Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendo57
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-03 19:43
Hallo,

Ik heb een (occassion) Canon M6 Mark2 gekocht ter vervanging van mijn Nikon DSLR.

Als ik de accu wissel (wat gelukkig niet vaak hoeft) moet ik alles weer opnieuw instellen. Klok en datum staan weer op fabrieksinstelling.
Zit er in de M6 Mark 2 geen backup batterij die de tijd en datum (tijdelijk) vasthoudt?
Zodra ik met mijn smartphone verbinding maak via Canon Camera Connect wordt dit wel gelijk juist weergegeven.

Betekent dit ik zonder smartphone alles steeds in moet stellen bij een accuwisseling?

Via Google kan ik hier niets over vinden. Ook niet in de handleiding.
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je bent niet de enige, maar dit was letterlijk de eerste hit op google, dus ik snap je vraag, maar erken je google skills niet :+

https://community.usa.can...ttery-question/m-p/422218

edit: voor de volgende die ooit hier terecht komt en vraagt wat het antwoord is, nee er zit geen verwijderbare backup batterij in de camera waar je bij kan...meer mensen hebben hier last van...de "oplossing" is laden via USB-C, zodat de batterij er niet uit hoeft tussentijds. Op locatie, tijdens fotograferen, is dat uiteraard niet handig, maar sommigen hebben een powerbankje die ze aansluiten buitenshuis om de camera vol (genoeg) te houden.

[ Voor 46% gewijzigd door Nomad op 04-06-2024 15:11 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendo57
Ik ben met de camera terug gegaan naar de winkel waar ik deze gekocht heb. Zij zijn het met mij eens dat dit niet goed is en sturen hem op ter reparatie. Vlg hen valt dit onder hun eigen garantie.
Ik ben de camera nu wel 3-5 weken kwijt :-(

Maar als hij daarna weer goed is is het het wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fendo57
Gisteren kreeg ik de camera terug. De knoopbatterij is vervangen onder garantie.
Nu blijven de tijd en datum bewaard als ik de hoofdbatterij eruit haal. ๐Ÿ‘
Volgens de reparateur kan hij er nu weer ong. 5 jaar tegen. ๐Ÿ˜€

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fendo57
Nomad schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:10:
Je bent niet de enige, maar dit was letterlijk de eerste hit op google, dus ik snap je vraag, maar erken je google skills niet :+

https://community.usa.can...ttery-question/m-p/422218

edit: voor de volgende die ooit hier terecht komt en vraagt wat het antwoord is, nee er zit geen verwijderbare backup batterij in de camera waar je bij kan...meer mensen hebben hier last van...de "oplossing" is laden via USB-C, zodat de batterij er niet uit hoeft tussentijds. Op locatie, tijdens fotograferen, is dat uiteraard niet handig, maar sommigen hebben een powerbankje die ze aansluiten buitenshuis om de camera vol (genoeg) te houden.
De batterij is dus wรจl te vervangen.
Gisteren kreeg ik de camera terug. De knoopbatterij is vervangen onder garantie.
Nu blijven de tijd en datum bewaard als ik de hoofdbatterij eruit haal. ๐Ÿ‘
Volgens de reparateur kan hij er nu weer ong. 5 jaar tegen. ๐Ÿ˜€