Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Niet als de kaart aan het eind van de maand automatisch aangevuld wordt vanuit je bankrekening. Echter geen idee of er dan zo'n check bij zit waar de TS over spreekt.Jarno schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:21:
Maar dan zit je bij een credit card weer met een extra lening die invloed heeft op jouw te lenen bedrag?
Die kun je voor die tijd weer opzeggen. Ik vraag me vooral af of de check die ze daar doen niet veel minder uitgebreid is. Het gaat om duizenden vs. honder-duizenden euro's en ik kan me voorstellen dat de laatste dus veel strengere controles heeft.Jarno schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:21:
Maar dan zit je bij een credit card weer met een extra lening die invloed heeft op jouw te lenen bedrag?
[removed]
Jarno schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:21:
[ Voor 9% gewijzigd door KewWw op 05-06-2024 13:12 ]
Lijkt me (ook) afhankelijk van de precieze tekst in je overeenkomst.KewWw schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:18:
Stel de hypotheek wordt afgewezen vanwege een EVR registratie, is dat dan een geaccepteerde reden om gebruik te maken van de ontbindende voorwaarde (financiering)? Uiteraard wil ik niet tegen een 10% boete aanlopen indien de financiering niet rond komt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
redwing schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:24:
[...]
Die kun je voor die tijd weer opzeggen. Ik vraag me vooral af of de check die ze daar doen niet veel minder uitgebreid is. Het gaat om duizenden vs. honder-duizenden euro's en ik kan me voorstellen dat de laatste dus veel strengere controles heeft.
Aanvulling: vraag is echter wat de tekst van de eventuele weigering is. Geen idee, "u krijgt geen hypotheek", of "u krijgt geen hypotheek wegens signalen van ernstige fraude".F_J_K schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:26:
[...]
Lijkt me (ook) afhankelijk van de precieze tekst in je overeenkomst.
In het algemeen: EVR is voor ernstige fraude, dat klinkt als opzet of grove schuld en geen reden. (En als geen opzet of schuld, is het reden om bezwaar te maken tegen registratie - wat ook lang kan duren)
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.
Klopt, wil je details weten moet je contact opnemen met de betreffende partij.
[removed]
redwing schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:27:
[...]
Klopt, wil je details weten moet je contact opnemen met de betreffende partij.
Wel lijkt het me sterk dat je in het EVR staat zonder dat je dat zelf weet, want normaal gesproken ben je dan ook je bankrekeningen kwijt. Maar wil je het zeker weten moet je contact opnemen met de betreffende partij of een aanvraag doen via het CIS.
F_J_K schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:26:
[...]
Lijkt me (ook) afhankelijk van de precieze tekst in je overeenkomst.
In het algemeen: EVR is voor ernstige fraude, dat klinkt als opzet of grove schuld en geen reden. (En als geen opzet of schuld, is het reden om bezwaar te maken tegen registratie - wat ook lang kan duren)
Aha, ik dacht dat die beide gekoppeld waren, maar dat is dus niet. Ik weet nl. dat het opvragen bij CIS beter geregeld is dan via de NVB.... Maar daar heb je dan pech mee.'
[removed]
Je staat niet in het EVR omdat je een 'conflict met een bank' hebt. Je staat in het EVR omdat je een financieel delict hebt gepleegd.KewWw schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:18:
***members only***
[ Voor 7% gewijzigd door Wispe op 07-06-2024 13:28 ]
Dat is niet de cliffhanger waar we op wachten...KewWw schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:23:
***members only***
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq