Wat is COM4 ? (Arduino IDE)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiomanics
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-06-2024
Lijkt een simpele vraag, maar een simpel antwoord is wat anders:
Ik probeer op afstand iemand een programma te laten laden in een ESP32 processor middels een CP2102 en een levelshifter.. Dat gaat niet natuurlijk....
Het probleem is dat hij op beide laptos waar hij de Arduino IDE op heeft geinstalleerd, hij een permanent aanwezige COM-poort ziet, zonder dat er iets aangsloten is !
Bij de ene is dat COM3 en bij de andere COM4..
Het insteken van de CP2102 voegt ook geen poort toe. (Er veranderd dus niets)
Hoe kom ik (of eigenlijk hij) er achter wat die permanent aanwezige com-poort is? (misschien wel iets dat in de laptop zit, of een muis of wat dan ook)
Dat er bij het insteken geen andere poort bij komt kan natuurlijk komen omdat de CP2102 misschien niet werkt..omdat de symptomen op beide laptops hetzelfde zijn..

Kees

Beste antwoord (via Audiomanics op 04-06-2024 23:43)

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 15:16
Powershell starten (> cmd > powershell) en dan :
Get-PnpDevice

Ik heb bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
Get-PnpDevice  | Where-Object { $_.FriendlyName -match 'COM3' }

Status     Class           FriendlyName                                                                     InstanceId
------     -----           ------------                                                                     ----------
OK         Ports           Standard Serial over Bluetooth link (COM3)                                       BTHENUM\{000...

En nog meer van die bluetooth COM poorten (commando hierboven filtert op COM3)

[ Voor 7% gewijzigd door jnr24 op 04-06-2024 23:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Is de driver voor de CP2102 wel geïnstalleerd? Welk OS hebben we het hier over? Ik neem aan Windows?

Want dit is niet echt Softwareontwikkeling maar meer een OS-aangelegenheid...

(En wat doet die levelshifter in dit verhaal :? Die heb je toch helemaal niet nodig? )

[ Voor 78% gewijzigd door RobIII op 04-06-2024 23:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 15:16
Get-PnpDevice

Ik heb bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
Get-PnpDevice  | Where-Object { $_.FriendlyName -match 'COM3' }

Status     Class           FriendlyName                                                                     InstanceId
------     -----           ------------                                                                     ----------
OK         Ports           Standard Serial over Bluetooth link (COM3)                                       BTHENUM\{000...

En nog meer van die bluetooth COM poorten (commando hierboven filtert op COM3)

[ Voor 7% gewijzigd door jnr24 op 04-06-2024 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiomanics
En wat doet die levelshifter in dit verhaal :? Die heb je toch helemaal niet nodig?
euh... ik meette 5V logic en de ESP32 wil graag 3,3V, maar ik heb er ook twee drukknopjes opzitten voor RESET en BOOT. Vandaar dus..

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiomanics
jnr24 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:33:
Get-PnpDevice
Ondertussen ook gevonden dat DEVMGMT.msc onde hidden devices bij ports(COM & LPT) wat informatie geeft die ik zoek..
Bedankt , ga hier verder mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Audiomanics schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:47:
[...]

euh... ik meette 5V logic en de ESP32 wil graag 3,3V, maar ik heb er ook twee drukknopjes opzitten voor RESET en BOOT. Vandaar dus..

Kees
Ik kan me vergissen, maar op de deze en deze CP2102 programmers, die volgens mij veruit 't meest gebruikt worden, kun je 3.3V en 5V gebruiken? En een paar andere die ik vond idem. Maar ik vond ook een 5V only - dus wellicht heb je er ook zoeen.
Laat ons ook even weten wat die COM3/4 poort(en) nou waren?

Aangezien het hier windows betreft en niet zo zeer Softwareontwikkeling schuif ik dit topic even naar Windows clients

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 05-06-2024 00:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1