Toon posts:

Hoeveel Gig in een 200/233.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo lang geleden, ben het een beetje vergeten.
Heb het in verschillende 200/233 geprobeerd, een 'echte compaq' en een bij elkaar geraapt zooitje samenhangend van losse onderdelen, MAAR hoeveel gig harde schijf kan ik nou kwijt in een 200/233.
Kan de bios meer dan 6.4 gig aan ?

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Volgens mij tot 32 Gb. Verder gaat de BIOS niet. Maar het kan zijn dat ik er naast zit hoor. :)

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Meestal mobo/BIOS afhankelijk, maar 8.4 is het volgens mij meestal...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op maandag 10 september 2001 15:10 schreef Inferno het volgende:
Meestal mobo/BIOS afhankelijk, maar 8.4 is het volgens mij meestal...
Was het. Met nieuwe bios zo goed als allemaal 30+

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Moet je maar zien of je een nieuw BIOS kunt krijgen.

Als de BIOS maar tot 8.4 gb ondersteunt kun je mbv een tool van de HDD fabrikant alsnog wel grotere schijven gebruiken hoor.

Systeemspecs
PV Installatie

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:10

sus

is druk :+

mijn bios kan schijven aan boven 64GB.

bordje is 3 jaar oud (p200MMX @ 350 (3.5x100 >:) ), maar bios is 3 weken oud.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Post even de specs van je bordje en we weten wat ie slikt natuurlijk. Meestal mag je bij een 233 wel verwachten dat ie over de 8 Gig limiet komt en dat je maybe de 32 limiet uit je bios moet flessen. Maar wat voor schijf wil je er in gaan hangen dan? Beetje onzinng is dit, probeer het gewoon en kijk waar je strand...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Zoek het op in het boekje, eventueel in een online manual. Mijn Abit Tx5 moederbordje werkt goed met een 10 Gb harddisk. Groter heb ik niet geprobeerd. Maar meestal kun je met de laatste bios updates ook grotere schijven aan. Heb bij de opmerkingen van de bios updates van mijn Abit Bx6rev2 meerdere malen dingen gelezen over de ondersteuning van grotere schijven...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Mijn Asus T2P4 kon tot 32 Gb, maar ik heb hier een IBM P166 en die kan niet meer dan 8,4 Gb aan. Ik heb m'n 40 Gb Maxtor erin gehangen, maar hij zag 'm als 8,4 Gb. :'(

Verwijderd

Ik heb laats een Seagate 40GB gekocht.... mijn bios wilde hem niet tot zoveer herkennen, maar met het programmatje DiscWizzard2000 (van de seagate site gedownload) werkt het als een trein

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de info, kon niet reageren vanwege meetings enz.
Ik weet dat het niet kan in de Compaq, heb met hun gebeld.
Kan idd max 6.4 aan. F10 setup herkent em als 8.5.
Als ik em erin hang, zegt windows98 een 20bgig schijf te hebben die voor 99% vol is, niet goed dus.
Maar van die andre kan ik geen specs plaatsen. Deze staat bij m'n zwager, waar ik niet regelmatig kom, plus zolas ik zei, het is echt uit honderden losse onderdelen opgebouwd, en hij zal niet weten waar ie moet kijken als ik hem om de specs vraag.
Probeerde trouwens een Maxtor 20gig erin te hangen.
Nou ja, pech.

Verwijderd

Topicstarter
O ja, vergeten, maar ook in die ander ziet de bios em als 8.5. Heb geprobeerd om em op te lichten, maar nee.

Verwijderd

snik snik of je kunt zoals mij doen en er van uitgaan dat het werkt en dan een bloedsnelle ibm schijf hebben die je nergens in kan stoppen

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

sowieso een beetje onzinnig om zo'n grote schijf in zo'n gaar systeem te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Supermel_nl:

Da's jammer, wat heb je er mee gedaan ?
Ik kon em gelukkig meenemen van m'n werk dus heeft het niets gekost !

Ja waarom zo'n grote schijf in zo'n brak systeem ?

Geloof het of niet, er zijn sommige mensen die echt geen centjes hebben voor een nieuw systeem, en dan alles van hun oude proberen te maken, zoals met 'geleende spullen' van m'n werk voor m'n zwager dus, die ik heel gelukkig had kunnen maken.

Zo zit het dus.

Verwijderd

Sommige HD's hebben een "compatibility" mode, zoals de 40GB Maxtor die ik zojuist voor een collega heb geinstalleerd. Daar zat een extra jumper-setting op om 'm tot 32GB te beperken voor de wat oudere biossen. Jammer natuurlijk van die 8GB, maar 't werkt wel...

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:50

JQR

jojo.. ik heb zelf hetzelfde probleem gehad met een P75 compaq presario 7200.. en een 10gig maxtor disk.. kijk maar hier.. [topic=218049/1/25]

32 bits diskaccess uitzetten in het bios, pc opstarten met een windows bootflop en maxblast starten in textmode does the trick... je schijf wordt dan gewoon ingesteld. eventueel kun je met de jumpers op de hdd spelen...
Pagina: 1