Sleuven in betonvloer dichten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Er zitten sleuven in de zandcementvloer van vloerverwarming alleen die moeten dicht gesmeerd worden, zonder de vloerverwarmingsbuizen!!!.

Waarmee kan ik dat het beste doen?

Snelcement oid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zy0DGbVVC2MrC1gjb3j5gC3_RWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjCRZQj2HFP0AWdNDLMZoNvZ.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn allemaal leidingen geraakt dus vloer moet
Dicht en eerst op gehoogd worden maar ik moet zelf even de sleuven dichten ivm de snelheid van wanneer alles moet plaats vinden.

[ Voor 59% gewijzigd door Dracula op 05-06-2024 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:47
hoe diep is t ? anders kan je ook gewoon egaline gebruiken... is iets duurder maar stuk sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Txs maar er zitten dus geen buizen want sleuven moeten dicht en daarna komt er egaline op en beginnen we weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
99ruud99 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:41:
hoe diep is t ? anders kan je ook gewoon egaline gebruiken... is iets duurder maar stuk sneller :)
2 cm denk ik ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
En hoe groot oppervlakte? want dit ziet eruit als misschien 1 x 1 meter... dan zou ik niet moeilijk doen en iets meer egaline gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
99ruud99 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:43:
En hoe groot oppervlakte? want dit ziet eruit als misschien 1 x 1 meter... dan zou ik niet moeilijk doen en iets meer egaline gebruiken :)
Ongeveer 4 a 5 m2.

Kan ik dan dit gebruiken?

https://www.hornbach.nl/p...l-3-30-mm-25-kg/10549105/

Of heb ik wat anders nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door Dracula op 05-06-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
ja hoor - hou er rekening mee dat het redelijk wat is (ongeveer 20-25% van je oppervlak is sleuf?)
dus voor enkel de sleuf heb je ongeveer halve zak nodig ( 10 euro dus, alternatief is dichtsmeren met hand, ben je wel 2 uur extra kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
99ruud99 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:52:
ja hoor - hou er rekening mee dat het redelijk wat is (ongeveer 20-25% van je oppervlak is sleuf?)
dus voor enkel de sleuf heb je ongeveer halve zak nodig ( 10 euro dus, alternatief is dichtsmeren met hand, ben je wel 2 uur extra kwijt).
Hoe bedoel je met de hand dichtsmeren? Ik dacht laat de egaline er gewoon inlopen en klaar?

Daarna komt er iemand de vloer ophogen maar dit vast dicht maken scheelde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ja, met egaline is het inderdaad erin laten lopen en zorgen dat je geen bubbels krijgt.

Alternatief was sneldrogend beton- maar dan moet je smeren, dat vloeit veel midner. (wel goedkoper, vandaar)

[ Voor 6% gewijzigd door 99ruud99 op 05-06-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
99ruud99 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:57:
Ja, met egaline is het inderdaad erin laten lopen en zorgen dat je geen bubbels krijgt.

Alternatief was sneldrogend beton- maar dan moet je smeren, dat vloeit veel midner. (wel goedkoper, vandaar)
Sneldrogend beton moet je er dan zelf allemaal in gaan smeren idd niet dat dat een ramp zou zijn maar zal meer werk zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:39
Wat voor leidingen zijn er geraakt en waarom wil je eerst dichtsmeren en egaliseren en niet de buizen er nu in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
misschien een hele gekke gedachte, maar als er toch weer egaline en een dekvloer overheen gaat, vol purren, of nog erger, gewoon een zak zand er in vegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:34
hfolkers schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:15:
misschien een hele gekke gedachte, maar als er toch weer egaline en een dekvloer overheen gaat, vol purren, of nog erger, gewoon een zak zand er in vegen?
Pur lijkt me echt een slecht idee. Je wilt niet dat er scheuren gaan ontstaan omdat er geen beton maar pur onder zit. Als je toch al aan de slag gaat met egaline kun je de rest net zo makkelijk opvullen. Dan koop je een zak extra en heb je sowieso genoeg. Kost je een keer 20 euro, dat lijkt me niet echt een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 21:03
Ik zou de hele vloer goed stofvrijmaken en dan voorstrijken voor goede hechting, vervolgens met egalisatie mortel dichtvloeien en dat goed uit laten harden.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Djampire schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:38:
Ik zou de hele vloer goed stofvrijmaken en dan voorstrijken voor goede hechting, vervolgens met egalisatie mortel dichtvloeien en dat goed uit laten harden.
Er komt nog weer egaline overheen dus is echt alleen sleuven dichten en die laag er overheen gaan ze idd primeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 21:03
ik zou met een dikke kwast dan in iedergeval de sleuven insmeren met hechtprimer en dan later de gehele vloer behandelen nadat je de egaline in de sleuven hebt gedaan.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dit doorgeven aan degene die egaline komt gieten en zeggen dat hij iets meer mee moet nemen.

Scheelt jou een hoop tijd, kost je alleen wat meer aan egaline. Maar dan word het wel goed gedaan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-05 16:01
gekke vraag misschien, maar waarom niet alsnog vloerverwarming buizen erin?

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:52
Aangezien je later toch nog meer te dichten heb zou ik de bekende UZIN NC 182 gebruiken. Ook zonder buizen zal dat vast wel werken. Wel eerst de hechtprimer UZIN PE 360 PLUS erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:35
Vraag even na aan het bedrijf dat hierna aan de slag gaat, zodat je de verantwoordelijkheid daar legt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
pc_freak1 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:16:
gekke vraag misschien, maar waarom niet alsnog vloerverwarming buizen erin?
Ze zijn nog lang niet klaar met freezen ze zijn gestopt omdat ze meerdere kabels tegen kwamen.
President schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:04:
Vraag even na aan het bedrijf dat hierna aan de slag gaat, zodat je de verantwoordelijkheid daar legt :-)
Ja die zeggen nu doe maar egaline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-05 19:29
Ik zou een multimortel pakken: https://www.hornbach.nl/p/sakrete-multimortel-25-kg/6320598/
Stukken goedkoper, en voor meerdere doeleinden geschikt. Waar de buizen zitten die geraakt zijn eerst de buizen zoveel mogelijk dichtplakken en die stukken met dikke mortel afsmeren, en de rest dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 17:46
UZIN NC 182 met primer is een goed advies.

Let op als het een anhydriet vloer is heb je ander spul nodig. De stelregel is: heb je te maken met een anhydrietvloer, dan werk je met een gipsgebonden egaline; werk je op een cementdekvloer, dan gebruik je een cementgebonden egaline. De meeste fabrikanten hebben daarvoor verschillende producten

Gebruik nooit tegellijm in elk geval. Het luistert echt wel nauw wat je gebruikt. Ik ken voorbeelden van PVC vloeren die loskomen. Vloerenboer geeft dan egaliseer bedrijf de schuld en andersom. Zit jij er ook nog tussen met jouw eigen spul: trek je aan het kortste eind. Mijn advies is zoveel mogelijk dus sleuven dichten, egaliseren en vloer laten leggen door hetzelfde bedrijf te laten doen. Tenzij je natuurlijk alles zelf gaat aanpakken.

[ Voor 96% gewijzigd door Barre_Code op 05-06-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 17:46
.

[ Voor 99% gewijzigd door Barre_Code op 05-06-2024 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als ze buizen zijn tegen gekomen en je gaat egaline gebruiken, loopt dat dan niet die buizen in?

Self reflection is the school of wisdom

Pagina: 1