Gefabriceerde reviews

Pagina: 1
Acties:
  • 1.122 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RxTweak
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:51
Betreft de Buddi Play Bluetooth Adapter op de pricewatch.
Dit product staat bij 3 webwinkels te koop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFd29Dt-zzRTBa3o2XrDrISvbp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/trvyGOyydXPpt0U16YYP0Okr.png?f=fotoalbum_large

Niets is wat het lijkt want Amazon en Bol bieden aan namens GSMpunt.nl diensten aan, dus je koopt hoe-dan-ook van GSMpunt.nl welke optie je ook kiest.

. Exact hetzelfde product is ook te koop op Ali Express voor circa 50,- euro:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vy7XuhxDYO7VMENozyqfTF2ffkU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Em7Zv3LXxAu3oxxnP1fhtqfO.png?f=user_large

Gewoon dropshipping dus met maar liefst 50% winstmarge. Ik denk dat de eigenaar van GSMpunt.nl aan het sparen is voor een dikke BMW over de rug van tweakers pricewatch bezoekers. :)

Maar bovenstaande nog even daargelaten, de reviews zijn zeer dubieus. Er zijn tal van 5 sterren reviews geplaatst door gebruikers die maar 1 review hebben geplaatst en verder geen activiteit hebben op tweakers.net. Hoe realistisch is het dat meerdere gebruikers een account registeren, een review achterlaten en verder nooit meer iets doen? Ook zijn sommige accounts echt heel dicht op elkaar aangemaakt en hebben de meeste profielen geen profielfoto. Hier klopt duidelijk iets niet...

Is dit allemaal toegestaan op tweakers.net of moet hier actie op worden ondernomen?

[ Voor 9% gewijzigd door RxTweak op 05-06-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

50% winstmarge op accessoires is hartstikke gebruikelijk en totaal irrelevant voor het daadwerkelijke issue: kennelijke nepreviews.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-07 13:23
Mwa, ik heb er nou meerdere aangeklikt, maar volgens mij is alleen "H e n k" verdacht, die heeft inderdaad alleen deze review. Maar alle andere hebben wel forumposts bijvoorbeeld, of een reactie op de frontpage.

Voor de review van thomnl klopt het ook, die heeft ook alleen deze review, maar het is wel een rare review om als nepreview te plaatsen, hij adresseert namelijk een minpunt, wat ik in ieder geval raar zou vinden als je de boel probeert op te hemelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zullen ongetwijfeld een paar nep reviews tussen zitten.
Gebruikers die zijn ingeschreven ten tijde van het schrijven van de review, maar zitten ook een aantal (op het oog) echte gebruikers tussen. al dan niet meer actief? Dat ben ik met je eens en lijkt niet te kloppen.

Overigens is de winstmarge nog iets hoger ... al dan niet het in mindering brengen van verzend/import/extrakosten voor bol.com en natuurlijk je eigenlijk overhead. https://www.alibaba.com/p...57.0.0.71f04b7cSVLRtP&s=p

Los daarvan is het geen dropshipping. Hij zal een magazijn/plank hebben in een loods of wellicht bij bol.com en die producten daadwerkelijk inkopen. Instagram/Youtube shorts staan vol met dit soort 'helden' die het 'ondernemen' even voor de jeugd uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RxTweak
dehardstyler schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:32:
Mwa, ik heb er nou meerdere aangeklikt, maar volgens mij is alleen "H e n k" verdacht, die heeft inderdaad alleen deze review.
Er zijn nog wel meer verdachte recenties hoor, o.a.:

Gebruiker: Men67
Activiteit: 1 review 5 ster buddi verder niets

Gebruiker: xMarrr
Activiteit: 1 review 5 ster buddi verder niets

Gebruiker: Esther van Tent
Activiteit: 1 review 4 ster buddi verder niets

Ik heb ze verder niet allemaal gecheckt maar deze vallen mij op het oog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Rmg

Staat toch allemaal bij dat ze het of te leen of zelfs gekregen hebben?

