Oplossing voor buitenspeakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 09:20
Dag iedereen,

Recent renoveerde ik mijn woning en koos ervoor om geen speakerkabels buiten te trekken naar de versterker.
Nu is echter het moment aangebroken dat we graag buitenspeakers zouden hebben om ons in de zomermaanden van muziek te voorzien.

Ik ging op zoek naar actieve buitenspeakers maar helaas tot op heden uitgekomen op een zeer beperkte set aan items. Ik zou dan ook graag vermijden om een versterker te moeten gebruiken voor speakers die de helft van het jaar uitstaan.

...

Voorwaarden:
- (actieve) speakers of mini mini versterker
- Niet op een herlaadbare batterij
- Spotify connect ondersteuning
- te monteren tegen de muur
...
- Ik heb hier nog een set bose speakers liggen, ik vermoed een voorganger van de 251 maar deze zijn passief
- Zou een raspberry Pi een uitweg kunnen bieden? Met een hifiberry? Niet helemaal fan omdat het weer wat is dat je moet onderhouden.
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 14:08
Toch bijzonder weer hoe een vraag over speakers alweer leid tot een burenruzie...

Wij hebben thuis een Harman Kardon Onyx Studio 7.
Niet volgens je vraag, maar ding werkt perfect en komt een goed geluid uit.
Verbind je telefoon met bluetooth en speel alles af wat je wilt.
De accu gaat prima een aantal uren mee.

PV Output

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zierbeek
Geen buren in een straal van 600 meter, dus daar hoeven we ons niet druk om te maken.

Bluetooth vermijd ik graag omdat ik dan altijd de telefoon moet bijhouden en niet te ver weg mag lopen met de telefoon zodat dat niet uitvalt.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 08-06-2024 11:32 . Reden: Offtopic verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:34
zierbeek schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:41:
Geen buren in een straal van 600 meter, dus daar hoeven we ons niet druk om te maken.

Bluetooth vermijd ik graag omdat ik dan altijd de telefoon moet bijhouden en niet te ver weg mag lopen met de telefoon zodat dat niet uitvalt.
Neem dan maar 2x sonos ;) verbind ze met wifi en geniet van je muziek in jouw tuin ;)

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Raspberry PI met een HAT werkt best simpel.

Ik heb goede ervaring met https://moodeaudio.org (met https://volumio.com/ werkte de volume control niet goed en was de Spotify integratie een stuk trager).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Teufel heeft een aardige range aan speakers voor Spotify connect, one S is dan een redelijk betaalbare maar die werkt dacht ik enkel met eigen app, M2 gaat dacht tegen de 900 euro en die heeft airplay 2 ondersteuning.

Ga je echter voor een connect adapter of Pi is je keuze (en prijsrange) van actieve speakers enorm veel groter.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zijn er geen bluetooth speakers met wifi? Dan lijkt het me dat de speaker "gewoon" via wifi de stream kan afspelen dat via bluetooth enkel de aansturing gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33

FreakNL

Well do ya punk?

Mijn ouders hebben pas geleden deze gekocht:

https://smitsound.nl/nl/o...per-stuk/a-12523-20000138

Ik was vooraf zeer sceptisch maar het is een prima ding.

Ze wilden dit voornamelijk omdat ze hun oude (passieve) speakers wilden hergebruiken.

Ding is wel groot maar je bose speakers kun je dan wel hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 16:24

bebopper

I'm an absolute beginner...

FreakNL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:36:
Mijn ouders hebben pas geleden deze gekocht:

https://smitsound.nl/nl/o...per-stuk/a-12523-20000138

Ik was vooraf zeer sceptisch maar het is een prima ding.

Ze wilden dit voornamelijk omdat ze hun oude (passieve) speakers wilden hergebruiken.

Ding is wel groot maar je bose speakers kun je dan wel hergebruiken.
Missschien kijk ik er langs hoor, maar volgens mij is dit geen versterker en heeft deze (dus) geen aansluitingen voor speakers. Je gaat dan nog steeds ook een versterker nodig hebben om passieve speakers aan te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33

FreakNL

Well do ya punk?

bebopper schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:51:
[...]

Missschien kijk ik er langs hoor, maar volgens mij is dit geen versterker en heeft deze (dus) geen aansluitingen voor speakers. Je gaat dan nog steeds ook een versterker nodig hebben om passieve speakers aan te sturen.
Ik link het verkeerde model idd

Ze hebben deze:
https://www.maxiaxi.com/a...en-120w-versterker-zwart/

https://www.bol.com/nl/nl...-zilver/9300000127598661/

Ze hadden een 2e-kansje voor 180 euro

[ Voor 47% gewijzigd door FreakNL op 05-06-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:23:
[...]

Hoe is je Wifi? Als je overal fatsoenlijk bereik hebt, dan misschien Sonos. Met buren op 600 meter kun je best een muziekje opzetten. Dan moet je het wel heel gek maken om ze tot last te zijn.
Ik voorzag recent ethernet tot buiten om evt accespoints bij te plaatsen, dus dat hoeft geen issue te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
SinergyX schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:00:
Teufel heeft een aardige range aan speakers voor Spotify connect, one S is dan een redelijk betaalbare maar die werkt dacht ik enkel met eigen app, M2 gaat dacht tegen de 900 euro en die heeft airplay 2 ondersteuning.

