Ik heb twee Ubiquiti Unifi EnterpriseXG switches. 24 poorten 10Gbps, 2x SFP28 25Gbps.
De switches zijn gelinked via SFP28 op 25Gbps.
Onlangs KPN omgezet naar 4Gbps internet.
KPN Modem speedtest (intern op het modem dus niet speedtest.net) op 4Gbps down, 3500Gbps up.
Wanneer ik een client op de switch aansluit waarop internet ontsloten is, haal ik 1Gbps up en down.
Wanner ik diezelfde client op de switch boven aansluit, haal ik 860Gbps en (heel wisselend) tussen de 60 en de 200Mbps up.
Ik heb 3 verschillende glas kabels geprobeerd.
Twee sets met 25Gbps transceivers.
Wanneer ik een UTP kabel weg leg auto negotiate naar 10Gbps en zijn up- en down zowel boven als beneden op de switch goed.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd met port profiles, auto negotiate, fixed speeds, vlan management.
Meeste settings staan default, geen storm control of rate limits.
Ik snap echt even niet hoe dit komt.
Iemand slimme ideeen?
De switches zijn gelinked via SFP28 op 25Gbps.
Onlangs KPN omgezet naar 4Gbps internet.
KPN Modem speedtest (intern op het modem dus niet speedtest.net) op 4Gbps down, 3500Gbps up.
Wanneer ik een client op de switch aansluit waarop internet ontsloten is, haal ik 1Gbps up en down.
Wanner ik diezelfde client op de switch boven aansluit, haal ik 860Gbps en (heel wisselend) tussen de 60 en de 200Mbps up.
Ik heb 3 verschillende glas kabels geprobeerd.
Twee sets met 25Gbps transceivers.
Wanneer ik een UTP kabel weg leg auto negotiate naar 10Gbps en zijn up- en down zowel boven als beneden op de switch goed.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd met port profiles, auto negotiate, fixed speeds, vlan management.
Meeste settings staan default, geen storm control of rate limits.
Ik snap echt even niet hoe dit komt.
Iemand slimme ideeen?