Welke component upgraden voor Fornite Medium graphics?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 17:37
Het is inderdaad een oud systeem maar dacht Fortnite op low/medium level wel te kunnen spelen maar op zelfs op Low heb ik vastlopers in Fortnite. Spel staat op een HDD, de SSD heeft te weinig vrije ruimte; 80 gb. En het lukt niet om meer ruimte vrij te krijgen.

Wat is je budget?
€ 350

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI bij voorkeur maar is niet bepalend.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Intel Core i7-2600K
MSI Twin Frozer; NVIDIA GeForce GTX 760
32 GB RAM
MSI moederbord
Zware voeding, voldoende vermogen.

Beste antwoord (via Enver595 op 06-06-2024 22:35)

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
rapture schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:49:
RX 6650 XT is 4 keren de performance van een GTX 760.
Let wel dat een RX 6650XT een PCI 4.0 kaart is, terwijl het systeem van OP een PCI 2.0 poort zal hebben.

Ik weet dus niet of een moderne videokaart in dit systeem steken wel zo'n goed idee is. Er staan hele PC's op vraag & aanbod die goedkoper zijn dan zo'n videokaart. Dat lijkt me een betere keuze dan nog honderden euro's in een stokoud Sandy Bridge systeem te steken.

Een SSD kan de moeite waard zijn maar zal de prestaties van de game ook niet persé verbeteren. Fortnite werkt immers ook prima op een Playstation 4.

Kortom - ik zou dit systeem niet meer upgraden. Ieder component zit tegen de bodem van de systeemeisen aan en als je iets vervangt dan word een ander onderdeel de bottleneck.

[ Voor 46% gewijzigd door Wolfos op 05-06-2024 11:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Video Card: Nvidia GTX 960, AMD R9 280, or equivalent DX11 GPU
Video Memory: 2 GB VRAM
Processor: Core i5-7300U 3.5 GHz, AMD Ryzen 3 3300U, or equivalent
Memory: 16 GB RAM or higher
Hard Drive: NVMe Solid State Drive
Dit zijn de aanbevolen eisen, die zouden goed op medium moeten draaien.

Je huidige specs zitten daar al dicht tegenaan. Het lijkt erop dat een hdd wordt afgeraden. Wellicht toch maar een paar tientjes uitgeven aan een SSD. Kun je altijd nog je videokaart vervangen of een beetje overklok op je CPU zetten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 22:11
Een SSD kost geen drol en is in ieder geval qua laden een wereld van verschil. Dat is een absolute no-brainer.

Qua gameprestaties zal een betere videokaart waarschijnlijk het meeste helpen. Maar mogelijk dat er meer aan de hand is, want een trage pc zou een spel traag moeten spelen, niet crashen.

(Wat houdt 'zware voeding, voldoende vermogen' in..?)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
Een SSD kan dan inderdaad geen kwaad voor een paar tientjes. Crash gebeurt wel vaak op momenten van een intens battle. Wellicht dat de HDD niet snel genoeg kan wegschrijven ofzo?

Af en toe hapert het wel tijdens gameplay, vooral bij het landen uit de battle bus. Heb daarnet een app van msi geinstalleerd waarmee ik de videokaart kan oc’en. En inderdaad, de cpu zou ik ook moeten kunnen oc’en vanuit de bios.

Maar eerst ff een ssd kopen, maar wat is dan beter: nvme of een pce ssd?
Voeding is iets van 850-900
Watt ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slayre
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:00
Ik vermoed dat je bord geen nvme doet gezien dit platform 10+ jaar oud is, maar een sata ssd is al een wereld van verschil als je een hdd gewend bent.

Voeding zou qua crashes wel eens roet in het eten kunnen gooien, die zal namelijk ook net zo oud zijn.
En als het er een is van twijfelachtige kwaliteit tevens een tikkende bom.
Welk merk/type is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
Slayre schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 01:52:
Ik vermoed dat je bord geen nvme doet gezien dit platform 10+ jaar oud is, maar een sata ssd is al een wereld van verschil als je een hdd gewend bent.

Voeding zou qua crashes wel eens roet in het eten kunnen gooien, die zal namelijk ook net zo oud zijn.
En als het er een is van twijfelachtige kwaliteit tevens een tikkende bom.
Welk merk/type is het?
Dit is mijn moederbord: https://www.msi.com/Motherboard/P67AGD65_B3/Specification

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Nee die doet zeker geen nvme, die worden pas ondersteund vanaf de 5e generatie Intel processoren Haswell/Broadwell (H97/Z97) uit 2014 en niet op sandy bridge uit 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
Ok dan wordt het een sata II SSD. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik neem aan dat je op 1080p speelt, DirectX 11 performance mode dat voor oude quadcores en zwakke GPU's gemaakt is.

Een recente 8 cores CPU is dubbel zo snel in single-threading en 4x de performance in multi-threading.

2 jaren geleden ging ik van een GTX 760 naar GTX 1660 en de oude trage quadcore was storend traag.

Ik had anderhalf jaar geleden de upgrade van i5 4670K naar 5800X3D gedaan.

Een jaar geleden deed ik de upgrade naar RX 6800 XT en speel op 1440p, DirectX 12 low settings.

Je kan MSI Afterburner installeren en de overlay instellen om de nodige informatie te tonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1pMZTcUv8vgv27YH-fY-2l62LA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KhC410PtFuyC3edwlhwRzUec.jpg?f=user_large

Fortnite is Unreal Engine 5 showcase geworden, je kan het zo zwaar maken als dat je wilt. De meesten spelen op low settings voor hoge framerate.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 05-06-2024 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Enver595 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:03:
Ok dan wordt het een sata II SSD. Bedankt!
Ik zou een SATA 3 SSD nemen, SATA2 SSD's worden al 10 jaar niet meer gemaakt ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
rapture schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:49:
Let wel dat een RX 6650XT een PCI 4.0 kaart is, terwijl het systeem van OP een PCI 2.0 poort zal hebben.

Ik weet dus niet of een moderne videokaart in dit systeem steken wel zo'n goed idee is. Er staan hele PC's op vraag & aanbod die goedkoper zijn dan zo'n videokaart. Dat lijkt me een betere keuze dan nog honderden euro's in een stokoud Sandy Bridge systeem te steken.

Een SSD kan de moeite waard zijn maar zal de prestaties van de game ook niet persé verbeteren. Fortnite werkt immers ook prima op een Playstation 4.

Kortom - ik zou dit systeem niet meer upgraden. Ieder component zit tegen de bodem van de systeemeisen aan en als je iets vervangt dan word een ander onderdeel de bottleneck.

[ Voor 46% gewijzigd door Wolfos op 05-06-2024 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Wolfos schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:46:
[...]

Zolang het niet zo'n kreupele x8 kaart is zou het moeten kunnen, maar als dat wel zo is dan is het een zeer forse bottleneck en zal hij misschien zelfs langzamer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Wolfos schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:46:
[...]

Ik had aangegeven dat als je een GPU upgrade doet, dan wil je een CPU upgraden en daarna wil je nog een keer GPU upgrade doen. En je eindigt toch nog met een nieuwe systeem als je de refresh rate van een gaming monitor wilt volblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
Zo te lezen kan ik maar beter geen geld steken in nieuwe onderdelen als het toch zo weinig uitmaakt? Het is idd een oud systeem en zoals Wolfos aangeeft voor dat budget zijn er pc's op V&A die beter zijn dan max grenzen van t huidig verouderde systeem.
Pagina: 1