Laadpaal slim aansturen zonder cloud van fabrikant

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 18:12
Ik ben op zoek naar een laadpaal die ik kan aansturen zonder de cloud van de leverancier, en bij voorkeur ook gewoon via WiFi/ethernet in plaats van ModBus. Weet iemand of dat kan?

Ik heb veel op internet gezocht maar ik vind veel aanbiedingen van energieleveranciers of laadpalen met eigen apps via de cloud van de fabrikant.

Ik heb ook al wat posts over home.assistant voorbij zien komen, maar kan niet zo snel vinden of die ook modbus gebruiken.

Ik ben overigens nieuw qua EV rijden, ID.4 is besteld maar komt in juli of augustus denk ik pas.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 19:51
Volgens mij wil je een Ratio Solar of een Zappi v2.1, ik dacht beide zonder cloud, maar wel aan te sturen met een app (weet alleen niet of je dan direct tegen de paal klets, dus in het lokale netwerk). Ben zelf ook aan het kijken naar deze twee.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 18:12
Dank, Van Dijk. Begreep van Alfen dat "wifi er wel op zit maar nog niet geactiveerd is", dus daar zal op enig moment wel een update van volgen.

home.assistant nog even geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 19:51
Ik zie net bij Home Assistant dat er ondersteuning is voor OCPP en dat diverse laders ondersteund worden.
Zie: https://home-assistant-oc...st/supported-devices.html
Heb van Ratio begrepen dat OCPP in de Ratio Solar lader zit.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW