Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik probeer onder Win 11 Pro een RAID6 opstelling te maken van 5 Samsung 870 EVO 2TB ssd's.

Ik heb daarvoor de 5 ssd's NTFS geformatteerd en alle 5 de ssd's zijn via de Verkenner te benaderen.

Als ik echter een Opslagruimte (Storage Space) aan probeer te maken, zie ik de ssd's niet en kan ik ze dus ook niet bundelen tot een RAID opstelling.

Ik kan via Instellingen > Opslag > Opslagruimtes nog wel een naam geven aan de nieuwe Opslagruimte, maar er zijn vervolgens geen schijven zichtbaar.

Iemand enig idee?

PS. Ik gebruik een mini-itx serverbordje rond een Intel i3-N305 cpu en 6 on board sata-poorten, waarvan ik er dus 5 gebruik (het OS staat op een on boardAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zX8Ogd00ahONvEutJ1QFgr9VlCI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CP3W01wsDVFDl8z6rKdLoSh9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrjcvfERetBnzr4Xgq0S6xIj9YM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LLGWBZ7lUvjkbTtLfJbmmCFo.png?f=fotoalbum_large Lexar NM790 NVMe M.2).

Beste antwoord (via Paul Hulsebosch op 06-06-2024 19:27)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor storage spaces mogen je schijven niet geformatteerd zijn.

Gooi je partities eraf en kijk nog een keer :)

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor storage spaces mogen je schijven niet geformatteerd zijn.

Gooi je partities eraf en kijk nog een keer :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Haha, zo simpel. Maar inderdaad, dat werkt. Dat had best in een tooltip of iets dergelijks uitgelegd kunnen worden. Maar dank, was het forum weer eens handiger dan Microsoft.