N64 geeft geen beeld op tv-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 11:09

zwik

randomized

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil dus mijn Nintendo 64 op mijn tv-kaart aansluiten. Nou start ik dus mijn tv programma op, en zet de nintendo aan. Dit is dus het probleem. Ik zie dus niet wat ik moet zien. Als ik mijn snes eraan hang, kan ik wel gewoon spelen met hetzelfde kabeltje. Als ik de Nintendo 64 op de tv aansluit werkt het wel :? . Ik Heb mijn Nintendo met een svhs en met een composiet aansluiting geprobeerd. Ik draai Windows XP, en heb een PVTV Pro tv-kaart.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-07 10:32

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Onder een Win2000 heb ik het ook nog nooit voor elkaar weten te krijgen... werkt gewoon vaag.

Onder w9x is het mij wel eens gelukt, maar sindsdien loopt de pc meteen vast als ik daar tv opstart :(

Komt vast door de vage resoluties die die gebruikt ofzo, want het introotje van Perfect Dark kan ik wel zien, maar het menusysteem en de rest weer niet...

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Dus het ligt dus gewoon aan de Nintendo 64 ? Als ik nou via de videorecorder ga spelen zou het dan werken ? Ik sluit dus de Nintendo 64 op de videorecorder aan, en mijn videorecorder op de tv-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Nog iemand een idee? Het wil via de videorecorder ook niet lukken ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Misschien hangt het ervan af wat voor refresh rate een TV moet hebben om een N64 te spelen? Het lijkt me stug, maar misschien captured jouw TV kaart een te lage refresh rate om met een N64 erop te spelen

Dit is een GOK let wel, maar ik zou atm niets beters kunnen bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 20:41 schreef SONiCB00M het volgende:
Misschien hangt het ervan af wat voor refresh rate een TV moet hebben om een N64 te spelen? Het lijkt me stug, maar misschien captured jouw TV kaart een te lage refresh rate om met een N64 erop te spelen

Dit is een GOK let wel, maar ik zou atm niets beters kunnen bedenken
Nee ik denk niet dat dit het is. Ik kan ook gewoon die Amerikaanse televisie capturen op 60Hz dus daar zal het niet aan liggen. Het is gewoon een PAL N64, dat is dan toch 50Hz. Ik snap er helemaal niks meer van.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-07 10:32

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb er een videorecorder tussengehangen, en dan via de coax geprobeerd, geen succes.

Ook het speciale kabeltje zodat je je N64 rechtstreeks via de coax kan aansluiten heeft geen succes.

Met SNES werk alles wel perfect...

www.nintendocasemods.com

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 10:46 schreef Digital-DNA het volgende:
Ik heb er een videorecorder tussengehangen, en dan via de coax geprobeerd, geen succes.

Ook het speciale kabeltje zodat je je N64 rechtstreeks via de coax kan aansluiten heeft geen succes.

Met SNES werk alles wel perfect...
Precies.

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-04 00:13

Kris2904

found his match in SoaD

Ok, stomme vraag: Je switcht wel in PCTV Vision van videoingang? En probeer je alle videostandaarden? Primary forceren?

En welke drivers heb je?

Als het in de VS kan, moet het hier ook kunnen..

Was getekend, enz. | specs

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 11:45 schreef Kris2904 het volgende:
Ok, stomme vraag: Je switcht wel in PCTV Vision van videoingang? En probeer je alle videostandaarden? Primary forceren?

En welke drivers heb je?

Als het in de VS kan, moet het hier ook kunnen..
Ik switch wel van videoingang (composite of S-VHS), ik krijg alleen beeld als ik bij options NTSC of PAL M gebruik, maar dan zijn de beelden uitgerekt. Maar dan zijn de kleuren erg verrot en zijn er strepen. Als ik Primary forceren gebruik, zie ik hetzelfde. De drivers heb versie 4.0.2.0. Ik kan geen screenshots maken omdat ie dan of een paarse achtergrond maakt of ik krijg beeld van de tv. Als ik switch tussen tv en composite of S-VHS dan heb ik soms wel een frame die helemaal goed is. Dit is dan wel gewoon als ik PAL selecteer. Het probleem is dan dat de rest van de frames niet volgt |:( .

