Hallo,
Ik twijfelde in welk topic ik mijn vraag kwijt kon dus heb besloten mijn vraag m.b.t. het repareren van mijn Unifi switch in een los topic gezet.
Achtergrond
Afgelopen zondag heb ik Google NEST-rookmelders geïnstalleerd.
Hierbij heb ik de stroom van de meterkast gehaald voor de zekerheid.
Als gevolg hiervan viel ook de stroom uit van mijn thuislab, waaronder mijn Ubiquiti UniFi US-16-150W switch. Toen de stroom weer aan stond, ging alles weer aan behalve de switch.
Toen ik alle netwerkkabels los haalde, startte deze wel op.
Vreemd, maar goed, daarna alle kabels één voor één teruggedaan en alles werkte weer.
Kortsluiting (PoE?):
Een dag later kwam mijn nieuwe UDM Pro Max.
Deze heb ik aangesloten op de switch met een straight T-A568 kabeltje, en PoE stond ook uit op de switchpoort los van het feit dat er ook "auto-sensing" van toepassing zou moeten zijn. Toch ging dit fout; ik hoorde een "knetter" en rook dat er iets doorgebrand was.
Ik baal hier ontzettend van, want de switch is weliswaar uit 2018, maar toch een duur ding die normaliter nog wel even mee moest.
Update: UDM Pro max: heeft geen PoE.
Troubleshooting:
De switch start nog steeds op, alle andere poorten werken nog prima, alleen durf ik dit ding niet meer in huis te gebruiken in verband met brandgevaar (kan dat gewoon niet zelf inschatten).
Ik heb de switch de volgende dag opengemaakt om te kijken wat de schade is.
Op het bovenaanzicht van de printplaat is niets te zien en ziet er pico bello uit.
Helaas is er aan de onderkant wel te zien dat er onder één van de ASICs twee kleine componentjes zijn doorgebrand.
Weet iemand of dit te repareren is en zo ja, waar ik deze componenten kan vinden/bestellen?
Alvast bedankt.
:strip_exif()/f/image/TX8h6xxz33umbYeJVDusMluB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G62PhqfHQtWaup4atqrZD4Ix.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfelde in welk topic ik mijn vraag kwijt kon dus heb besloten mijn vraag m.b.t. het repareren van mijn Unifi switch in een los topic gezet.
Achtergrond
Afgelopen zondag heb ik Google NEST-rookmelders geïnstalleerd.
Hierbij heb ik de stroom van de meterkast gehaald voor de zekerheid.
Als gevolg hiervan viel ook de stroom uit van mijn thuislab, waaronder mijn Ubiquiti UniFi US-16-150W switch. Toen de stroom weer aan stond, ging alles weer aan behalve de switch.
Toen ik alle netwerkkabels los haalde, startte deze wel op.
Vreemd, maar goed, daarna alle kabels één voor één teruggedaan en alles werkte weer.
Kortsluiting (PoE?):
Een dag later kwam mijn nieuwe UDM Pro Max.
Deze heb ik aangesloten op de switch met een straight T-A568 kabeltje, en PoE stond ook uit op de switchpoort los van het feit dat er ook "auto-sensing" van toepassing zou moeten zijn. Toch ging dit fout; ik hoorde een "knetter" en rook dat er iets doorgebrand was.

Update: UDM Pro max: heeft geen PoE.
Troubleshooting:
De switch start nog steeds op, alle andere poorten werken nog prima, alleen durf ik dit ding niet meer in huis te gebruiken in verband met brandgevaar (kan dat gewoon niet zelf inschatten).
Ik heb de switch de volgende dag opengemaakt om te kijken wat de schade is.
Op het bovenaanzicht van de printplaat is niets te zien en ziet er pico bello uit.
Helaas is er aan de onderkant wel te zien dat er onder één van de ASICs twee kleine componentjes zijn doorgebrand.
Weet iemand of dit te repareren is en zo ja, waar ik deze componenten kan vinden/bestellen?

Alvast bedankt.
:strip_exif()/f/image/TX8h6xxz33umbYeJVDusMluB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G62PhqfHQtWaup4atqrZD4Ix.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n4gwm4U5eIkxIi5fmskheVe3.jpg?f=fotoalbum_large)
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero