Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
Mijn vraag
Ik ben benieuwd wat mijn energielabel word na mijn verduurzaam aanpassingen van mijn woning.
Op de foto kan je zien wat er verbeterd is,

Vraag 2
Ik zou ook nog willen weten wat mijn energie label word als ik de vloer zou isoleren.

...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dHP_ToJmEyZc96-xD_wR-RM9vc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7KtbvWShpI0DKq0A4s98NmjY.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 10:08
Als het goed is staat dat ook in het uitgebreide rapport wat je bij je energielabel krijgt. Per maatregel staat daar de impact.

Het hangt af van het aantal m2 raam/gevel/vloer wat de impact gaat zijn namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
Dit is het enige in het rapport wat ms waardevol kan zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICQet9TgfFJi4VnLhL_vzh7Lo6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wLn3TJydPlPt4SJsSkbE2Jdq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 15:01
Dan heb je daar je antwoord. Isoleer ook de vloer en je komt uit op B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:17
Waarmee ik meteen mezelf afvraag, waarom doe je wel het glas (13 jaar voor het zich terugverdient) en niet de vloer (9 jaar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:07:
Waarmee ik meteen mezelf afvraag, waarom doe je wel het glas (13 jaar voor het zich terugverdient) en niet de vloer (9 jaar).
Daar zijn genoeg redenen voor te bedenken:

- Het is een appartement met mogelijk een actieve VVE. Wellicht is er besloten collectief de kozijnen + ramen te vervangen.

- Kozijnen en/of glas waren in slechte staat, moesten dringend vervangen worden.

- HR++ vergroot wooncomfort aanzienlijk (zowel thermisch als geluidsreductie).

- Geld voor verduurzamen is nu even op, vloer komt een andere keer aan bod.

De €€€ terugverdientijd is niet altijd leidend :)

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 06-06-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-06 18:12
Ga dan gelijk voor hr+++ als je toch de kozijnen moet vervangen.
Per m2 is het enkele €10-tjes duurder, maar de ISDE is daarentegen ook weer hoger waardoor het niet 'pijn' doet in de portemonnee.

Zelf heb ik het ook laten doen en kreeg ik het zelfs voor elkaar om voor de hr++ prijs de hr+++ beglazing te krijgen. Het bedrijf had namelijk niet de prijzen paraat omdat triple zelden gevraagd wordt.

24x 380Wp oost-west, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)

Pagina: 1