Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grampybone
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 04-06-2024
Hallo Tweakers forum,

Ik heb recentelijk een PS4 Slim gekocht en had al snel geen opslagruimte meer. Inmiddels heb ik 3 externe SSD's en 1 HDD en dat maakt dat ik regelmatig de stekker in en uit de USB port van de PS4 moet trekken. Ik ben ontzettend zuinig op m'n consoles en daarom wilde ik een (zo klein mogelijk) tussenstuk aanschaffen dat ik in de PS4 port kan laten zitten zodat enkel die aan slijtage onderhevig is.

Ik heb een USB-C female ----> USB-3.0 male tussenstekkertje gekocht maar de PS4 erkent die niet alszijnde USB 3.

Ik dacht dat het mogelijk lag aan de USB-C kant van deze stekker, dus vervolgens heb ik een hub gekocht waar geen USB C aan tre pas komt.

Toen gaf de console aan dat ik de SSD regelrecht in de PS4 moest doen om deze te gebruiken. Nu twijfel ik weer dat het er mogelijk aan lag dat het een hub was.

Wat ik nog kan doen is een USB3.0 female ----> male tussenstekkertje kopen maar die was lastig te vinden, vandaar dat ik eerst de vorige 2 opties heb geprobeerd.

Heeft het nog wel zin om dit te proberen? Ik vind het zonde om nog meer zinloos geld uit te geven als het bij voorbaat gedoemd is te mislukken.

Vriendelijke groet,
Roy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik me niet vergis zit er standaard USB-A op (en geen USB-C). Dan zou je met een kabeltje als deze uit de voeten moeten kunnen https://www.allekabels.nl...b-a-naar-usb-a-kabel.html
Vrij gangbare USB3.0 verlengkabels.

USB-A poorten zijn getest op 1500 keer inpluggen, dus op zich als je er voorzichtig mee omgaat kun je er aardig wat tijd mee uit de voeten, ook zonder extra kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:39
Kun je niet gewoon een hub gebruiken? Heb je ook meteen meer poorten.