkeerd na een tijdje. De video komt dan opnieuw op de voorpagina en het balkje onderaan is volledig wit. Hebben andere mensen hier ook last van of misschien een oorzaak kunnen achterhalen? Kan het aan een browserplugin zoals Privacy Badger of Decentraleyes liggen bijvoorbeeld?

Ik heb YT Premium en draai Sponsorblock met een royale whitelist voor YouTubers die ik graag steun. De video's die als ongezien opnieuw worden voorgeschoteld zijn ook video's van whitelisted creators waarbij ik 100% van de video heb geconsumeerd. Het zijn ook video's zonder reclamesegmenten.

Het is niet het einde van de wereld, maar na een jaar wil ik er toch eens naar vragen in een community.

Beste antwoord (via TV_NERD op 06-06-2024 16:32)

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 09:11
Ik heb eerder het idee dat YT lak heeft aan je geschiedenis en of je die nu wel of niet wist.
Elke paar maanden krijg ik channels voorgeschoten die ik niet wil zien en dan ook zodanig markeer, maar even later komen ze toch weer terug. Ook als ik vele videos niet wil zien omdat ze me niet interesseren blijven ze, al dan niet gelijkwaardig, terugkomen. En als ik eens een video aanklik met bijv. auto merk x of toevallig motor type y, dan heb ik gelijk maandenlang een waslijst aan suggesties met dat type / merk (terwijl ik bijv. enkel een roadtrip ervaring in land Z wilde kijken). En dan kan ik kijkgeschiedenis wel weer wissen, maar dat is slechts voor korte duur en de meuk die ik nie wil zien komt weer naar boven.

Oh en ja ik krijg dus ook regelmatig videos weer voorgeschoteld die ik dezelfde dag, week, maand, jaar gezien heb. Denk dat YT denkt dat je het een interessant topic / kanaal vindt, en daarom zo veel mogelijk voorschoteld.
Genoeg redenen voor mij om sowieso niet voor een Premium abo te gaan.

Je zou denken dat er ontzettend veel interessants en/of kwalitatiefs op zou staan, maar dat krijg je dan weer niet te zien.

[ Voor 17% gewijzigd door VincentG op 06-06-2024 16:31 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15
je kan je geschiedenis beheren.

zo heb ik de mijne staan als automatisch verwijderen na 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je gebruikt niet toevallig ReVanced? Er was een tijdje terug een history-gerelateerde bug: https://github.com/ReVanced/revanced-patches/issues/2779 , is inmiddels gefixed.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
Dirtyrockers schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:19:
je kan je geschiedenis beheren.

zo heb ik de mijne staan als automatisch verwijderen na 3 maanden.
Bedankt, gelijk even gekeken. Auto-delete staat op 36 maanden en ik kreeg net nog een video voorgeschoteld die 2 maanden geleden geüpload is en ik direct 100% heb bekeken. Deze instelling is het dus niet.
TV_NERD schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:21:
[...]

Bedankt, gelijk even gekeken. Auto-delete staat op 36 maanden en ik kreeg net nog een video voorgeschoteld die 2 maanden geleden geüpload is en ik direct 100% heb bekeken. Deze instelling is het dus niet.
Op de desktop in Chrome en de officiele YT client op Android. Ik heb Premium, geen apps van derden nodig.

Wellicht overbodig, maar dit was de recentste video waarbij het gebeurde

[ Voor 40% gewijzigd door TV_NERD op 06-06-2024 15:27 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 09:11
Ik heb eerder het idee dat YT lak heeft aan je geschiedenis en of je die nu wel of niet wist.
Elke paar maanden krijg ik channels voorgeschoten die ik niet wil zien en dan ook zodanig markeer, maar even later komen ze toch weer terug. Ook als ik vele videos niet wil zien omdat ze me niet interesseren blijven ze, al dan niet gelijkwaardig, terugkomen. En als ik eens een video aanklik met bijv. auto merk x of toevallig motor type y, dan heb ik gelijk maandenlang een waslijst aan suggesties met dat type / merk (terwijl ik bijv. enkel een roadtrip ervaring in land Z wilde kijken). En dan kan ik kijkgeschiedenis wel weer wissen, maar dat is slechts voor korte duur en de meuk die ik nie wil zien komt weer naar boven.

Oh en ja ik krijg dus ook regelmatig videos weer voorgeschoteld die ik dezelfde dag, week, maand, jaar gezien heb. Denk dat YT denkt dat je het een interessant topic / kanaal vindt, en daarom zo veel mogelijk voorschoteld.

Je zou denken dat er ontzettend veel interessants en/of kwalitatiefs op zou staan, maar dat krijg je dan weer niet te zien.

[ Voor 17% gewijzigd door VincentG op 06-06-2024 16:31 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
VincentG schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:26:

Ja mee eens, je moet tegenwoordig meer zoeken in plaats van dat je goede content voorgeschoteld krijgt via het algoritme. Voor mijn gevoel was dat vroeger beter, maar ik heb het idee dat YouTubers vroeger minder breed waren qua onderwerpen en meer bij mijn interesses aansloten, ergo gemiddeld meer nerds :+

Ik heb relatief lang in de Oekraïne gewoond, tegenwoordig in Tsjechie omwille van redenen die me redelijk te verklaren lijken. Ik heb dus nog een Oekraïnse bankrekening en debit card. Daardoor betaal ik ₴149,- ofwel €3,41 voor een family abo voor mij en mijn verloofde. Spotify de deur uit en het is het 100% waard :)

[ Voor 3% gewijzigd door TV_NERD op 06-06-2024 20:01 ]

Pagina: 1