Ga je echter voor een connect adapter of Pi is je keuze (en prijsrange) van actieve speakers enorm veel groter.
en die one S is nog eens net in de promo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 05:44

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Overweeg een Sonos Move. Kan je zowel binnen als buiten gebruiken én levert top audiokwaliteit 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

Wij gebruiken mobiele boxjes buiten op bluetooth. Het weglopen met het signaal hebben wij ondervangen door een goedkope huistablet aan te schaffen op een apart gmail account zodat deze zonder verdere beveiliging voor iedereen te gebruiken is (en ook de tv streaming apps etc).
Zo kan ook iedereen makkelijk de muziek aanpassen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Zullen we de buren verder laten voor wat het is?!
Ja, goed dat het een keertje wordt aangegeven. TS heeft het erkent, we mogen aannemen dat het niet een probleem is. Nu is het tijd om niet steeds de arme oude koe terug de sloot in te gooien.

Ikzelf heb de vergelijkbare vraag namelijk. Ik zoek een leuke betaalbare oplossing voor OK audio buiten. Ik kan echter wel kabels trekken :) Maar opties verkennen kan nooit kwaad.

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Martijn.C.V schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:11:
Zullen we de buren verder laten voor wat het is?!
Ja, goed dat het een keertje wordt aangegeven. TS heeft het erkent, we mogen aannemen dat het niet een probleem is. Nu is het tijd om niet steeds de arme oude koe terug de sloot in te gooien.

Ikzelf heb de vergelijkbare vraag namelijk. Ik zoek een leuke betaalbare oplossing voor OK audio buiten. Ik kan echter wel kabels trekken :) Maar opties verkennen kan nooit kwaad.
Is zoiets dan geschikt voor jou? Kan je verstoppen tussen je planten https://www.bax-shop.nl/o...p=&creative=&gad_source=1

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
franssie schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:10:
[...]

Is zoiets dan geschikt voor jou? Kan je verstoppen tussen je planten https://www.bax-shop.nl/o...p=&creative=&gad_source=1
Thanks. Ik hoef ze niet te verstoppen, komt dan in de hoeken van mn overkapping. Dus ze mogen best minder lelijk :9 En bij voorkeur actieve speakers (makkelijker aansluiten, tenzij ik ergens een mooi compact simpel versterkertje kan vinden). Het hoeft niet hard te kunnen, is voor een gezellig toontje :) Dus hoeft niets geks. Ik kan iig ff verder zoeken op je suggestie, merci.

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 12:11

Mauzer

Wololoo

Ik heb deze B&W Speakers op de veranda van mijn schuur gemonteerd, aangesloten op een sonos amp (omdat ik al in dat ecosysteem zit). Kwalitatief goed, en dragen niet superver als je het volume bescheiden houdt.

Wololoo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:18
Beetje zuur gedoe hier! Geen buren in een straal van 600 meter, dus daar hoeven we ons niet druk om te maken.

Uit de OP was niet op te maken dat je geen buren hebt. Het geval wil namelijk dat het overgrote deel van de mensen op dit forum op vier meter afstand het terras van de buren heeft, vandaar dat we hier allemaal op aanslaan.

Maar goed, als je geen kabels heb en geen kabels wilt leggen dan zul je buiten een losse afspeelinstallatie met versterking moeten neerzetten.

Mijn advies zou zijn, koop een tweedehands HiFi versterker van pakweg 2 x 40 Watt en sluit daar je Bose 251 speakers op aan. Als je nog een oude hebt PC liggen dan zet je die in de schuur en gebruik die als mediaspeler. Low budget en zeer acceptabele geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:15
Ik heb zelf Harman Kardon Citation One in een duo opstelling. Wifi, BT, hele mikmak. Google assistent, dus connecten met je wifi en er gewoon tegen praten om te horen wat je wil.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hoekwoning hier, met twee Sonos One speakers onder de overkapping. Zomermaanden muziekje op, uiteraard binnen de perken. Heerlijk. Zeker genieten! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQCd4BQk3A0DmhMYtUNyep61m5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/44zIcfP6MHy48L84Kiz4Gj4i.png?f=fotoalbum_large

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan dat moraalridder spelen hier op houden? Dank u :)

Ontopic:
Speakers hebben versterking nodig, en versterking heeft stroom nodig.
Dus:
1. je kiest voor actieve speakers (met ingebouwde wifi want je wilt geen BT).
1a. je hebt dan in de tuin bij de ophangplekken 230v nodig met spatwaterdichte afdekking.
1b. je hebt iets met accu's nodig

2. Je kiest voor passieve speakers
2a. je hebt ergens versterking, een wifi ontvanger met spotify en kabels nodig

Aangezien jij aan de muur wilt monteren, wil je het spul niet mee naar binnen nemen en valt 1b af.
dus hou je over 1a, of 2a.
Omdat je buiten bent, en ze ophangt wil je ze bij 1a en eigenlijk ook bij 1b in ieder geval een goede IP rating ((spat)waterdicht of hoger) hebben.

