Faber Comfortvloer - Houten balken lopen door tot buren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05 16:14
Hallo allemaal,

Woensdag zal Faber de maatvoering uitvoeren en folie komen plaatsen in onze woonkamer voor de comfortvloer. Donderdag zal het schuimbeton gestort worden.
Door uitloop van verschillende werkzaamheden hebben we vandaag pas de houten balkenvloer eruit kunnen halen.

Hierbij zagen we dat de houten balken doorlopen tot de buren en andersom. We zien dus aan onze kant van de muren het einde van de balken van de buren, en andersom zal dit dus hetzelfde zijn.

De hele balken eruit halen was/is dus geen optie.
We zullen morgen de balken voor zover mogelijk nog afzagen, zodat deze zo kort mogelijk op de muur zitten.

Heeft iemand toevallig een soortgelijke situatie gehad en kan bevestigen dat het geen problemen zal opleveren als de houten balken ietwat uitsteken?

Er komt namelijk niemand meer controleren of alles er zo juist bij ligt.

Uiteraard zullen we alles nog puinvrij maken, nog een aantal (bak)stenen weghalen qua hoogte en alle gaten/kieren rondom o.a. de balken dicht purren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6NLgYB04JIPoJVM4-mCAvv6C7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWlCbM8H0DzZFZHj4TxXwWmf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Uhmazing op 04-06-2024 01:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Vlak met de muur afzagen, kieren dichtpurren en dan zal het wel loslopen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:53
Zo dicht mogelijk bij de muur afzagen en dan purren.

Verder zou ik zo veel mogelijk van die muurtjes weghalen want dat zijn koudebruggen.
En let er heel goed op dat de folie overal goed in de hoeken komt, zelf heb ik de folie een meter hoger bij de muur omhoog geplakt en toen het schuimbeton er in zit de tape losgetrokken in de hoeken zodat het beton overal kan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:41
Idanue schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:40:
Zo dicht mogelijk bij de muur afzagen en dan purren.

Verder zou ik zo veel mogelijk van die muurtjes weghalen want dat zijn koudebruggen.
En let er heel goed op dat de folie overal goed in de hoeken komt, zelf heb ik de folie een meter hoger bij de muur omhoog geplakt en toen het schuimbeton er in zit de tape losgetrokken in de hoeken zodat het beton overal kan komen.
Die muurtjes kunnen prima een functie hebben, als je die weghaalt en de muren komen naar binnen ben je wel even zoet om het weer te fixen. Dus voor zoiets op internet te adviseren zou ik TS willen adviseren om eerst een constructeur te laten beoordelen of ze weg kunnen.
Wel ermee eens dat als ze weg kunnen ze ook weg moeten, dat zou inderdaad koudebruggen die in je schuimbeton zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door No Hands op 04-06-2024 09:04 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:43

rdejongjr

Gnome

Nu je er toch bij kan, geef ze een lik menie/impregneer, mocht er om wat voor reden dan ook vocht bij komen rotten ze niet zo snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
Bedankt voor jullie reacties. We hebben ze zo kort mogelijk afgezaagd.
Vandaag is het schuimbeton gestort en hebben we meteen geventileerd.
In de avond even gaan kijken en treffen we onderstaande aan.
Morgenochtend meteen bellen om naar een oplossing te zoeken, aangezien we zelf met een strakke planning zitten. Mijn vermoeden is dat er niet genoeg schuimbeton gestort is, de medewerker merkte zelf ook op dat een piketpaaltje uitstak (toevallig (?) op de plek waar het schuimbeton is verzakt). Zou niet weten waardoor dit anders kan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZUiIChv6r-FZvQpYLMyiv4rPko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dYcxIJg71EwDMbjYJHrQwkr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9DtbrJD2Y6RFHqZ9sShbVUMzXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RY1QiX65QydrzozU6CrNiYdr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubjaSD7qADqj1gqMyd_AoMYWNYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKNUkFvvDRANR5hd9ycIbESn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Oeh.. dat ziet er niet goed uit...
Zijn ze in die hoek begonnen of geëindigd?

Ik heug me nog dat bij stoppen en starten ik het eerste even goed door moest roeren omdat de vermenging in de machine dan nog niet goed was.
Er ligt hier 20m3 van dat spul in de woonkamer in twee keer gestort maar nergens iets wat ook maar op jouw probleem lijkt..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@Uhmazing
Het lijkt wel of het daar lek is inderdaad, dat kan gebeuren als er teveel druk op het plastic komt omdat er ergens een gat zit.
Heb dit zelf ook gehad maar de kelder toe die wel nog bestaat in mijn huis.
Tijdens het storten kan je daar iets aan doen, door zand er tegen aan te houden.

Zou inderdaad meteen even bellen met ze.

Hou er wel alvast rekening mee dat de planning wat kan verschuiven.

Zelf ook Faber gedaan, echt super fijn bedrijf.

[ Voor 36% gewijzigd door joke_name op 07-06-2024 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:49
Zat daar de nutsaansluiting , of een groter gat naar de buren?
Is die donkergrijze kleur normaal bij schuimbeton?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@Pussolini heeft ook nog wel wat ervaring met Faber, ziet er iig niet goed uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:20
Even inbreken in t topic maar we gaan binnenkort ook schuimbeton storten, komt er niet teveel zijwaartse druk op de fundering? Beetje zwembad effect?

Wel erg klote met die verzakking, ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
Ronald.42 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 01:37:
Oeh.. dat ziet er niet goed uit...
Zijn ze in die hoek begonnen of geëindigd?

Ik heug me nog dat bij stoppen en starten ik het eerste even goed door moest roeren omdat de vermenging in de machine dan nog niet goed was.
Er ligt hier 20m3 van dat spul in de woonkamer in twee keer gestort maar nergens iets wat ook maar op jouw probleem lijkt..
Ze zijn in die hoek geëindigd, ze hebben voor die hoek specifiek nog even de vrachtwagen/machine/slang aangezet om nog bij te vullen, aangezien daar het piketpaaltje nog uitstak.
Wellicht dat hierdoor de vermenging ook nog niet goed was zoals jij aangeeft? Was verder een heel jonge medewerker bij die de vrachtwagen/machine bediende, maar dat wil natuurlijk niks zeggen en speculeer ik alleen maar :P

Voor de rest zat daar geen nutsaansluiting of gat naar buren/veranda. We hebben in ieder geval alle gaten en kieren goed dichtgepurd.

Vanochtend om 07.30 meteen gebeld en situatie uitgelegd, ze zouden overleggen en ons terugbellen. Overleg heeft even geduurd, maar we zijn zojuist teruggebeld.

Faber gaf aan dat er waarschijnlijk een gaatje in de folie is gekomen waardoor er lucht in de schuimbeton is gekomen en het daardoor is ingezakt op die plek. Is blijkbaar vrij weinig aan te doen zo zei hij.
Hij gaf aan dat hij de medewerkers de keuze had gegeven om het vandaag of morgen op te lossen. Conclusie: ze komen na het einde van hun werkdag vandaag langs om het op te lossen. Hij verwacht niet dat ze vóór 19.00 uur bij ons zijn, dus ben benieuwd hoe het afloopt!

[ Voor 26% gewijzigd door Uhmazing op 07-06-2024 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Uhmazing schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:32:
Ze zijn in die hoek geëindigd, ze hebben voor die hoek specifiek nog even de vrachtwagen/machine/slang aangezet om nog bij te vullen, aangezien daar het piketpaaltje nog uitstak.

Voor de rest zat daar geen nutsaansluiting of gat naar buren/veranda. We hebben in ieder geval alle gaten en kieren goed dichtgepurd.

Vanochtend om 07.30 meteen gebeld en situatie uitgelegd, ze zouden overleggen en ons terugbellen. Overleg heeft even geduurd, maar we zijn zojuist teruggebeld.

Faber gaf aan dat er waarschijnlijk een gaatje in de folie is gekomen waardoor er lucht in de schuimbeton is gekomen en het daardoor is ingezakt op die plek. Is blijkbaar vrij weinig aan te doen zo zei hij.
Hij gaf aan dat hij de medewerkers de keuze had gegeven om het vandaag of morgen op te lossen. Conclusie: ze komen na het einde van hun werkdag vandaag langs om het op te lossen. Hij verwacht niet dat ze vóór 19.00 uur bij ons zijn, dus ben benieuwd hoe het afloopt!
Ik had bij de eerste laag alleen folie op het zand en niet tegen de muren.
Daar liep het zelfs onder de funderingsbalk tegen de grond buiten aan.
Daar is niks in gezakt.
De tweede laag had ik wel folie tegen de muur maar dat was meer omdat ik dan geen spetters tegen de muren etc zou krijgen.

Het eerste bij opstarten zat hier altijd "teveel" schuim in en dat moest ik dan even extra inwerken/doorroeren in het al aanwezige schuimbeton omdat het anders in kon zakken....
Ik had een oudere man die mij de instructies gaf hoe en wat ik moest doen met die slang en later met dat afrei apparaat... stok met een pvc buis er overdwars aan. Diezelfde stok moest ik gebruiken om het eerste uit de machine even door het al aanwezige te mengen.

Hier lag dus folie (bouwzeil) op de grond, de ruimte onder de fundering was gewoon nog open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCSWEhoYe_VhK7aDjlu6U-koyvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAde4NdIQkntpYRS9h0iWA2v.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste laag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4hyDk0BDqOm9ieDZPsGeVGu1lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgEslhH0ePZ7cl0wo2sD01uU.jpg?f=fotoalbum_large

De tweede laag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWOd6vceCL1pqVMY_QjzEr2HiMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwCWvz16yBw6VftuQtWGoCBn.jpg?f=fotoalbum_large

Owjah die latjes waren de piket paaltjes in mijn geval onderkant latje was het peil.
Met de laser allemaal opgehangen
Kon ik ze er later zo weer af schroeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald.42 op 07-06-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
Ronald.42 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:42:
[...]

Ik had bij de eerste laag alleen folie op het zand en niet tegen de muren.
Daar liep het zelfs onder de funderingsbalk tegen de grond buiten aan.
Daar is niks in gezakt.
De tweede laag had ik wel folie tegen de muur maar dat was meer omdat ik dan geen spetters tegen de muren etc zou krijgen.

Het eerste bij opstarten zat hier altijd "teveel" schuim in en dat moest ik dan even extra inwerken/doorroeren in het al aanwezige schuimbeton omdat het anders in kon zakken....
Ik had een oudere man die mij de instructies gaf hoe en wat ik moest doen met die slang en later met dat afrei apparaat... stok met een pvc buis er overdwars aan. Diezelfde stok moest ik gebruiken om het eerste uit de machine even door het al aanwezige te mengen.

Hier lag dus folie (bouwzeil) op de grond, de ruimte onder de fundering was gewoon nog open.

[Afbeelding]

De eerste laag

[Afbeelding]

De tweede laag

[Afbeelding]

Owjah die latjes waren de piket paaltjes in mijn geval onderkant latje was het peil.
Met de laser allemaal opgehangen
Kon ik ze er later zo weer af schroeven.
Bedankt voor je reactie!
Dat ziet er een stuk beter uit :9

Ik zie dat je ventilators had staan, hielpen deze om het sneller te laten drogen?
Heb je ook anhydrietvloer als deklaag? Zo ja, heb je hier ook e.e.a. voor gebruikt om de droogtijd te versnellen?

Wij krijgen vloerverwarming i.c.m. de anhydrietvloer. Ze hebben een opstartprotocol VV welke zou helpen om de anhydriet sneller te laten drogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Uhmazing schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:18:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Dat ziet er een stuk beter uit :9

Ik zie dat je ventilators had staan, hielpen deze om het sneller te laten drogen?
Heb je ook anhydrietvloer als deklaag? Zo ja, heb je hier ook e.e.a. voor gebruikt om de droogtijd te versnellen?

Wij krijgen vloerverwarming i.c.m. de anhydrietvloer. Ze hebben een opstartprotocol VV welke zou helpen om de anhydriet sneller te laten drogen.
Ik heb na 24 uur inderdaad 2 van die straalkacheltjes neer gezet op stand ventileren en de ramen open zodat er wat luchtcirculatie was.
Het was toen mooi warm zomerweer alleen windstil.
En het vochtpercentage in huis was sky high.
Ik heb zelf de vloerverwarming gelegd en daarna is er weer een ploeg van Faber geweest om anhydriet te storten.
Ik heb een paar dagen na het storten dat opstartprotocol gedaan de vloer naar 40 graden stoken en weer terug.
Maar er was voor ons geen haast ik heb ondertussen het plafond opnieuw geverfd en er balken onder gemaakt daarna alle muren afwerken.
Toen waren we 8 weken verder...

De pvc vloer is er als allerlaatste in gekomen daar kon gelijk het meubilair achteraan zeg maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MyTcwCWv7-vhYiJHoA8X1Wxz28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcuyNyl8T8fsrnKCQvBs1Luy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nHDp39Kq2Y0Q5gYbDLfuKxLB3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxOskXo7lHMY55QMarIOZiQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egZ1FbBll4skGyRB7WDoKsYlofc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WTiBipPGGGoy81KKbh7K1A1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYksh4JJPfcUp_Q8lKguED38wfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CjUeQMGWE9oZImSnNKGPzbr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
Ronald.42 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Ik heb na 24 uur inderdaad 2 van die straalkacheltjes neer gezet op stand ventileren en de ramen open zodat er wat luchtcirculatie was.
Het was toen mooi warm zomerweer alleen windstil.
En het vochtpercentage in huis was sky high.
Ik heb zelf de vloerverwarming gelegd en daarna is er weer een ploeg van Faber geweest om anhydriet te storten.
Ik heb een paar dagen na het storten dat opstartprotocol gedaan de vloer naar 40 graden stoken en weer terug.
Maar er was voor ons geen haast ik heb ondertussen het plafond opnieuw geverfd en er balken onder gemaakt daarna alle muren afwerken.
Toen waren we 8 weken verder...

De pvc vloer is er als allerlaatste in gekomen daar kon gelijk het meubilair achteraan zeg maar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes, ziet er goed uit!

Vloerverwarming komt woensdag, anhydrietvloer (6 cm) donderdag.
Ze gaven aan dat het ongeveer 6 weken nodig heeft om te drogen, waarna we de pvc mogen leggen.
6 weken vanaf komende donderdag zitten we op 25 juli.
De keuken zal geleverd/geplaatst worden in de week van 19 augustus.
Echter, voordat de keuken geplaatst zal worden moet de stucadoor nog geweest zijn, dus daarmee houden we ook even rekening met een droogtijd van gemiddeld 14 dagen. Idealiter zou die dan rond/vanaf 25 juli de stucwerkzaamheden moeten uitvoeren.

Hopelijk past het allemaal qua planning

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuEIfSe0H_l4saenIzkNP6Vq4zY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/enZitvfOM6DqetmPbFR2DZRt.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Uhmazing op 07-06-2024 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Die stukadoor kan toch gewoon 2 dagen na het storten van anhydriet aan het werk?
Je kunt er gewoon op aan het werk dat maakt niet uit.

Die 6 weken is er voor het vochtpercentage in de vloer die mag niet te hoog zijn voor de pvc vloer.
Maar je kunt er gewoon op aan het werk in die 6 weken.

[ Voor 37% gewijzigd door Ronald.42 op 07-06-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
Ronald.42 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:16:
Die stukadoor kan toch gewoon 2 dagen na het storten van anhydriet aan het werk?
Je kunt er gewoon op aan het werk dat maakt niet uit.
Zou inderdaad kunnen, ben alleen vergeten erbij te vermelden dat er ook nog elektra- en loodgieterswerkzaamheden plaatsvinden in de tussentijd. Mochten die eerder klaar zijn, kan de stukadoor inderdaad eerder beginnen, of in ieder geval op de benedenverdieping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Uhmazing schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:18:
Mochten die eerder klaar zijn, kan de stukadoor inderdaad eerder beginnen, of in ieder geval op de benedenverdieping
Je stucadoor is bijna altijd de planning-killer.

Bij ons moesten de muren/plafonds geschilderd/gespoten worden en als ik eerlijk ben waren de muren gewoon nog niet droog genoeg en dan krijg je toch gedoe/herstelwerk etc.

O ja, en een bouwdroger erin zodra het kan. Daarmee trek je de eerste 'plons' water eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhmazing
Bouwdroger zullen we inderdaad gaan plaatsen.

Zojuist gebeld door Faber, ze komen vandaag tòch niet meer en komen maandag om 9.00 uur de boel herstellen. Ze maken het dan dicht met zandcement.

Woensdag komen ze dan de dekvloer inmeten en plaatsen ze meteen de vloerverwarming.
Donderdag dan de anhydrietvloer.

Al met al zouden we dan dus geen vertraging oplopen, dus dat is een meevaller!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:14
Knopsje schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:47:
@Pussolini heeft ook nog wel wat ervaring met Faber, ziet er iig niet goed uit
Ik kreeg al vlekken in de nek. Benieuwd wat de oplossing gaat zijn die vanavond aangedragen wordt.

Welke regio hebben we het hier over?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pussolini
Uhmazing schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:12:

Zojuist gebeld door Faber, ze komen vandaag tòch niet meer en komen maandag om 9.00 uur de boel herstellen. Ze maken het dan dicht met zandcement.

Woensdag komen ze dan de dekvloer inmeten en plaatsen ze meteen de vloerverwarming.

Maar als ze niet zijn komen kijken, weten ze ook niet waarom het weg is gezakt toch? En je betaalt niet voor isolatie met cement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:41
Uhmazing schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:12:

Ik zou er goed over nadenken of dit de oplossing is die je wil. Het is voor altijd en behoorlijk permanent. Mis je hierdoor isolatiewaarde? Kans op koudebrug? etc.
Ik snap dat oponthoud de planning verstoort maar met verbouwen gebeurt dat nu eenmaal. Je wil nu een oplossing waar je niet achteraf spijt van hebt of krijgt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
Regio Zuid Limburg. Vanwege de "enorme" afstand hebben ze nu ook al 3x de planning omgegooid (folie + schuimbeton op 1 dag, woensdag inmeten dekvloer + vloerverwarming leggen op 1 dag, wat eerst allemaal op separate dagen gepland was).

Ik moet toegeven dat onze kruipruimte alles behalve vochtig of echt heel koud was.
Daarnaast komt er aan de kant van de gehele muur een voorzetwand met geluidsisolatie van een cm of 7 à 8.

Ik denk dat we er genoegen mee nemen om het met zandcement dicht te laten smeren, maar zoals @Pussolini aangeeft, daar betalen we inderdaad niet voor. Zouden ze wellicht uit coulance nog iets kunnen betekenen?

We willen naast dit issue namelijk nog een klacht neerleggen bij Faber: toen de werkvoorbereider langs is geweest, hebben we aangegeven dat we in de keuken vloerverwarming in zouden willen laten frezen zodat ze de vloerverwarming vanuit de comfortvloer door konden leggen naar de keuken (is betonvloer). Werkvoorbereid gaf hierbij aan dat dit geen probleem was, maar heeft destijds niet expliciet vermeld dat zij het freeswerk niet doen en we hiervoor dus een extern bedrijf in zouden moeten schakelen. Hier kwamen we vorige week pas achter na een vraag die we gesteld hebben m.b.t. het freeswerk. "Wij doen geen constructieve werkzaamheden, ook de installateur van de vloerverwarming kan m.b.t. het freeswerk niks voor jullie betekenen".

