Mailadressen van XS4ALL behouden na overstap

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:31
Iemand toevallig overgestapt van XS4ALL (KPN) naar een andere provider en een "E-mail only" heeft aangehouden?
Zo ja, wat zijn de kosten van dit E-mail abonnement?
Moet ik nog ergens rekening mee houden?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Zatara op 06-06-2024 19:11)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

En als je naar KPN zelf overstapt ipv XS4ALL? Over het algemeen is KPN zelf goedkoper.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 12:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Als je je KPN-internetabonnement wilt beëindigen maar je huidige (ook xs4all-)e-mailadressen wilt behouden, kan je inderdaad een E-mail Only-abonnement nemen. De kosten van dat abonnement bedragen € 7,50 per maand. Je kunt voor dit bedrag alle huidige e-mailaccounts met de daarbij behorende e-mailaliassen behouden. Dus ook van xs4all.

Om een E-mail Only-abonnement aan te vragen moet je telefonisch contact opnemen met de afdeling Opzeggingen van KPN. (0800-0402) Daar moet je je huidige KPN-internetabonnement niet opzeggen, maar wijzigen in een E-mail Only-abonnement.

Het aanvragen van een E-mail Only-abonnement is alleen mogelijk voor KPN-abonnees die hun KPN-internetabonnement willen beëindigen, maar hun huidige e-mailadressen willen behouden.
Aldus het internet, eerste hit. Of maw. bel gewoon ff naar de helpdesk, dan krijg je een antwoord :)

[ Voor 4% gewijzigd door bonzz.netninja op 06-06-2024 08:45 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
bonzz.netninja schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:44:
[...]

Aldus het internet, eerste hit. Of maw. bel gewoon ff naar de helpdesk, dan krijg je een antwoord :)
Dit had ik ook gevonden maar schijnt niet te kloppen. ff de helpdesk bellen? 8)7 Na 30 minuten opgegeven en gehoopt hier iemand te vinden die zo'n e-mail abonnement heeft. Een vraag per e-mail bij de helpdesk wordt ook pas na dagen beantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zatara schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:04:
[...]

Dit had ik ook gevonden maar schijnt niet te kloppen.
Maar goed, dat had je dus wel even in de OP kunnen vermelden. :o De consumentenbond geeft aan dat je het zogenaamde pack abonnement moet hebben.

Anyway, misschien wel een goed moment om naar een onafhankelijke e-mailprovider over te stappen, het liefst ook eentje die je privacy waarborgt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Room42 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:43:
[...]

Maar goed, dat had je dus wel even in de OP kunnen vermelden. :o De consumentenbond geeft aan dat je het zogenaamde pack abonnement moet hebben.

Anyway, misschien wel een goed moment om naar een onafhankelijke e-mailprovider over te stappen, het liefst ook eentje die je privacy waarborgt.
Nu GPON beschikbaar lijkt overweeg ik Freedom.
Scheelt me meer dan 20 euro per maand t.o.v. mijn huidige XS4ALL abonnement met dezelfde snelheden.

Helaas begrijp ik echter weinig van GPON, AON etc. Ik weet ook niet of met een overstap naar een andere techniek (en belichter) het gewoon weer een kwestie is van modem aansluiten en gaan of dat er meer apparatuur veranderd moet worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Zatara op 06-06-2024 10:09 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

En als je naar KPN zelf overstapt ipv XS4ALL? Over het algemeen is KPN zelf goedkoper.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zatara schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:00:
[...] Helaas begrijp ik echter weinig van [...]
Daar betaal je de provider toch juist voor? Die kennis heb je niet direct zelf nodig. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
nelizmastr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:24:
Freedom is goedkoper met overstap naar GPON techniek en duurder met AON techniek.

Even een aanvulling:
Met het oog op een overstap naar Freedom heb ik een aantal maanden terug al een e-mail abonnement bij Freedom afgesloten (er van uitgaande dat mijn XS4ALL e-mail 6 maanden na overstap zou komen te vervallen).

