Deel van website wordt geblocked

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Ik probeer een Tuya BLE device toe te voegen in Home Assistant. Daarvoor moet je een developer account hebben bij Tuya. Echter wordt er in mijn thuisnetwerk een deel van de website van Tuya geblockeerd, maar ik heb geen idee waar 8)7

Het account heb ik inmiddels via mijn telefoon aangemaakt en ook alle andere zaken die ik in Home Assistant moet invullen heb ik. Wanneer ik deze gegevens in Home Assistant invoer, krijg ik de melding dat het account onjuist is. Dat was vanmiddag toen ik het even snel wilde doen, dus nu vanavond er eens goed voor gaan zitten. Want het zal toch niet zo zijn dat mijn password manager fouten maakt? Wat schetst mij verbasing, wanneer ik vanaf mijn laptop op het thuisnetwerk in probeer te loggen op developer.tuya.com, gaat er ook iets niet goed. Bij wijze van Captcha moet je een puzzlestukje op de juiste plek leggen, echter ziet het plaatje er bij mij zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-AVIwHJ1LOLhxZc1g-nHOxTcSg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Tjc4jLEYDMijkMFNiJAt7oAI.png?f=user_large
De slider werkt verder ook niet en het plaatje gaat nooit geladen worden.

Als ik op mijn telefoon het internet deel met mijn laptop, werkt dit plaatje wel en kan ik gewoon inloggen.
Dus ligt het aan mijn thuisnetwerk. Eerst dacht ik dat het aan Adguard Home lag, die heb ik al uitgeschakeld, zonder succes. het hele domein tuya.com heb ik voor de zekerheid gewhitelist in Adguard, maar dat helpt ook niet. Andere DNS ingesteld op mijn laptop -> geen succes. Andere browsers geprobeerd op mijn laptop ( Firefox, Chrome, een nagenoeg nooit gebruikte Edge) -> geen succes. Overigens krijg ik uit netwerk analyse in de developer tools van de browsers ook niet duidelijk naar voren wat er geblokkeerd wordt. Das niet helemaal waar, ik kan er alleen zelf geen soep van koken wat er nou precies geblokkeerd wordt (en door wat):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQn-iN9ywVUFHtzFqJ7KyuHC6jM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tB3ULq4DRXfGQW3hJOh4qwF8.png?f=fotoalbum_large

Ik heb internet van Ziggo, mijn modem is gebridged. Als router heb ik een Unifi USG. Naar mijn weten heb ik daar nooit ergens iets van een blokkade op iets geconfigureerd en kan in mijn Unifi Network ook niet iets vinden wat lijkt op iets van een blokkade van Tuya, of wat dan ook.

Ik heb eerder ook al eens zoiets gehad overigens op de site van JLCPCB werd het plaatje waarmee ik mijn PCB moest checken niet geladen. Dat heb ik toen niet op kunnen lossen, maar heb ik een workaround gebruikt (internet hotspotje op mijn telefoon aan gezet). Die workaround gaat nu niet werken, omdat ook mijn Home Assistant bij die Tuya site moet kunnen en ik vermoed dat die nu ook op een blokkade van iets vastloopt.

Wie heeft de gouden tip?

[ Voor 8% gewijzigd door Yukkie op 03-06-2024 21:28 ]

We've got that ring of confidence

Beste antwoord (via rens-br op 04-06-2024 11:23)

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Gevonden!
In Unifi connect had ik onder settings -> security bij Country Restrictions een aantal "schrukenstaten" geblokkeerd staan. Ik heb China er eens tussenuit gehaald en het werkt weer. Bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Geen pihole of adguard draaien? Unifi router met adblocking aan?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
@nelizmastr Zoals ik al schreef, heb ik inderdaad Adguard draaien, maar die heb ik (tijdelijk) uitgeschakeld. Op mijn Unifi router heb ik naar mijn weten geen optie voor adblocking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:15

The Executer

Lekker belangrijk!

Misschien even tijdelijk de pc/laptop rechtstreeks op het modem, om alle tussenliggende systemen (Adguard, Unifi etc) uit te sluiten?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Gevonden!
In Unifi connect had ik onder settings -> security bij Country Restrictions een aantal "schrukenstaten" geblokkeerd staan. Ik heb China er eens tussenuit gehaald en het werkt weer. Bedankt voor het meedenken!