Ons nieuwbouw huis wordt bijna opgeleverd, we moeten binnen maandje wel beslissen of we de afzuigkap recirculatie doen of niet. We nemen een plafondunit van Siemens. We krijgen een itho daalderop bodem warmtepomp, en een zehnder WTW installatie.
Ik heb her en der wel info gevonden, maar wil zeker weten dat ik niks over het hoofd zie en echte cijfers is ook moeilijk te vinden.
Optie 1: recirculatie
- Beste om WTW installatie ze werk goed te laten doen
- Meer fijnstof en vocht in huis (Hoe erg is dit echt?)
- Grote extra recirculatie set nodig (die ook maar moeilijk mooi weg te werken is in plafond, tips?)
Optie 2: naar buiten gooien
- Je gooit warme lucht naar buiten, maar hoe erg is dit echt voor de tijd dat je kookt? Merk je dit echt, ervaringen?
- Je bent af van extra fijnstof en vocht
- Geen extra recirculatie set nodig, wel geïsoleerde klep.
Optie 3: Via WTW afzuigen?
- Is dit een optie of echt niet doen?
Ben vooral opzoek naar ervaringen en eventueel iemand die het met data kan ondersteunen.
Heel erg bedankt voor de info alvast.
Ik heb her en der wel info gevonden, maar wil zeker weten dat ik niks over het hoofd zie en echte cijfers is ook moeilijk te vinden.
Optie 1: recirculatie
- Beste om WTW installatie ze werk goed te laten doen
- Meer fijnstof en vocht in huis (Hoe erg is dit echt?)
- Grote extra recirculatie set nodig (die ook maar moeilijk mooi weg te werken is in plafond, tips?)
Optie 2: naar buiten gooien
- Je gooit warme lucht naar buiten, maar hoe erg is dit echt voor de tijd dat je kookt? Merk je dit echt, ervaringen?
- Je bent af van extra fijnstof en vocht
- Geen extra recirculatie set nodig, wel geïsoleerde klep.
Optie 3: Via WTW afzuigen?
- Is dit een optie of echt niet doen?
Ben vooral opzoek naar ervaringen en eventueel iemand die het met data kan ondersteunen.
Heel erg bedankt voor de info alvast.