KPN en XS4ALL gebeld:
Nu blijkt echter dat ik één op één van XS4ALL naar KPN kan overstappen. E-mail adres(sen) blijven bestaan, IP-adres en snelheid blijft hetzelfde maar nu voor 15 euro per maand minder. Kortom, er veranderd niets voor mij behalve het maandbedrag.

[ Voor 47% gewijzigd door Zatara op 06-06-2024 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 11:58
Zatara schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Freedom is goedkoper met overstap naar GPON techniek en duurder met AON techniek.

Even een aanvulling:
Met het oog op een overstap naar Freedom heb ik een aantal maanden terug al een e-mail abonnement bij Freedom afgesloten (er van uitgaande dat mijn XS4ALL e-mail 6 maanden na overstap zou komen te vervallen).

KPN en XS4ALL gebeld:
Nu blijkt echter dat ik één op één van XS4ALL naar KPN kan overstappen. E-mail adres(sen) blijven bestaan, IP-adres en snelheid blijft hetzelfde maar nu voor 15 euro per maand minder. Kortom, er veranderd niets voor mij behalve het maandbedrag.
Freedom heeft zelf geen glasvezelnetwerk. Dus zij moeten een glasvezelaanbieder bereid vinden om glasvezel aan te bieden tot in jouw huis tegen een hoge of een lage vergoeding, afhankelijk van wie die glasvezelaanbieder bij jou kan zijn. GPON of niet: dat maakt voor jou niet uit. Je aanbieder bepaalt, in dit geval dan Freedom internet. Bij Freedom kan je dus verschillende glasvezel aanbieders koppelen aan je Freedom abonnement. Waarna Freedom haar eigen diensten over die glasvezel van die aanbieder naar jou toe kan leveren.

Maar meestal heb je maar 1 aanbieder in jouw buurt. De aanbieder die een glasvezel naar jouw huis heeft liggen bepaalt wat het gaat kosten voor Freedom om hun diensten aan te bieden (dus van wie ze de glasvezelverbinding moeten huren). Kortom: doe de postcode check en je zal jouw tarieven zien.

Voor zover ik weet heeft KPN de prijs voor het behouden van een xs4all email box via Pack overigens in stappen verhoogd van 7,50 naar 15,25 euro per maand. Daarbij zit dan ook antivirus en de andere Pack diensten inbegrepen. Het kan zomaar zijn dat ze dit actief willen ontmoedigen.

NB. vorig jaar werden overstappers met een XS4all email adres gewoon naar een duur xs4all abonnement bij KPN overgezet, dus een KPN abonnement tegen de hogere xs4all tarieven. Keuze opties die daarbij inbegrepen zijn: een Fritzbox modem en een betere helpdesk die ook meer persoonlijke PC hulp etc. geeft. Bij KPN zelf zijn dat extra opties waarmee ze voormalige xs4all klanten tegen bijbetaling binnen probeerden te houden toen xs4all werd stopgezet als eigen merk.

[ Voor 15% gewijzigd door ucsdcom op 07-06-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
@ucsdcom: Klopt als een bus.

Nu ik naar KPN "overgestapt" ben blijven mijn XS4all e-mailadressen bestaan zonder extra kosten. Na een overstap naar een andere ISP zou ik inderdaad ~15 euro per maand kwijt zijn voor Pack.
Overstap tussen aanhalingstekens omdat er niets veranderd en de overstap een papieren formaliteit is.
Ik behoud mijn FritzBox en de verschuldigde huur daarvoor blijft ook. Dit is dan wel weer inclusief KPN Service Plus.

[ Voor 3% gewijzigd door Zatara op 07-06-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 11:53
De consumentenbond geeft aan dat je het zogenaamde pack abonnement moet hebben.
Die link naar dat Pack abbonement doet voor mij niks, ik kom op een algemene landingpagina van "XS4ALL" uit. Doe ik iets verkeerd?
Pagina: 1