Andere optie is voor iets draagbaars gaan wat je mee naar binnen neemt. In dat geval is optie 1a de beste keuze, en (spat)waterdichtheid nog steeds gewenst.

Ergo: ga eerst maar eens kijken of je bij de muren waar je ze aan wilt bevestigen een 230v aansluiting hebt, bij voorkeur een spatwaterdichte. Heb je die niet: dan moet je sowieso kabels trekken. En dan ben je met oplossing 2a, dus passieve buitenspeakers en een versterking met wifi ontvanger die ergens binnen staat, een stuk flexibeler in je keuze :)

Hate to burst your bubble, maar had maar kabels getrokken toen je bezig was ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
The Eagle schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:21:
Kan dat moraalridder spelen hier op houden? Dank u :)

Ontopic:
Speakers hebben versterking nodig, en versterking heeft stroom nodig.
Dus:
1. je kiest voor actieve speakers (met ingebouwde wifi want je wilt geen BT).
1a. je hebt dan in de tuin bij de ophangplekken 230v nodig met spatwaterdichte afdekking.
1b. je hebt iets met accu's nodig

2. Je kiest voor passieve speakers
2a. je hebt ergens versterking, een wifi ontvanger met spotify en kabels nodig

Aangezien jij aan de muur wilt monteren, wil je het spul niet mee naar binnen nemen en valt 1b af.
dus hou je over 1a, of 2a.
Omdat je buiten bent, en ze ophangt wil je ze bij 1a en eigenlijk ook bij 1b in ieder geval een goede IP rating ((spat)waterdicht of hoger) hebben.

Andere optie is voor iets draagbaars gaan wat je mee naar binnen neemt. In dat geval is optie 1a de beste keuze, en (spat)waterdichtheid nog steeds gewenst.

Ergo: ga eerst maar eens kijken of je bij de muren waar je ze aan wilt bevestigen een 230v aansluiting hebt, bij voorkeur een spatwaterdichte. Heb je die niet: dan moet je sowieso kabels trekken. En dan ben je met oplossing 2a, dus passieve buitenspeakers en een versterking met wifi ontvanger die ergens binnen staat, een stuk flexibeler in je keuze :)

Hate to burst your bubble, maar had maar kabels getrokken toen je bezig was ;)
hahah fair, inderdaad beter kabels getrokken toen! Ik kan wel 230V voorzien omdat ze onder een oversteek hangen waar ik stroom kan voorzien! Ik kan een mini verstrekker ook voorzien langs die weg, maar dat lijkt overkill. in the end zou het zomaar de beste oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Aangezien je al buitenluidsprekers hebt, en die dingen best goed lijken te zijn, zou ik inderdaad voor een mini versterker gaan als je die ergens droog kan neerzettten. Als je met 220V kabels bij de luidsprekers kan komen, lukt dat ook met luidsprekerkabel. Dan blijft over een versterker met spotify wifi voor weinig.

Wil je echt actief, ik heb wat zitten rondkijken (lijkt me zelf ook nog wel eens wat) dan lijkt dat er niet echt te zijn voor buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Luidspreker kabels trekken is iig een stuk makkelijker dan elektra ;)

Haal ergens een mini versterkertje met Spotify en wifi, zet dat ding in de schuur en klaar.
Heb je nog een oude telefoon liggen dan kun je die ook als player overwegen: knal er Spotify op, verloopje naar de amp en met Spotify connect afspelen op de oude telefoon.
Maar dan if wifi bereik je grootste zorg :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier gebruik ik 1 of 2 Sonos One speakers die ik normaal binnen heb staan, maar voor gelegenheden mee naar de voor- of achtertuin neem. Deze zijn verbonden met wifi.
Via spotify of via de Sonos app kan je dan een speellijst starten en hoef je de mobiel niet meer in de buurt te hebben voor een hele middag of avond muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:33
Kunnen de speakers ergens droog hangen? Of in ieder geval uit de directe regen?

Als dat zo is dan kun je elke wifi speaker pakken die je wilt dan moet je alleen voor stroom zorgen. Op het moment dat je in het jaar begint met buiten zitten, plaats je de speakers op zijn/haar standaard. Aan het eind van het seizoen haal je hem er weer af.

Dat is bij ons de oplossing en werkt met uitvoering: Denon Home 150 Wit al een tijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:53
Niet alles gelezen dus mss dubbel.

Ikea Symfonisk iets. Wifi, Spotify connect, ophangbaar. Enkel niet perse geschikt voor buiten, maar onder een overkapping lijkt me dat niet zo’n probleem. Eventueel na de zomer binnenhalen

https://www.ikea.com/nl/n...art-smart-gen-2-50506573/

https://www.ikea.com/nl/n...t-speaker-zwart-10438171/

[ Voor 13% gewijzigd door SalexSun op 08-06-2024 09:03 ]

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Posts met betrekking tot buren en geluidsoverlast verwijderd, deze discussie ook niet wederom aanwakkeren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Let op:
Post met betrekking tot buren, geluidsoverlast, et cetera mogen achterwege blijven.