Het liefst wel, maar dan ga je weer de mist in bij Wi-Fi 4 (802.11n), want die kan zowel alleen 2,4 GHz zijn dus b,g,n als 2,4
en 5 Ghz, dus a, b, g en n. En beide versies worden nog steeds verkocht, dus dat is niet handig, helaas. Ook heb ik wel eens routers/ap's gezien die specifieke versies niet (lijken) te ondersteunen, hoewel je dat op basis van backwards compatibily wel zou verwachten. Dus om verkeerde aannames te voorkomen, moeten we helaas voor deze oplossing kiezen.
[...]
Bestaan er poorten die wel 10 gbit maar geen 100 mbit doen?
Oa Cisco vermeldt specifiek bij sommige apparaten dat ze wel compatibel zijn met Ethernet 10/1G, maar 100mbit niet. Bij andere apparaten vermelden ze het wel. Aangezien ik Cisco best wel hoog aanschrijf op dit gebied, ga ik ervan uit dat het klopt wat ze zeggen en heb ik het zo overgenomen. Ik zal eens binnenkort gaan zitten met onze netwerkexperts bij Tweakers, kijken wat die te zeggen hebben. Dus wie weet voeg ik ze wel een keer samen

[...]
Marketing is dol op het optellen van bandbreedtes, maar is dat echt nuttig?
Ook als je marketing het niet laat optellen en je daar (bijvoorbeeld) 1176mbps toont, heb je alsnog een waarde die in de praktijk niet gehaald wordt. We nemen daar dus de 'marketingwaarde' over als deze bekend is en anders tellen we de banden zelf op. Ik neem aan dat iedereen die dat leest weet dat deze max waarden leuk zijn voor in een kooi van Faraday, maar verder niks zeggen. En dan maakt het niet uit of daar nu 1176 of 1200 staat, waarbij het laatste een wat netter getal is

Zekers, maar dit is nu onderdeel van een test. Enige tijd geleden heeft onze afdeling Product een onderzoek gedaan naar het gebruik van de filters in de top 15 categorieën, kijken of het gebruik aansluit op de volgorde waarin ze toen stonden. En dat bleek op enkele punten flink af te wijken tov wat wij van te voren hebben ingeschat. We hebben daarom even puur op basis van die cijfers de meest gebruikte filters (die meer dan 1% van het totaal werden gebruikt) op volgorde van gebruik gezet en waar nodig standaard opengeklapt:
.plan: Aangepaste volgorde van Pricewatch-filters - Development-iteratie #284. En dan de cijfers in de gaten houden, kijken wat daarmee gebeurt. Om eerlijk te zijn, durf ik niet zeggen tot wanneer we deze test zouden laten lopen, dit ga ik nog navragen. Voorlopig blijf ik er dus nog heel even vanaf, om de cijfers niet al te veel te beïnvloeden.
[
Voor 3% gewijzigd door
Glaanie op 04-06-2024 09:52
]