MacBook Pro M3 + 2 externe schermen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitty89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 16:06
Mijn vraag
Zoals ze titel al aangeeft heb ik een MacBook Pro M3. Deze wil ik graag dmv een docking aansluiten op 2 externe monitoren (2x HP E24 G4) zodat deze gebruikt kunnen worden voor uitbreiding. Nu heb ik een Dell WD19s 180W, maar deze schijnt niet geschikt te zijn om uit te breiden naar 2 schermen (1 dmv HDMI en de andere via DisplayPort). Welke docking is hier wel geschikt voor en kan ook prima overweg met een Windows laptop (ivm werk)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Je had eigenlijk een MacBook Pro met M3 Pro chip moeten kopen.

Jouw normale M3 ondersteunt officieel maar 1 extern scherm. Dit staat ook letterlijk op de website van Apple.

Wat je wel nog kan doen is een Dock kopen die Display Link ondersteunt

https://www.usb-c-adapters.nl/macbook-m1-docking-stations/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:57

WTM

Een MacBook Pro M3 moet zeker wel twee schermen aan kunnen sturen. De MacBook Air kan maar 1 extern scherm draaien. Ik zelf heb een MBP M2 Max. Ik gebruik een HDMI uitgang voor 1 en een HDMI naar USB C dongle.

Wil je een powerhouse docking station dan zou je een Caldigit TS4 Thunderbolt in huis kunnen halen. Kost wat maar heb je wel een apparaat waar je met 1 kabel je MacBook aan 'alles' kan verbinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

WTM schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:50:
Een MacBook Pro M3 moet zeker wel twee schermen aan kunnen sturen. De MacBook Air kan maar 1 extern scherm draaien. Ik zelf heb een MBP M2 Max. Ik gebruik een HDMI uitgang voor 1 en een HDMI naar USB C dongle.

Wil je een powerhouse docking station dan zou je een Caldigit TS4 Thunderbolt in huis kunnen halen. Kost wat maar heb je wel een apparaat waar je met 1 kabel je MacBook aan 'alles' kan verbinden.
Natuurlijk kan jou M2 Max dat, maar een M3 is toch echt het instap model.

https://www.apple.com/nl/shop/buy-mac/macbook-pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bkS4zjzI55msdB0z1mJX5Slu40=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hvkW2RnA4dzkmZY0DqoG8hvx.png?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:57

WTM

I stand corrected. Dank @Greatsword. Excuus ik heb het inderdaad niet bij het juiste eind.

Bizar!! Ik dacht dat ik goed op de hoogte was, is de eerste ‘pro’ die dit niet kan dan? In de MacBooks pro met welke M1 of M2 chip kan het wel toch?

@Smitty89 is terug sturen nog een optie naar Apple en wel een die twee schermen kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

WTM schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:43:
I stand corrected. Dank @Greatsword. Excuus ik heb het inderdaad niet bij het juiste eind.

Bizar!! Ik dacht dat ik goed op de hoogte was, is de eerste ‘pro’ die dit niet kan dan? In de MacBooks pro met welke M1 of M2 chip kan het wel toch?

@Smitty89 is terug sturen nog een optie naar Apple en wel een die twee schermen kan aansturen?
Nee, ook de M1 en M2 konden het niet. Je moet het achtervoegsel “Pro, Max of Ultra” hebben.

Dat gezegd hebbende, de MacBook Air M3 kan wel twee schermen, maar alleen in clamshell modus, dus met het laptop scherm dichtgeklapt.

Dit zou in theorie ook op de M3 pro moeten kunnen maar werkt vooralsnog niet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 16:14
nelizmastr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:47:
[...]

Nee, ook de M1 en M2 konden het niet. Je moet het achtervoegsel “Pro, Max of Ultra” hebben.

Dat gezegd hebbende, de MacBook Air M3 kan wel twee schermen, maar alleen in clamshell modus, dus met het laptop scherm dichtgeklapt.

Dit zou in theorie ook op de M3 pro moeten kunnen maar werkt vooralsnog niet.
Idd, CPU/GPU chip van de Air M3 is identiek aan de Pro M3, maar voor als nog is de air M3 meer pro dan de pro :)

Er wordt wel gezegd dat dit komt met een update, maar het blijft raar dat dt voor de Air eerder werkt dan de Pro. Wat mij betreft echt wel een misser van Apple.

[ Voor 14% gewijzigd door mash_man02 op 06-06-2024 09:25 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

mash_man02 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:24:
[...]

Idd, CPU/GPU chip van de Air M3 is identiek aan de Pro M3, maar voor als nog is de air M3 meer pro dan de pro :)

Er wordt wel gezegd dat dit komt met een update, maar het blijft raar dat dt voor de Air eerder werkt dan de Pro. Wat mij betreft echt wel een misser van Apple.
Betekent dat het een simpele firmware fix is, maar ja, we zullen zien ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrirs
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:02
Ik gebruik hier een 2020 M1 met een simpele lenovo dockingstation die displaylink aankan. Ik h b de standard diaplaylink software gedownload en stuur twee (dvi ) philips 27”schermen aan. Enige euvel is dat het niet helemaal soepel schakelt als je de macbook los/aankoppelt, soms ff dock uit/aan zetten. Een M3 moet dat ook kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29
Weet toevallig iemand ook hoe je 3 monitoren kan gebruiken op je Mac M3 Pro?

Moet je dan 2 Displaylink docks hebben? Of kan je op je Thunderbolt docks een Displaylink docks doorlussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:20
Rolfie schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:59:
Weet toevallig iemand ook hoe je 3 monitoren kan gebruiken op je Mac M3 Pro?

Moet je dan 2 Displaylink docks hebben? Of kan je op je Thunderbolt docks een Displaylink docks doorlussen?
Eén DisplayLink dock zou voldoende moeten zijn. Ter vergelijking met mijn situatie: Ik heb een MacBook Pro M1 2020 met drie schermen. Twee schermen via DisplayPort in de dock met DisplayLink en dan nog één scherm via USB-C in de MacBook.

Effectief dus altijd twee kabels in de MacBook. Eén USB-C van de dock en dan eentje van het scherm.

Niet ideaal of esthetisch, maar het werkt verder wel prima. :9

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:05:
[...]

Eén DisplayLink dock zou voldoende moeten zijn. Ter vergelijking met mijn situatie: Ik heb een MacBook Pro M1 2020 met drie schermen. Twee schermen via DisplayPort in de dock met DisplayLink en dan nog één scherm via USB-C in de MacBook.

Effectief dus altijd twee kabels in de MacBook. Eén USB-C van de dock en dan eentje van het scherm.

Niet ideaal of esthetisch, maar het werkt verder wel prima. :9
Acceptable oplossingen.
Enige is mijn werkplek gebruikt nu ook een HP Windows laptop, met 3 monitoren op Thunderbolt, die zou ik zo ook kunnen gebruiken zoals je beschrijft. Maar net wel iets minder mooi.

Leuke test zou zijn, Thunderbolt dock en daarop de DisplayLink docks als optie.
Pagina: 1