Hulp gevraagd: lekkage bij hangtoilet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwa01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-06-2024
Wie helpt me uit de brand:
Er is een lekkage in onze toiletruimte en het komt uit de ruimte waar het waterreservoir zit weggebouwd. Er kwam water onder de plint uit. De wc pot ervoor weggehaald en er bleek water te lekken vanuit het waterreservoir (Schwapp). Het hele wc en hangtoilet schat ik in uit de midden jaren 80.
Dus ik heb de wand ervoor weggesloopt en een nieuw frame gemonteerd van Geberit. Toen met de tuinslang in de afvoer langdurig water in laten lopen en nergens was er meer een lekkage. Dus de wand weer dicht gemaakt en betegelt en de wc er weer voor en wat blijkt; na een aantal keren doortrekken komt er weer een klein plasje onder de plint uit. Het is dus niet de wateraansluiting, ook niet de afvoer want die heb ik getest met water en de watertoevoer uit het waterreservoir is ook een nieuw buis met passende rubberen mof. Dus ik dacht dat het wellicht de afvoer manchette was en heb een nieuwe afvoermanchette gekocht van 10cm. De afvoer in de vloer is een ingemetselde haakse grijze pvc bocht met een opening van 10cm aan de kant waar de pot tegenaanmoet. Maar helaas, nog steeds dezelfde problemen; bij een aantal keren doortrekken komt er een plasje onder de plint uit.
Ik heb volgens mij heel veel uit kunnen sluiten waar het aan zou kunnen liggen. Zie ik wat over het hoofd?
Zou het anders de wc pot zelf kunnen zijn?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik snap er helemaal niks meer van. Bedankt alvast!
Vriendelijke groet Arnold :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:04
Je zal toch moeten beginnen met goed kijken, de pot kan zeker een haarscheur hebben. Maar als het echt onder je plint vandaan komt is dat uitgesloten.

Post anders eens wat fotos vd aansluitingen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Aansluitset niet goed gemonteerd of geen goede aansluiting op het riool.
Fotos van de aansluitingen en het toilet en inbouw frame om het duidelijker te krijgen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:42
Probeer eens wat emmers water in je toilet te gooien, indien het dan lekt weet je in ieder geval dat het de afvoer is.

Had je het toilet ook al getest voordat hij betegeld was? zo ja, kan het zien dat je de aanvoer en afvoer nu tekort hebt.