Ik wil een 36 core server kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.264 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceantje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-03 10:48
Ik zoek een?
Ik zoek een server van 36 cores, 96-128gb ddr4 ram en een LGA 2011 socket dual motherboard

Wat is je budget?
1000 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een intel xeon e5-2699 v3 en een GTX 1070, 500GB SSD

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal het gebruiken om accounts automatisch te runnen, cpu zal ongeveer 72% zijn

Mijn vraag is, waar zou ik al deze componenten kunnen kopen? Ik heb er een paar op ebay gevonden op china die de CPU + RAM + moederbord verkoopt, maar ik ben bang naar de staat van de componenten want ze zijn used en vanuit chinese verkopers.

En daarnaast, welke PSU zou ik halen, en zal deze server luid zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je het aandurft heeft MaxICT er twee liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat ga je nu precies met deze server doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

1000 euro voor 10 jaar oude hardware, dat is niet helemaal lekker in verhouding.
Wat is je doel exact? Want je zegt dat het om accounts aanmaken gaat en je benoemt wel heel precies een CPU verbruik van 72%..

Ik weet niet of je thuis woont of dat je je energie zelf mag bekostigen, maar het stroomverbruik 24/7 van dit soort hardware wordt je ook nog eens niet gelukkig van.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceantje
SVMartin schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:23:
Wat ga je nu precies met deze server doen?
Roblox accounts runnen om de items dan te verkopen voor crypto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceantje
Quad schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:31:
1000 euro voor 10 jaar oude hardware, dat is niet helemaal lekker in verhouding.
Wat is je doel exact? Want je zegt dat het om accounts aanmaken gaat en je benoemt wel heel precies een CPU verbruik van 72%..

Ik weet niet of je thuis woont of dat je je energie zelf mag bekostigen, maar het stroomverbruik 24/7 van dit soort hardware wordt je ook nog eens niet gelukkig van.
Het zal onder de 50 euro per maand liggen toch? of hoger? ik betaal 12c/kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Oceantje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:37:
[...]

Het zal onder de 50 euro per maand liggen toch? of hoger? ik betaal 12c/kwh
12 cent per kWh? Dat is niet verkeerd.. Inclusief belastingen? Lijkt mij wel erg goedkoop.

Als jij verwacht dat de server driekwart vermogen constant zal verbruiken, die ook gekoeld moet worden met een draaiende GPU erbij naast? Dan zal het vermogen wel richting de 450W totaal gaan, constant. Als het niet nog iets meer is..

Grof gerekend kom je op een jaartotaal van bijna 4000kWh uit. Met jouw tarief is dat bijna 50 euro per maand. Ik zou iets anders zoeken.

Maar ik kan je met die vraagstelling niet goed helpen omdat ik niet bekend ben met wat Roblox is en vraagt aan requirements.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:03

DataGhost

iPL dev

Ongetwijfeld tegen de voorwaarden van die service, maar ja. Als je courante hardware koopt ben je voor veel minder (gezeik) al klaar, met een stuk lager energieverbruik. Die Xeon heeft 145W TDP per stuk dus bijna 300W voor de CPU's alleen. Een AMD Ryzen 7900 (non-X) doet met een 65W TDP meer dan dubbel de performance van een enkele Xeon dus is nog steeds sneller dan allebei bij elkaar, en dan heb je een nieuw product met garantie in plaats van een stuk antiek van sketchy verkopers uit sketchy landen. Of het lawaai maakt of niet hangt af van je koeling, maar over het algemeen is zuiniger minder lawaai, en ook minder kosten. Voor zulke Xeons vind je vaak koeling van het type straaljager, omdat ze over het algemeen toch niet in een thuis-setting gebruikt worden.

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 06-06-2024 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-05 12:28

Thomg

Aww yiss

Eens met data, een 7900 loopt rondjes om 2x 2699 v3 chips voor een fractie van het verbruik...
https://www.cpubenchmark....99-v3-vs-AMD-Ryzen-9-7900

Als je liever intel hebt, de 14700k is vergelijkbaar geprijsd, maar zal wel outperformed worden en meer verbruiken met een redelijke tdp limit. Vooral interessant omdat je hiermee nog ddr4 kan gebruiken, toch wat zachter voor de portemonnee.

[ Voor 40% gewijzigd door Thomg op 06-06-2024 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:25

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Blind naar TDP kijken zie ik hier veel te vaak gebeuren. Een oude I7 VS een laatste gen I9, kunnen hetzelfde TDP hebben, maar in de realitieit loopt her wild uiteen en hebben ze 2 andere koelers nodig.

Kijk eens op Aliexpress voor een Dual X99. Kostprijs max €100.
Het kan ook wat meer kosten blijkbaar, maar in de regel krijg je dan natuurlijk een beter bord. https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Dit zijn in de regel recycled moederrborden. De chipsets komen van oude apparatuur af, voor de rest vooral nieuw.
Nadeel: Geen 16 geheugenslots, en kijk ook of er ddr4 slots op zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door Ludwig005 op 06-06-2024 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:24

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Oceantje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:45:
Ik zoek een?
Ik zoek een server van 36 cores, 96-128gb ddr4 ram en een LGA 2011 socket dual motherboard

Wat is je budget?
1000 euro

...

Mijn vraag is, waar zou ik al deze componenten kunnen kopen? Ik heb er een paar op ebay gevonden op china die de CPU + RAM + moederbord verkoopt, maar ik ben bang naar de staat van de componenten want ze zijn used en vanuit chinese verkopers.

En daarnaast, welke PSU zou ik halen, en zal deze server luid zijn?
Je kunt zo'n server samenstellen en 2e hands kopen bijvoorbeeld bij creoserver.com. De rackmounted varianten zijn in ieder geval luid, de towers weet ik niet.
De generatie hardware die jij zoekt zit bijvoorbeeld in een Dell PowerEdge T630 (tower) of een Dell R730 (rackmounted, 2U zodat GPU misschien past).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Kanarie schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:31:
[...]

Je kunt zo'n server samenstellen en 2e hands kopen bijvoorbeeld bij creoserver.com. De rackmounted varianten zijn in ieder geval luid
Onzin, een fatsoenlijk geconfigureerde server spint gewoon de fans op laag rpm, tot hij wat meer moet koelen etc.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:56

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik zou het afzetten tegen een cloud-oplossing. Je zult het maar beperkt nodig hebben als het tegen de service-voorwaarden van Roblox is.... op den duur zullen ze je bannen. Dan zit je met een server.

Je hebt dan ook nog de mogelijkheid om een IP6 range er bij te huren en dus regelmatig van adres te switchen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:40
Je kan voor vele malen minder dan 1000,- euro een dergelijk systeem als 360/380/350 g9 klaarzetten. Ben het echter met de anderen eens dat dit qua stroom duur zal zijn. Als jij op 3 kwart van power runt ga je al snel 400w verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:37:
[...]

Onzin, een fatsoenlijk geconfigureerde server spint gewoon de fans op laag rpm, tot hij wat meer moet koelen etc.
En een server die comntinu op 72% cpu draait heeft natuurlijk weinig koeling nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014

br00ky

Moderator Harde Waren
Oceantje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:36:
[...]

Roblox accounts runnen om de items dan te verkopen voor crypto
Dat is tegen de agreements. Ik ga er tenminste van uit dat je geen server wil opzetten voor 5 accounts. Hier gaan we dus niet aan meehelpen. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.