Toon posts:

Newbie vraag m.b.t. BP6.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik laatst een bp6 gekregen met een celleron 433 die op 585 loopt (dit heb ik niet zelf gedaan hoor :) ) maar nu zag ik laatst dat er ook cellerons 900 zijn. En die wil ik erin hebbuh. Nu is mijn vraag, draaien die ook op mijn mobo en ik weet ook niet of ik die nieuwe processors er gewoon in kan stoppen? (misschien past dat met die nieuwe processoren wel helemaal niet) In de search kon ik niet zo snel iets vinden wat mij hier meer duidelijkheid over gaf dus dacht ik ik stel hem ff hier.(zal ongetwijfeld wel een stomme vraag zijn maarja :) )

grtzz sossa

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:04

Wimo.

Shake and Bake!

Stomme vraag :P

Je kan 1 enkele cpu in je bp6 duwen.. maar niet zonder een neo convertor.. dual kan niet

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Geen enkele celly > 533 kun je in een multiprocessor systeem gebruiken..

En zoals boven al verteld kun je wel een enkele Celly 900 gebruiken, maar dan moet je inderdaad die neo-converter hebben van powerleap, of je moet 'effe' je socket verbouwen.. (en da's een behoorlijk werk!)
Met die neo-converter kun je overigens ook een PIII erin stoppen..

Neem eens een kijkje op www.bp6.com.. Daar is genoeg interessante info te vinden..

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp kan ik of 2x een 533 celly erin stoppen of 1 keer een celly 900 maar dan mot ik eerst zon converter kopen.

En Twynn thnx voor de link.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klopt. Nog wel ff 1 ding: Er zijn 2 types Celeron 533

-PPGA (Mendocino core- draaien dus wel dual zonder convertor)
-FC-PGA (Coppermine core- niet dual en convertor nodig)

Verschil is aan een aantal dingen te zien, het beste nog aan de chip zelf- is het een blauwe blup midden in een groene vierkant, dan heb je een FC-PGA (wil je dus niet), maar is het een grote metalen plaat die vrijwel de hele chip bedekt, dan heb je PPGA.

Oslik blyat! Oslik!