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Ik heb zojuist uitgevonden dat als ik het opneem, dat ik alles wel gewoon kan zien :? . Ik heb hieronder een link naar een filmpje gezet (DivX). Hoe zorg ik er nou voor dat ik altijd alles zie ?

filmpje

edit:

Waarom wil het nou niet meer lukken ?

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

dit heb ik wel eens eerder gehoord, maar dan met een playstation. Heeft iig iets met die refresh rates te maken.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:08
Probeer eens je monitor op dezelfde refresh rate te gooien als je tv.

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Als ik de refreshrate verander zie ik nog steeds niks. Ik heb wel uitgevonden van 1 spel dat ik daar de intro wel van kan zien (zie filmpje) en daarna is alles zwart :? . Dit is het enigste spel waar ik iets kan zien.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:17
aantal mogelijkheden... pal/ntsc probleem..
Edit: dat had je dus al gedaan.. * DJSmiley moet ff goed lezen |:(

andere optie.. heeft die nintento soms macrovision beveiliging waar je tv krt mee om de zeik gaat?

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 19:07 schreef DJSmiley het volgende:
andere optie.. heeft die nintento soms macrovision beveiliging waar je tv krt mee om de zeik gaat?
Hier zat ik ondertussen ook al aan te denken. Hoe kan ik uitzoeken dat ie macrovision heeft ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:17
Neem je nintendo op op een videoband

als die opname verneukt wordt, (zoals zou moeten dan) dan heeft ie macrovision beveiliging.

Anoniem: 23679

Mijn CD-I en WinTv Theater werkt ook niet. En hoe dat komt ... :?

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 19:18 schreef DJSmiley het volgende:
Neem je nintendo op op een videoband

als die opname verneukt wordt, (zoals zou moeten dan) dan heeft ie macrovision beveiliging.
Ik heb ff een stukje op videoband opgenomen, en ik kan gewoon alles goed zien. Dus geen macrovision :? . Misschien een ander soort van beveiliging ?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:30
[off-topic]
Hoort dit niet thuis in Videoplanken & Beeldkanonnen :?
[/off-topic]

Heb je de DirectX capture drivers al geïnstalleerd??
Video Capture Update for DirectX 8.0

Anoniem: 20627

hoezo hang je em niet gewoon aan je teevee? speelt toch veel relaxedter |:( :)

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 19:59 schreef FlamerX het volgende:
[off-topic]
Hoort dit niet thuis in Videoplanken & Beeldkanonnen :?
[/off-topic]

Heb je de DirectX capture drivers al geïnstalleerd??
Video Capture Update for DirectX 8.0
Geen resultaat helaas.

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 20:08 schreef MrFreeman het volgende:
hoezo hang je em niet gewoon aan je teevee? speelt toch veel relaxedter |:( :)
Ik wil gewoon graag op mijn pc spelen omdat het beeld van mijn tv kleiner is als mijn monitor :D .

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:05

DOCACE

Whut's up

dit moet gewoon werken wat jij wilt, ik speel al jaren met een USA (ntsc video) N64 op mijn asus v3800 of wintv kaart.
Zelfs via een videorecorder moet het werken zolang deze maar continu aan staat en niet tijdens het spelen uitgaat.

controleer je N64 kabel en sluit de boel eens op iets anders aan.

Het kan inderdaad voorkomen dat je tv in kaart het signaal niet pakt, probeer dan eens andere drivers voor het ding.

DOC.

DOC.

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 20:27 schreef DOCACE het volgende:
dit moet gewoon werken wat jij wilt, ik speel al jaren met een USA (ntsc video) N64 op mijn asus v3800 of wintv kaart.
Zelfs via een videorecorder moet het werken zolang deze maar continu aan staat en niet tijdens het spelen uitgaat.

controleer je N64 kabel en sluit de boel eens op iets anders aan.

Het kan inderdaad voorkomen dat je tv in kaart het signaal niet pakt, probeer dan eens andere drivers voor het ding.

DOC.
Met de videorecorder heb ik ook geprobeerd maar werkt toch echt niet. Het kabeltje ligt het ook niet aan. Ik heb 2 van die kabels 1tje van de Super Nintendo en de andere van Nintendo 64 en ze werken allebei niet op de Nintendo 64. Andere drivers heb ik ook geprobeerd, alle drivers die ik kon vinden heb ik getest. Dit alles heeft geen resultaat.
Pagina: 1