Dag iedereen,
Ik heb recent een nieuwe ultrawide monitor gekocht en zit met het probleem dat ik hem niet op zijn maximale refresh rate krijg op de native resolutie van 3440x1440. Ik ben ondertussen een goede 6-8 uur verder met oplossingen proberen, en heb Dell support aan de lijn gehad maar kom er niet uit.
Om wat meer specifieker te zijn: ik kan in Windows Display Settings en Nvidia Control Panel voor de bovengenoemde resolutie alleen maar 60Hz (of 59.97Hz) selecteren. Als ik in Nvidia Control Panel een stapje lager ga in resolutie (2560x1440) dan kan ik wel 120Hz selecteren, en zie ik ook dat de monitor dit herkent als 120Hz. Ik ben er van overtuigd dat alle hardware en software die ik heb 120Hz op 3440x1440 moet kunnen runnen. Hier onder de details:
Verder heb ik ergens op een diep forum iets gevonden over issues wat Intel had met resoluties voor ultrawides, maar als het goed is was dat probleem verholpen in een update eind 2023.
Ik hoor heel graag of iemand misschien een oplossing weet en mij hier uit de brand kan helpen, want ik kom er niet uit helaas.
Heel erg bedankt alvast. Het beste,
Valentijn
/f/image/NagcXhEn2rva2aFvMI5FZE0m.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hTdq3tHcytjShym0RcHaFWin.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/XQpfi8qhBMWp1il71hZxqqgu.png?f=user_large)
Ik heb recent een nieuwe ultrawide monitor gekocht en zit met het probleem dat ik hem niet op zijn maximale refresh rate krijg op de native resolutie van 3440x1440. Ik ben ondertussen een goede 6-8 uur verder met oplossingen proberen, en heb Dell support aan de lijn gehad maar kom er niet uit.
Om wat meer specifieker te zijn: ik kan in Windows Display Settings en Nvidia Control Panel voor de bovengenoemde resolutie alleen maar 60Hz (of 59.97Hz) selecteren. Als ik in Nvidia Control Panel een stapje lager ga in resolutie (2560x1440) dan kan ik wel 120Hz selecteren, en zie ik ook dat de monitor dit herkent als 120Hz. Ik ben er van overtuigd dat alle hardware en software die ik heb 120Hz op 3440x1440 moet kunnen runnen. Hier onder de details:
- Laptop: Dell XPS 17 9700
- Ports op de laptop: 4x USB 3.2 Gen 2 Type-C Thunderbolt 3 ports with DisplayPort
- Grafische kaart: NVIDIA® GeForce RTXTM 2060 6 GB GDDR6 met Max-Q (zou 3440x1440 op 120Hz moet kunnen runnen)
- Monitor: Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5
- Kabel(s): USBC naar USBC die is bijgeleverd bij de monitor (specs van monitor geven aan dat deze goed moet zijn met DP / USB-C: 3440 x 1440 @48-120Hz).
- Via de BIOS er voor gezorgd dat de ports van de Dell direct via de Nvidia grafische kaart gaan, niet via de integrated Intel kaart
- Geloof ik dat ik alle laatste drivers heb geïnstalleerd (Dell, Intel, en Nvidia)
- G-Sync aanstaan in Nvidia Control Panel
- FreeSync Premium aanstaan op de Iiyama monitor
- Geprobeerd een Custom Resolutie te zetten in Nvidia Control Panel (3440x1440 op 120Hz) maar die komt niet door (wordt nooit een optie op te selecteren daarna)
- Een dock gebruikt om van usbc (andere usbc kabel dan de bovengenoemde) naar display port te proberen, en daar bleef ik met hetzelfde probleem zitten
Verder heb ik ergens op een diep forum iets gevonden over issues wat Intel had met resoluties voor ultrawides, maar als het goed is was dat probleem verholpen in een update eind 2023.
Ik hoor heel graag of iemand misschien een oplossing weet en mij hier uit de brand kan helpen, want ik kom er niet uit helaas.
Heel erg bedankt alvast. Het beste,
Valentijn
/f/image/NagcXhEn2rva2aFvMI5FZE0m.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hTdq3tHcytjShym0RcHaFWin.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/XQpfi8qhBMWp1il71hZxqqgu.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/m3I53xqtUZTe2ArKGFCpn9FW.png?f=user_large)
[ Voor 0% gewijzigd door vvdhout op 05-06-2024 12:52 . Reden: spelling ]