Oud stucwerk van de muur halen of fixeren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19
Ik ben bezig met het fatsoeren van de volgende kinderkamer; stopcontacten verlagen, aarde toevoegen, schakelaars op normale hoogte. Rolluikschakelaar inbouwen, vloer isoleren, muren stucen, verven en het laminaat er terug is (2 jaar oud).

Nu heb ik dit allemaal al bij de andere kinderkamer gedaan. Echter ben ik 2 dagen bezig geweest om een van de oude stuclagen helemaal te verwijderen. De reden dat ik deze helemaal heb verwijderd is omdat deze stuclaag op veel plekken loslaat wanneer ik de latex van de muur afsteek.

Mijn vraag is, moet ik dit er helemaal af halen, zoals ik dat bij de andere kinderkamer heb gedaan? Of kan ik dit oplossing door alle losse meuk er vanuit de schuren en het vervolgens te fixeren?

Zo ziet de muur eruit. Het witte spul lijkt op dunpleister, het grijze spul is verpoederd maar zit verder wel stevig op de muur.

Muur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPT_MXAsObnWWPLA2tBJh1qUK94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoFE9okHjHBMfPAqHbnTrKZs.jpg?f=fotoalbum_large

Detail stuc werk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d011NIKLbglE5C9HDv3vwRCzYqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8JBq1XK3v3XTVGn7U138LPz.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:14
Lijkt erg op mijn situatie, jaren 70 huis? Bij mij is onder de dunpleister een raaplaag die helemaal verzand is.
Als je iets wil ophangen heb je een krater. Ik heb erg geprobeerd alles te herstellen, maar ben nu toch alles aan het afsteken met een roughneck afsteekmes. Gaat vrij simpel en over zes weken komt de Stucadoor alles strak zetten.
Puntje bij paaltje blijf het mijns inziens oplappen en symptoombestrijding zolang je niet vanaf de basis weer vernieuwd. Na 50 jaar is er wel reden voor een verse stuclaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Als het loslaat / verkruimeld zou ik het er allemaal afhalen. Wel meer werk, maar stel je de frustratie voor als je er nu tijd en geld insteekt en over 2 jaar beginnen de eerste stukjes los te komen of je boort een 6mm gaatje en eindigt met een krater :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Meestal is z’n laag zo gaar dat het weinig hechting meer heeft. Je kunt beter even de moeite nemen om het af te steken.

Ik heb 1 muur hier waar ik het niet gedaan heb, daar had ik laatst een krater van een 10cm bij het boren van een gat. Dat is gewoon zonde.

Met de hand doen kan of je doet het elektrisch. Kan met een lichte sds hamer met een brede spade (dat maakt het werk wat sneller) of je gaat aan de slag met een saneerfrees. Bij beide is het een grote smeerboel daarna, overal in huis op plekke waarvan je niet eens wist dat er iets kon komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Was bij mij een fout. Ik zou het er echt afsteken.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:45
Groningerkoek schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:01:
Als het loslaat / verkruimeld zou ik het er allemaal afhalen. Wel meer werk, maar stel je de frustratie voor als je er nu tijd en geld insteekt en over 2 jaar beginnen de eerste stukjes los te komen of je boort een 6mm gaatje en eindigt met een krater :P
We zitten een soort dezelfde situatie, aannemer zegt, als het er al 50 jaar op zit, gaat het nog wel 50 jaar mee, terwijl de stucadoor van diezelfde aannemer zegt, klap er alles af en gaan hele benedenverdieping opnieuw stucen. We hebben ook vrij harde laag die volgens mij nog wel goed blijft zitten, maar daaronder is het zanderig.

Maar goed, is toch weer paar honderd m2 x 40,- :'(
Pagina: 1