Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 15:53
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
E0,- tot E400,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn vrouw heeft op dit moment een OnePlus7. Maar de camera van deze telefoon doet het niet goed meer. En dat is nu juist het enige waar mijn vrouw de telefoon echt voor wil gebruiken. Ze zoekt dus een telefoon met een goede camera om foto's te kunnen maken van onze kinderen. Gewoon op automatisch klikken, ze hoeft niet zelf scherp te stellen of meer geavanceerde camera opties.

Verder gebruikt ze de telefoon alleen maar voor WhatsApp en de NOS app dus het hoeft verder geen snelle telefoon te zijn of veel RAM of opslag te hebben.

Voor mijn vrouw is duurzaamheid belangrijk, dus een lange levensduur, refurbished, of zoiets als een FairPhone zijn goede opties.

Samsung valt als merk af, ze heeft voor haar werk een goedkope Samsung telefoon en vindt de UI daarvan verschrikkelijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
We hebben al jaren geen nieuwe telefoons meer gekocht, dus we zijn er echt compleet uit. De FairPhone 4 is in budget, maar aangezien deze al uit 2021 is, is het de vraag hoe lang deze nog updates gaat krijgen en de camera lijkt niet erg goed. Volgens sommige sites is de Nothing Phone een aardig budget camera telefoon. Maar volgens de Tweakers review dan weer niet. Kortom ik ben volledig de weg kwijt.

~ Mijn prog blog!

Beste antwoord (via roy-t op 18-06-2024 10:41)

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik had dezelfde eisen en wilde de Pixel 7a kopen. De 8 serie heeft alleen AI trucjes die qua fotograferen niks nieuws brengen.

Na een review van MKBHD op YouTube werd aanbevolen voor de gewone Pixel 7 te gaan als de prijs vergelijkbaar is. Die heeft een iets betere camera, IP68, glazen achterkant. Ik vind die dingen wel prettig en heb dus de Pixel 7 gekocht.

De camera kwaliteit is echt top. Precies wat ik had gehoopt :)
Een goedkopere goede camera-telefoon ga je denk ik niet vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door FeareX op 18-06-2024 08:29 ]

Canon EOS R | Olympus OM-1

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij de Fairphone 4 staat dat ze streven om tot 2028 software updates uit te brengen. Er zit ook 5 jaar garantie op de hardware. De camera is niet geweldig, maar met gcam software is het wel een heel stuk beter. Als je voor duurzaam gaat imho zeker nog de moeite waard. Het zijn geen super specs tov telefoons in dezelfde prijsklasse, maar in dagelijks gebruik (voor mij dan) snel zat.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 14:26

page404

Website says no

Moet het nieuw zijn of mag het ook tweedehands? Voor onder de 400€ heb je ook veel keuze in 2e hands topmodellen, die hebben vaak ook de beste camera's. Ben niet zo thuis in Android maar ik zie veel mensen blij zijn met een Google Pixel of Samsung S serie. Ook heb je een mooie Iphone 12 Pro voor dat geld op V&A.

[ Voor 1% gewijzigd door page404 op 04-06-2024 12:14 . Reden: Geen Samsung. Ik snap het wel ;) ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 15:53
Tweedehands mag zeker, hoewel liever refurbished. Toch fijn als iemand de telefoon even opgemaakt heeft, gecontroleerd en het stof er uit geblazen.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 14:26

page404

Website says no

roy-t schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:18:
Tweedehands mag zeker, hoewel liever refurbished. Toch fijn als iemand de telefoon even opgemaakt heeft, gecontroleerd en het stof er uit geblazen.
Persoonlijk heb ik slechtere ervaringen met refurbished dan met tweedehands. Refurbished wordt als term vaak misbruikt voor tweedehands waarbij de gesuggereerde kwaliteitscontrole gewoon wordt overgeslagen.
En met de huidige IP ratings (genoemde iPhone 12 heeft IP68: fully protected from dust and can handle being underwater for up to 30 minutes at a depth of 6 meters) heb ik liever dat ze hem dichtlaten ;)
Hier op V&A staat goed spul en de reviews zijn redelijk betrouwbaar.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 21:17
Je zou ook naar de Google Pixel teleoons kunnen kijken waarvan de camera prima bekent staat.

Iets boven je budget, maar wel 7 jaar software updates, de Pixel 8 is in de weekdeal bij Belsimpel voor 489 nu:
uitvoering: Google Pixel 8, 128GB opslag Roze

je kunt ook de Pixel 7a overwegen, 372 Euro, binnen budget, maar nog maar 4 jaar updates te gaan. Voor 100 Euro meer er 3 jaar langer mee kunnen doen zou ik zelf de Pixel 8 pakken.
uitvoering: Google Pixel 7a Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Pixel 8a is ook nog een prima optie. Vergeleken met de Pixel 8 wel traag opladen (nog iets trager dan de OnePlus 7) en de 8a heeft geen autofocus op de ultragroothoek camera (en dus geen macro optie). Wel meer dan een half jaar langer updates en €10 :+ goedkoper dan de Pixel 8.

De Fairphone 4 zou ik niet overwegen als regelmatig goede foto's maken van kinderen een van de belangrijkste wensen is.

Zo negatief is de Tweakers review van de Nothing Phone (2a) volgens mij niet. Dat is ook een prima optie, net als de nieuwe Motorola Edge 50 Fusion. Allebei krijgen 4 jaar updates tot 2028.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ik had dezelfde eisen en wilde de Pixel 7a kopen. De 8 serie heeft alleen AI trucjes die qua fotograferen niks nieuws brengen.

Na een review van MKBHD op YouTube werd aanbevolen voor de gewone Pixel 7 te gaan als de prijs vergelijkbaar is. Die heeft een iets betere camera, IP68, glazen achterkant. Ik vind die dingen wel prettig en heb dus de Pixel 7 gekocht.

De camera kwaliteit is echt top. Precies wat ik had gehoopt :)
Een goedkopere goede camera-telefoon ga je denk ik niet vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door FeareX op 18-06-2024 08:29 ]

Canon EOS R | Olympus OM-1

Pagina: 1