AIO vraagje thermalright

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:18
https://www.amazon.com.be...d&pd_rd_i=B0BD7W1TTN&th=1

Mijn vraag is waarom is deze zo goedkoop in vergelijking met bvb de
uitvoering: NZXT Kraken 360 RGB Wit

ben stilletjes aan aan het uitzien voor mijn case te veranderen en een AIO is dan wel het doel

thanx!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
Tja. Waarom is de ene auto duurder dan de andere? Je vergelijkt nu ook wel twee uiterste. Bij NZXT betaal je voor het merk. Thermalright ken ik persoonlijk niet, maar ziet er uit als generiek OEM spul. Vooral de advertentie. Daarnaast heeft de NZXT een scherm en software op de pomp zitten. Dat heeft de Thermalright niet. Wellicht is de kwaliteit van de fans en RGB verlichting minder bij Thermalright. Wellicht is de kwaliteit van de radiator of de koelvloeistof beter bij NZXT. Daarvoor zal je ook reviews en dergelijke moeten gaan bekijken, maar ik verwacht dat de NZXT op alle fronten beter is. Hoeveel beter, dat is een tweede ;).

Maar als je in de Pricewatch gaat kijken dan is deze range wel redelijk normaal voor 360mm AIO's: categorie: Waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 15:52
Die Thermalright krijgt vrijwel overal positieve reviews, ik zou het wel aandurven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
ruftman schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:00:
Die Thermalright krijgt vrijwel overal positieve reviews, ik zou het wel aandurven.
Dat wel. Alhoewel ik dan eerder voor een merk zoals CoolerMaster voor ongeveer dezelfde prijs zou gaan. Echter vroeg TS waar het prijsverschil vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:18
voor mij is het gewoon belangrijk dat het koelt, en dat het wit is :)
gaat een witte build worden :)

Processor die hij zou moeten koelen is een R7 5800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:38
ruftman schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:00:
Eens, zie bv op deze gerespecteerde site: https://www.tomshardware....elite-360-white-v3-review. Je leest in die recensie ook dat er bijvoorbeeld gebruik is gemaakt van een wat goedkopere soort pomp, wat een deel van het prijverschil verklaart.

Maar nodig is een waterkoeler niet met deze CPU, een midrange luchtkoeler koelt hem voldoende (zeg DeepCool AK500 Digital WH).

[ Voor 33% gewijzigd door martyw op 07-06-2024 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
alex3305 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Dat wel. Alhoewel ik dan eerder voor een merk zoals CoolerMaster voor ongeveer dezelfde prijs zou gaan. Echter vroeg TS waar het prijsverschil vandaan kwam.
Daar doe je Thermalright wel enigszins tekort mee. Was vroeger een gerespecteerd merk, toen even wat minder, maar nu doen ze weer volop mee. En ze produceren bijvoorbeeld hun luchtkoelers zelf, beste bang for buck die je kunt krijgen meestal. De witte Peerless Assassin bijvoorbeeld kost 38 euro zonder RGB of 45 met.

Als een Coolermaster en een Thermalright gelijk geprijsd zijn zou ik persoonlijk altijd voor een Thermalright gaan. Of een Arctic. Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet precies weet hoe het zit qua AIO's (voorheen hadden die allemaal vrijwel hetzelfde design vanwege Asetek patent?).

[ Voor 4% gewijzigd door Dagion op 08-06-2024 00:19 ]

Pagina: 1