Close in boiler temperatuur verhogen bij lage prijzen

Pagina: 1
Acties:

• jancoow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-11 00:30
Hi!

Ik had nu als idee om bijvoorbeeld de close in boiler temperatuur te verhogen (naar bijvoorbeeld maximaal) wanneer de spot tarieven laag zijn. Dit simpel met een servo op de draaiknop op de close in boiler. Ik zie nu op mijn energieverbruik pieken van 2000w elke twee uur. Heeft iemand dit al gedaan en doorgerekend of dit nou echt loont?

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:59

Cr3ator

1 bar is geen bar

Het is eenvoudiger om gewoon een aan/uit regeling te maken met een relais en de actuele temperatuur terug te meten. Hiervoor zul je uiteraard wel een sensor tegen het boilervat moeten aanbrengen (onder de isolatie). De interne thermostaat zet je dan standaard maximaal en met home automation bepaal je tot welke temperatuur je op welk moment wilt verwarmen. Of het loont, ligt aan je waterverbruik en de investering. Leuk om te doen is het sowieso.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• jancoow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-11 00:30
Dat kan natuurlijk ook, al denk ik dat een servo voldoet om de thermostaat knop op de boiler te verdraaien. Zo behoud je altijd(mechanisch) de minimale temperatuur van 65 graden

Gebruik warm water niet vaak, is ook maar een boiler van 15 liter. Ben echter benieuwd of het ook maar iets oplevert!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die temperatuur instelling wordt waarschijnlijk met een potmeter gedaan. Deze potmeter is waarschijnlijk niet bedoeld om iedere dag verdraaid te worden. Eerder één keer goed instellen, en nooit meer aan komen. Dan hoef je als ontwerper ook niet zo'n robuuste potmeter te kiezen.
Ik denk dat die potmeter dan ook snel versleten is. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.