Station wagon - keuze

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 19:55
Wij hebben op dit moment een Nissan Qashqai (2017) en een Ford Fiesta (2011), maar we zijn op zoek naar een auto met een grotere kofferbak dan de QQ.
We verwachten binnenkort onze tweede kleine en gaan regelmatig in het weekend naar ons vakantiehuis in Limburg, inclusief de benodigde spullen.

Nu twijfel ik enorm welke richting we op moeten gaan qua keuze, gezien het aanbod.
We hebben weinig eisen:
- Ruime kofferbak
- Trekhaak

We hebben een budget van 20-22k, en de Ford gaat er uit (verwacht daar zo'n 3-4k voor te ontvangen).

De volgende station wagons heb ik gezien, maar lastig om een vergelijking te maken:
Ford Focus
Kia Ceed
Seat Leon
Skoda Octavia
Toyota Corolla

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie tips qua stationwagon?
We willen binnenkort een proefrit gaan maken, maar dan wil ik eerst mijn zoekveld verkleinen.

Hoor het graag, bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dakkoffer geen optie? Zo heb ik het zelf ook opgelost. Als ik jouw QQ bijvoorbeeld naast een Octavia zet ga je er amper op vooruit op het eerste oog, tenzij je de vloer eruit haalt dan win je wel iets aan ruimte. Met een flinke dakkoffer neem je zo 3 a 4 grote reiskoffers aan spullen mee.

[ Voor 70% gewijzigd door EValentino op 05-06-2024 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 14:08
Ik zou voor een Toyota gaan om de legendarische kwaliteit en dus betrouwbaarheid.

(3-4k bij inruil van je Ford zou ik niet op rekenen, eerder de helft )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
EValentino schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:57:
Dakkoffer geen optie? Zo heb ik het zelf ook opgelost. Als ik jouw QQ bijvoorbeeld naast een Octavia zet ga je er amper op vooruit op het eerste oog, tenzij je de vloer eruit haalt dan win je wel iets aan ruimte. Met een flinke dakkoffer neem je zo 3 a 4 grote reiskoffers aan spullen mee.
Helaas hebben we niet de beschikbare ruimte voor een dakkoffer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
MEN-O schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:58:
Ik zou voor een Toyota gaan om de legendarische kwaliteit en dus betrouwbaarheid.

(3-4k bij inruil van je Ford zou ik niet op rekenen, eerder de helft )
Hier sluit ik me bij aan. Ik heb in 5 jaar tijd behalve regulier onderhoud alleen 2 bandjes hoeven te vervangen, en that’s it (overigens zitten er nu weer 4 aan te komen maar dat terzijde :+ )

Verder:
  • 600 liter kofferbak (2 liter motor heeft 580 maar dat verschil is verwaarloosbaar), waar ik met 3 kinderen normaal ruim voldoende aan heb. Met kampeervakantie neem ik een klein aanhangertje mee (let op: de Corolla mag geremd tot max 750 kg trekken dus een caravan is nagenoeg onmogelijk).
  • Zuinig! Met de 2 liter rij ik zo’n 1 op 19-20. Mijn “record” staat op 1 op 25 over een rit van 250km. Met de 1.8 is dat makkelijk haalbaar maar ga je eerder richting de 1 op 21–22.
  • Het is niet de meest dynamische stuurauto, maar al een klap beter dan zijn voorganger de Auris TS. Stuurt verder fijn en soepel.
  • Android Auto / Apple Carplay (al dan niet achteraf) te installeren.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

pLabel schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:51:
Wij hebben op dit moment een Nissan Qashqai (2017) en een Ford Fiesta (2011), maar we zijn op zoek naar een auto met een grotere kofferbak dan de QQ.
We verwachten binnenkort onze tweede kleine en gaan regelmatig in het weekend naar ons vakantiehuis in Limburg, inclusief de benodigde spullen.

Nu twijfel ik enorm welke richting we op moeten gaan qua keuze, gezien het aanbod.
We hebben weinig eisen:
- Ruime kofferbak
- Trekhaak

We hebben een budget van 20-22k, en de Ford gaat er uit (verwacht daar zo'n 3-4k voor te ontvangen).

De volgende station wagons heb ik gezien, maar lastig om een vergelijking te maken:
Ford Focus
Kia Ceed
Seat Leon
Skoda Octavia
Toyota Corolla

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie tips qua stationwagon?
We willen binnenkort een proefrit gaan maken, maar dan wil ik eerst mijn zoekveld verkleinen.

Hoor het graag, bedankt :)
De Qashqai heeft 430L bagage ruimte, die stations gaan richting de 550L. Niet een wereld schokkend verschil. Dus als je echt meer ruimte wilt zou je naar een Peugeot Ritter en soortgenoten kunnen kijken. Gaat het om een beetje extra ruimte dan heb je ook nog trekhaak kofferbakken van thule bijv. Neemt een pak minder ruimte in dan een dakkoffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:40

Tomatoman

Fulltime prutser

Kijk eens naar een Dacia Jogger zonder derde zitrij. Ruim, goedkoop, fatsoenlijk uitgerust, maar ergonomisch net zo ruk als iedere andere Renault.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
Brilsmurfffje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:17:
[...]

De Qashqai heeft 430L bagage ruimte, die stations gaan richting de 550L. Niet een wereld schokkend verschil. Dus als je echt meer ruimte wilt zou je naar een Peugeot Ritter en soortgenoten kunnen kijken. Gaat het om een beetje extra ruimte dan heb je ook nog trekhaak kofferbakken van thule bijv. Neemt een pak minder ruimte in dan een dakkoffer
Waar we nu tegenaan lopen is de kinderwagen die we horizontaal in de kofferbak moeten leggen en daarna er vrij weinig ruimte overblijft.
M'n zwager heeft een Focus en kan de kinderwagen verticaal kwijt en houdt daarmee veel meer ruimte over.
Dat is één van de redenen voor een grotere kofferbak.

Daarnaast is de Fiesta ook wel op z'n einde, en ik gebruik die dagelijks voor woon-werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justian911
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-04 12:19
SEAT Leon 5F ST FR Facelift top auto! 1.4TSI erg zuinig en leuk beetje vermogen.
Ik rijd zelf de 1.8 TSI ook erg leuk!
Pagina: 1