Op zoek naar inductie kookplaat met temperatuursensor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalcut62
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-04 09:31
Ik ben op zoek naar een inductiekookplaat die niet (alleen) werkt met bediening in de vorm van standen 0 tot 9 (bijvoorbeeld), maar ook gekoppeld is aan een temperatuursensor. Dit om nauwkeuriger instelling bij sommige gerechten goed te krijgen. Nu zijn er een paar modellen die dat bieden:

Siemens/Bosch met de "Cookingsensor Plus" (een losse module magnetisch te plaatsen op de pan, waarschijnlijk bluetooth-achtig - hoor daar geen positieve verhalen over)

AEG met de "SenseCook technologie" (een draad- en batterijloze sonde die je in de pan plaatst)

ATAG met de "Celsius Cooking" (een sonde voor in de pand, of een sensor ingebouwd in ATAG pannen, waarschijnlijk ook bluetooth-achtig)

Weet iemand wat ik nog mis hierbij? Miele lijkt het niet te hebben bijvoorbeeld, maar wellicht heb ik wat gemist. En zijn er ervaringen met deze merken/modellen? Heb geen zin alle "experience centers" in het hele land af te gaan, want de diverse dealers zijn hier niet zo mee vertrouwd, merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 11:14
Kan je hier niet beter een losse infrarood temperatuur meter voor gebruiken?
Daarmee peilen of de pan op temperatuur is en zo af en toe controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat wil je precies bereiken? De hele simpele voorbeeldjes zoals op de Siemens-site? Daar heb je echt geen sensor voor nodig, weggegooid geld.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalcut62
Het is juist de bedoeling dat sensor de plaat reguleert. Ik vind dat met inductie de temperatuur veel te veel ‘wappert’ namelijk… Zie bijvoorbeeld de Control Freak van Sage/Breville

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:30
Ik haak even aan
Wij zijn ook opzoek naar een nieuwe inductiekookplaat en een temperatuur sensor lijkt mij echt ideaal

Tijdens het koken de temperatuur op 98 graden houden en niets kookt meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:36
Alles eens gekeken naar Miele met Tempcontrol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalcut62
daniel14 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:17:
Alles eens gekeken naar Miele met Tempcontrol?
Dank je voor de tip, maar deze is niet fijnmazig genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
Ik weet natuurlijk niet wat je precies wilt bereiden, maar heb je al eens naar een slow-cooker gekeken? Daar kun je de temperatuur vrij nauwkeurig instellen en het apparaat is gemaakt om een ingestelde temperatuur voor langere tijd op dat niveau te houden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

bladebla

<Piéééép>

Dit weekend heb ik een Samsung inductiekookplaat met "Sensor Cook" geïnstalleerd. Vanuit de Samsung Smartthings app kun je verschillende sous vide recepten naar de kookplaat sturen. De bluetooth sensor monitort de temperatuur en stelt de deze bij.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalcut62
[quote]bladebla schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:35:
Dit weekend heb ik een Samsung inductiekookplaat met "Sensor Cook" geïnstalleerd. Vanuit de Samsung Smartthings app kun je verschillende sous vide recepten naar de kookplaat sturen. De bluetooth sensor monitort de temperatuur en stelt de deze bij.

Dank voor de tip! Dit is het soort kookplaat dat ik zoek. Kan je laten weten hoe hij in de praktijk bevalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

bladebla

<Piéééép>

Jawel. Ik had geen ervaring met inductie maar wel met mijn gaskookplaat met wokbrander. ;( Ik dacht dat ik die zou missen maar dit werkt helemaal niet gek. :) Op één pan na, kan ik ze ook allemaal blijven gebruiken.

Ik ben blij met
  • De magnetische knop om het vermogen bij te stellen. Ik ben niet zo van de touch. De knop werkt ook met natte handen. Response mag wel iets sneller.
  • Het vermogen. Dat is vast niet specifiek voor dit merk/model. Het verlies van de wokbrander valt zo wel wat mee.
  • Flex zone plus - gewoon je pan buiten de lijntjes zetten. Sowieso fijn dat er geen cirkels onder het glas zijn gezet.
  • Thermometer - kan op drie manier ingezet worden: 1) geeft gewoon weer wat de actuele temperatuur is. 2) Sous-vide 3) Vanuit een kookrecept.
  • Niet persé uniek maar de ingebouwde timer aka kookwekker.
  • Schott Ceran - Ik hoop dat dit krassen kan voorkomen.
  • Functie om de geschiktheid van je pan te testen voor deze plaat, van 0 - 100%.
Neutraal:
  • Hij heeft ook een duidelijk hoorbare ventilator. Ik weet dat deze ook in andere inductieplaten zit maar was bij mij anderen thuis niet bewust ervan dat je hem hoort. Ik zit er persoonlijk niet mee.
  • Meestal is er geen snoer aangesloten op een kookplaat. Bij Samsung wel. Daarbij is het niet de bedoeling dat je iets veranderd aan de aansluiting aan de kookplaat-zijde. Echter, bij aansluiting op krachtstroom, op twee van de fasen, wil Samsung dat je 2 nuldraden aansluit. In deze opstelling heb je echter maar één nuldraad nodig. Sterker, je kunt ook geen twee nuldraden gaan proppen onder één klem van je perilex stekker. Daarom gekozen om het aan te sluiten via een Attema kabeldoos en Wago klemmen. Voelt ook prettiger dan die #%$-perilex. :)
  • Via Samsung SmartThings zien dat je partner al aan het koken is. :P
Wat had beter gekend:
  • Als er geen pan meer op staat of alle pitten staan op 0, dan wil het apparaat zichzelf heel graag uitschakelen na een 15 - 30 seconden. Dat is wat onrustig; relais die schakelen en een melodietje. Dat laatste zijn Aziatische merken en Samsung gek op.Je kunt overigens het geluid helemaal uitzetten.
  • De batterij van bluetooth thermometer gaat wel met 20% per uur omlaag. Als je een middag iets hebt sudderen verwacht ik wel dat hij direct bijgeladen moet worden.
Dit model is geschikt voor nismaat van 58cm. Dit modelnummer (.......FK) is ook geschikt voor vlakinbouw maar kan ook gewoon op het blad liggen.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthoofd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-04 12:48
Ik kom dus net dit tegen: https://ztove.com/ weet niet of het wat is maar het ziet er naar uit dat je echt temperatuur gestuurd kan koken vanaf de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
swarthoofd schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:20:
echt temperatuur gestuurd kan koken vanaf de plaat.
Als je even verder kijkt zie je dat je speciale pannen moet gebruiken.
Andere merken hebben dat ook.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1