Ik heb een doel voor ogen: mijn pc vervangen door een nieuwe met tweedehands onderdelen. Nu ben ik voornamelijk bezig geweest op Marktplaats. Het valt mij op dat veel verkopers oude prijzen hanteren waar zij hun producten ooit voor hebben gekocht, of zelfs de huidige nieuwprijzen vragen voor producten die vergelijkbaar zijn.
Ik ben van mening dat als je tweedehands iets verkoopt zonder garantie, je circa 50% van het oorspronkelijke bedrag zou moeten vragen, gezien het risico dat het product vroegtijdig stuk gaat en je niet kunt terugvallen op garantie. Bovendien de ration omhoog gaan in geval hoe jonger en hoe mee er nog garantie op zit. Bovendien ken je de geschiedenis van de vorige gebruiker niet.
Wat zijn jullie vuistregels als het gaat om het kopen van tweedehands spullen?
Ik ben van mening dat als je tweedehands iets verkoopt zonder garantie, je circa 50% van het oorspronkelijke bedrag zou moeten vragen, gezien het risico dat het product vroegtijdig stuk gaat en je niet kunt terugvallen op garantie. Bovendien de ration omhoog gaan in geval hoe jonger en hoe mee er nog garantie op zit. Bovendien ken je de geschiedenis van de vorige gebruiker niet.
Wat zijn jullie vuistregels als het gaat om het kopen van tweedehands spullen?