Vensterbank dikte aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ7300
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 17:27
Mijn vraag
Heb aantal vensterbanken maar zijn te dik, 1,5 cm. Zou dit op een of andere manier in de lengte gezaagd kunnen worden bijv in 2 delen v 0,75?
Lengte is 150 a 260 cm.
Wellicht is er ergens een ‘zaagservice’?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:57
vandiktebank. die schaaft het tot de gewenste dikte. Maar een plank van 15mm op 2x 7,5 zagen lijkt me onbegonnen werk. Dat is een flinterdun ding wat je dan overhoudt.

elke houtbewerker in jouw buurt moet dat kunnen, als het maar wel echt hout is en geen multiplex of spaanplaat.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 14:09
En waarom zou je dit willen? Wat is het doel wat je ermee wil bereiken; ik kan me niet voorstellen dat er geen 10 betere oplossingen zijn dan de dikte van je vensterbank reduceren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Simpel nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 11:13
Welk materiaal...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:36
Alles kan maar zonder toe te lichten om wat voor materiaal het gaat en waarom je dit zou willen is er nauwelijks een zinnig antwoord te geven.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 14:34
Waarom wil je de vensterbank halveren ? een stuk dunner maken zodat die onder het kozijn past is te doen met een boven frees. 2 delen van 0,75 gaat sowieso niet lukken omdat je ook nog te maken hebt met de dikte van de zaagsnede

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:00

Roozzz

Plus ultra

En toen was het natuursteen... Ts zal toch echt wat meer informatie moeten geven over materialen en waarom.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52
Een ding kunnen we met zekerheid zeggen, alles wat je door 2 zaagt is niet de helft van de dikte van waar je mee begon. Als je 1,5cm hebt, dan hou je gemiddeld 0,6 cm over, maar realistischer is 0,5. De meeste zaagbladen zijn 3mm. Voor de rest kan ik mij niet echt voorstellen wat je er mee wil bereiken. Maar zagen is verlies. Of het nou steen, beton of hout is, dat blijft zo.

Ook moet je rekening houden met dat materialen vaak een dikte hebben met reden, een te dun plankje wordt flexibel, een te dunne steen gevoelig voor breuken, etc.

Dus misschien goed om eerst iets meer inzage te geven in het probleem wat je probeert op te lossen, misschien is er een andere oplossing voor.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 07:26

Exigence

dnkroz

Als ze van metaal zijn zou je ze misschien kunnen laten draad vonken, dan heb je weinig verlies.

Bovenstaande is enigszins sarcastisch. Met andere woorden, je moet eerst even wat meer informatie geven. Over het algemeen is wat je wilt niet mogelijk. Wat is het materiaal?

En misschien het belangrijkste: wat is het probleem waarvoor je denkt dat dit de oplossing is?
Pagina: 1