Conclusie: in de keuken krijgen we nu geen vloerverwarming. Was weliswaar "maar" ongeveer 3,5 m2 (tussen aanrecht en kookeiland), maar toch..

Mag hopen dat ze iets van vergoeding/korting kunnen bieden, maar pin me er niet op vast.

[ Voor 11% gewijzigd door Uhmazing op 08-06-2024 00:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pussolini
Hi, ik heb er nog even over na zitten denken en ik ben bang dat je jezelf heel hard in de vingers gaat snijden.

Lees even: Het vloer debacle, de Saga.

Feiten:
- je vloer vertoont een abnormale verzakking op meerdere plekken
- op zijn minst is de folie niet goed gelegd
- je schuimbeton is weggelopen
- je weet niet hoe het onder het oppervlakte is

Je belt Faber, die geven aan dezelfde dag nog langs te komen, wat ze vervolgens afzeggen. Ze dragen al een oplossing aan, nog zonder de vloer te hebben bekeken.

Faber heeft er baat bij de makkelijkste, snelste en goedkoopste oplossing aan te dragen. In ons geval waren dit absoluut geen oplossingen die een duurzame vloer zouden opleveren. Faber weet ook dat jullie een strakke planning hebben.

Denk goed na of je (naar mijn idee te strakke) planning reden genoeg is om dit nu zo snel af te handelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pussolini
Die vergoeding moet je ook nu al vastleggen. Achteraf gaat dat niet gebeuren.

Nog een vraag: komen de mannen uit het noorden, of uit een andere regio?

[ Voor 33% gewijzigd door Pussolini op 08-06-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Uhmazing schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:03:

We willen naast dit issue namelijk nog een klacht neerleggen bij Faber: toen de werkvoorbereider langs is geweest, hebben we aangegeven dat we in de keuken vloerverwarming in zouden willen laten frezen zodat ze de vloerverwarming vanuit de comfortvloer door konden leggen naar de keuken (is betonvloer). Werkvoorbereid gaf hierbij aan dat dit geen probleem was, maar heeft destijds niet expliciet vermeld dat zij het freeswerk niet doen en we hiervoor dus een extern bedrijf in zouden moeten schakelen. Hier kwamen we vorige week pas achter na een vraag die we gesteld hebben m.b.t. het freeswerk. "Wij doen geen constructieve werkzaamheden, ook de installateur van de vloerverwarming kan m.b.t. het freeswerk niks voor jullie betekenen".

Conclusie: in de keuken krijgen we nu geen vloerverwarming. Was weliswaar "maar" ongeveer 3,5 m2 (tussen aanrecht en kookeiland), maar toch..

Mag hopen dat ze iets van vergoeding/korting kunnen bieden, maar pin me er niet op vast.
Dit snap ik niet helemaal,
Het heeft toch nooit op je offerte gestaan dat ze freeswerkzaamheden gingen uitvoeren? Dus dan kan je dat ook niet verwachten van hun, of begrijp ik het nou verkeerd?

Ik denk dat je hier niks van hun kan verwachten.
Dat de werkvoorbereider zegt dat het geen probleem is dat is logisch. Dat is het namelijk ook niet, als je maar voor hun hebt voorbereidt.

Bij ons hebben ze de vloerverwarming er in 1 uur ingelegd met 3 man 30 M2.

Het concept van Faber is gewoon vloer leggen + buizen voor vloerverwarming neerleggen, dat kan snel en effectief.

Alle extra werkzaamheden moet je zelf fixen.
Net zoals je netaansluiting voor je vloerverwarmingspomp.
Pagina: 1