Beste tweakers,
Naast mijn huis staat een vrijstaande garage met een plat dat. Ik kan er 8 PV panelen op kwijt in een oost/west opstelling. Plan is twee strings te maken (oost en west), de panelen op 15 graden hellingshoek te leggen, de omvormer op een 16 ampere groep, achter de aardlek automaat en smeltzekering.
Er komen 2 maal 4 panelen in oost west, dus totaal 4 rijen van 2 panelen.
De garage ligt van oktober tot maart in de schaduw van het huis, niet optimaal maar daar is niets aan te doen.
Ik heb bijgaand voorstel ontvangen voor levering van een compleet systeem.
/f/image/xSnrqXcMuH7LdZjSW3CT4fyY.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben geen expert, maar ik ben ook niet helemaal onhandig. Ik lees me al een tijdje in hier op het forum.
Ben ik hiermee compleet?
Zal wat AC kabels en materiaal nodig hebben nog.
Oh ja, ik heb een draaistroom meter, en een verbruik wat ruim boven de capaciteit van opwekken ligt, dus het einde van het salderen is geen probleem.
Alle feedback is welkom!
Naast mijn huis staat een vrijstaande garage met een plat dat. Ik kan er 8 PV panelen op kwijt in een oost/west opstelling. Plan is twee strings te maken (oost en west), de panelen op 15 graden hellingshoek te leggen, de omvormer op een 16 ampere groep, achter de aardlek automaat en smeltzekering.
Er komen 2 maal 4 panelen in oost west, dus totaal 4 rijen van 2 panelen.
De garage ligt van oktober tot maart in de schaduw van het huis, niet optimaal maar daar is niets aan te doen.
Ik heb bijgaand voorstel ontvangen voor levering van een compleet systeem.
/f/image/xSnrqXcMuH7LdZjSW3CT4fyY.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben geen expert, maar ik ben ook niet helemaal onhandig. Ik lees me al een tijdje in hier op het forum.
Ben ik hiermee compleet?
Zal wat AC kabels en materiaal nodig hebben nog.
Oh ja, ik heb een draaistroom meter, en een verbruik wat ruim boven de capaciteit van opwekken ligt, dus het einde van het salderen is geen probleem.
Alle feedback is welkom!
[ Voor 6% gewijzigd door De fiscalist op 05-06-2024 19:57 ]