Prijzen in prijsalert inclusief verzendkosten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De prijzen zijn gesorteerd inclusief verzendkosten (60+ euro inderdaad), maar worden weergegeven zonder verzendkosten..

uitvoering: Dell UltraSharp U4323QE Zilver

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRhkblF135CleSkdhlTr9tMIr80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Pp5LzLFAxqnJKc8akFsUKzUC.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-06-2024 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:01
Volgens mij werkt dit zoals bedoeld. Pricealerts gebruiken de basisprijs, niet de totaalprijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdaeSpj6IA5Z1hlnA4lwCdvuEow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjGGAGo1O9KDYYMLzbqygGgY.jpg?f=fotoalbum_large

Verzendkosten wil nog wel eens variabel zijn, als in 'gratis verzending bij €100,-'.

[ Voor 15% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 04-06-2024 22:49 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:48:
Volgens mij werkt dit zoals bedoeld. Pricealerts gebruiken de basisprijs, niet de totaalprijs.
Kan, maar dan is het niet logisch om te sorteren op totale prijs (in de email).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:01
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:50:
[...]

Kan, maar dan is het niet logisch om te sorteren op totale prijs (in de email).
Eens, maar dat maakt dit niet een bug :P.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:23
11 jaar later, maar nog steeds zeer gewenst.

Kreeg net deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kc0kCsacJIFGX68363VKiqc9h34=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/M8b291OTjyBNwmwV8YhT8EM6.png?f=user_large

Dacht, oh, leuk, maar de realiteit was toch 60% duurder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-nIbXwNzjvo_5KYprI1ZQVRxA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X0dPTLZ0Vks2Mhf2BD06bQ2l.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 19:34
@jelle. Is het misschien een idee om te kunnen filteren op de totaalprijs?
Op dit moment krijgt men steeds een prijsalert op basis van de basisprijs en dat is niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
@Balance @Orbi ik heb jullie reacties even verplaatst naar dit centrale topic en de titel aangepast.

De prijsalert wordt getriggerd op de basisprijs en niet op de totaalprijs. Een aanpassing hierin is niet triviaal en zou het vele malen complexer maken dan de huidige logica door achterliggende rekenregels voor verzendkosten. Dus dat is niet iets wat we even kunnen aanpassen. Daarnaast is dit vraagstuk eigenlijk breder dan alleen bij prijsalerts, want verzendkosten zijn bij veel webshops afhankelijk van meer factoren waar wij geen rekening mee (kunnen) houden. Aangezien we van plan zijn om binnenkort de productpagina's (waar de basis- en totaalprijzen getoond worden) onder handen te gaan nemen, is dit een vraagstuk wat ik daar onderdeel van wil maken. Tot die tijd zullen we aan de prijsalert niets gaan aanpassen.

Wat betreft de vraag van @Olaf van der Spek over de volgorde: die is inderdaad gebaseerd op de totaalprijs omdat dat een afgeleide is van wat we op de website tonen. Die informatie wordt echter niet gebruikt om te bepalen óf een prijsalert verstuurd moet worden, vandaar de discrepantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
jelle. schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:18:
Wat betreft de vraag van @Olaf van der Spek over de volgorde: die is inderdaad gebaseerd op de totaalprijs omdat dat een afgeleide is van wat we op de website tonen. Die informatie wordt echter niet gebruikt om te bepalen óf een prijsalert verstuurd moet worden, vandaar de discrepantie.
Begrijpelijk, dus is het een idee om de volgorde te baseren op wat getoond wordt in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
@jelle ik begrijp het probleem wat je hierboven schetst.
Naar mijn mening is als je voor een item een prijsalert instelt dat je meestal van plan bent om dat ene item te kopen (opdat je die ssd/videokaart/geheugen/whatever) wilt hebben.
Pagina: 1