Combi bestaande beton + renovatievloer i.c.m vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michall
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-05 17:09
Beste allen,

Wij krijgen over een paar weken de sleutel van onze nieuwe woning (jaren '60).
In de uitbouw zit een geisoleerde broodjesvloer. In de woonkamer ligt een houtenvloer met beginnende zwam. Deze vloer gaan we dus verwijderen. Ik heb bedacht om een VBI renovatievloer te plaatsen met daar boven op ihw gestort beton, vloerverwarming, dekvloer en uiteindelijk PVC laminaat.

In het uitbouw zit nog geen vloerverwarming, maar dat willen we wel graag infrezen. Met de door mij voorgestelde vloeropbouw zit de vloerverwarming niet op dezelfde hoogte, maar ligt de nieuw te realiseren vloer zo'n 4-5cm lager.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit 'probleem' kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:35

Dentheman

Zie signature

Ik zou de dekvloer in je uitbouw verwijderen, en dan (samen met de renovatievloer) een nieuwe dekvloer erin laten leggen. De vloerverwarming in dat geval dus niet infrezen.

Overigens, waarom kan je renovatievloer niet gelijk uitkomen met de vloer van je uitbouw?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-05 22:52
Als de nieuwe vloeren 4 - 5 cm lager uitkomt, stort je hem toch wat hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Dat is op twee manier op te lossen, je nieuwe vloer wat hoger storten of je bestaande vloer wat te verlagen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
Een laagje van 5cm extra isolatie, kan dat op die vloer?
En die uitbouw, heeft die voldoende isolatie? Anders volledige vloer er uit, en met schuimbeton oid werken?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michall
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-05 17:09
Vloer uitbouw heeft voldoende dikte, dus denk dat de beste optie, lijkt mij is om de dekvloer eruit te halen. Dan kan de vloerverwarming vlak worden gelegd en dan een volledige dekvloer erover. En heb ik nog steeds dezelfde vloerhoogte voor achterpui.

Hoe zijn jullie ervaringen met de VBI renovatievloer, bijv. in vergelijking met Havebo, de Hoop Pekso en anderen?

Andere vraag: Ik begrijp dat ik geen hoeklijn mag gebruiken voor een 'natte' vloer. Terwijl een hoeklijn mij de beste manier lijkt om je liggers strak te krijgen. Zijn er andere hoeklijnen op de markt die geschikt zijn voor de natte variant?
Alternatief is om voor de oplegschoenen te gaan, maar deze vindt ik zeer prijzig (bij VBI 50 euro p.s.)

[ Voor 53% gewijzigd door michall op 06-06-2024 07:46 ]

Pagina: 1