Mijn buitenkraan is stuk. Het binnenwerk zit vast, waarschijnlijk is het rubber kapot door te hard dichtdraaien. Ik wil hem graag zelf vervangen maar ik durf hem niet goed los te draaien omdat ik niet weet hoe de aansluiting in de muur eruit ziet. De kraan lijkt op het rozet te kunnen draaien (tegen de klok in) dus ik vermoed dat daar schroefdraad achter zit. Met een klein stukje draaien lijkt de kraan echter niet van het rozet af te komen dus ik ben bang dat ik iets stuk draai in de spouwmuur.
Heeft iemand een idee hoe dit werkt? Kan ik simpelweg door draaien of moet de kraan op een andere manier gedemonteerd worden?
:strip_exif()/f/image/Li6BSPjwJDozfYW1QFPKYrtf.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens de bouw van het huis heb ik nog een foto gemaakt van de aansluiting van de kraan. Die zag er toen zo uit. Misschien dat dit nog iets verhelderd voor degene die er wat meer verstand van heeft.
Heeft iemand een idee hoe dit werkt? Kan ik simpelweg door draaien of moet de kraan op een andere manier gedemonteerd worden?
:strip_exif()/f/image/Li6BSPjwJDozfYW1QFPKYrtf.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens de bouw van het huis heb ik nog een foto gemaakt van de aansluiting van de kraan. Die zag er toen zo uit. Misschien dat dit nog iets verhelderd voor degene die er wat meer verstand van heeft.
/f/image/EN2BqDKe8Dx8BpwUuw3f28qb.png?f=fotoalbum_large)