Reviews in ruil voor het product, zolang aangegeven, is gewoon volgens policy, of je dat als gebruiker wil... tjah...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOXs0AnH7YEqBBy0QN5gzzul6jI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f8QsDIBkKNC8Ug2xWDyvvIpD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teCAt1kYBOh6k3strgC23nhcPiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H4FsNpCEn1kkK0PaF5Frc3uU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Rmg op 05-06-2024 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20
dehardstyler schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:32:
Mwa, ik heb er nou meerdere aangeklikt, maar volgens mij is alleen "H e n k" verdacht, die heeft inderdaad alleen deze review.
Volgens mij zit jij bij de shopreviews te kijken, in plaats van de reviews van het product.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RxTweak
Rmg schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:47:
Staat toch allemaal bij dat ze het of te leen of zelfs gekregen hebben?

Reviews in ruil voor het product, zolang aangegeven, is gewoon volgens policy, of je dat als gebruiker wil... tjah...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat niet een kwestie van een vinkje zetten bij je review? Dan lijkt mij dat je als fraudeur dat lekker aanvinkt bij je nep review, oogt de review nog weer een stukje betrouwbaarder voor de lezers. Another trick from the book. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Rmg

RxTweak schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:54:
[...]

Is dat niet een kwestie van een vinkje zetten bij je review? Dan lijkt mij dat je als fraudeur dat lekker aanvinkt bij je nep review, oogt de review nog weer een stukje betrouwbaarder voor de lezers. Another trick from the book. :*)
Welk gedeelte is fraude dan? Ik vind het geen schoonheidsprijs verdienen, maar uiteindelijk is dit gewoon het resultaat van dat de pricewatch een inkomstenbron is.

Dat de review "gefabriceerd" is tjah, wat bedoel je daar mee? met zulke winstmarges kan je wel een aantal " review units" naar mensen sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rmg op 05-06-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
RxTweak schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:54:
[...]

Waarom is een review betrouwbaarder als je zegt dat je het product gekregen hebt?

En waarom is een review een nep review wanneer iemand verder niks op Tweakers heeft gedaan? Zijn zat webshops die je laten meeloten voor een prijs oid wanneer je een review schrijft. Dan maak je dus even account aan, schrijf je review, en doe je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
Sissors schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Waarom is een review betrouwbaarder als je zegt dat je het product gekregen hebt?
Het is transparanter, en daardoor kan de lezer zelf besluiten of de review alsnog waarde heeft of niet.

Als dat niet aangegeven zou zijn, maar het product wel gekregen is, is dat sowieso dubieuzer dan het wel vermelden, toch? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:35:
[...]

Het is transparanter, en daardoor kan de lezer zelf besluiten of de review alsnog waarde heeft of niet.

Als dat niet aangegeven zou zijn, maar het product wel gekregen is, is dat sowieso dubieuzer dan het wel vermelden, toch? :)
Ja nee, dat snap ik natuurlijk. Mijn vraag was richting rxtweak, die stelde dat het door frauders gebruikt wordt op betrouwbaarder te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
Sissors schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Ja nee, dat snap ik natuurlijk. Mijn vraag was richting rxtweak, die stelde dat het door frauders gebruikt wordt op betrouwbaarder te lijken.
Aah, op die fiets. Naja, als een review opvallend positief is, en er staat bij dat het om een gegeven product staat, dan zou ik ook wat minder argwaan krijgen. Of dat echt een tactiek is die fraudeurs gebruiken, weet ik niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik tag mijn collega @BenOK om even mee te kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BenOK
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-07 15:33

BenOK

Pricewatch Support
Ik ben hier ook even ingedoken.
Het is inderdaad opmerkelijk dat zoveel gebruikers dit product te leen hebben gekregen. Na wat zoeken hebben we online één actie gevonden die qua data overeenkomt met alle reviews bij dit product.

Het blijft interessant, maar voor zover ik kan zien, zijn dit echte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RxTweak
Akkoord dank voor het checken @BenOK !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-07 13:23
Xander schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:50:
[...]

Volgens mij zit jij bij de shopreviews te kijken, in plaats van de reviews van het product.
Whoops, ja je hebt helemaal gelijk.

Ook @RxTweak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

BenOK schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:44:
Ik ben hier ook even ingedoken.
Het is inderdaad opmerkelijk dat zoveel gebruikers dit product te leen hebben gekregen. Na wat zoeken hebben we online één actie gevonden die qua data overeenkomt met alle reviews bij dit product.

Het blijft interessant, maar voor zover ik kan zien, zijn dit echte reviews.
ook even meegekeken en aanvullend, het is ook een mix van lang geregistreerde gebruikers en nieuwe gebruikers.

Philips Hue Secure Contact sensor Review

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.